T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Projectmanager Org/IT

Projectmanager Org/IT

Werkervaring interimmanager

2001 – heden, Business Unit manager

Opzetten van een business unit voor een Europese vestiging van een Amerikaans bedrijf o.g.v. projectmanagement.

1995 – 2001, Projectmanager

Business Unit Manager (1 jaar)
Operationaliseren van een Telecom contracting-bureau voor Projectmanagers.

Projectmanager en Consultant (1 jaar)
Een IT-afdeling van een Bank is, na een door mij uitgevoerd structuur onderzoek, geoptimaliseerd (o.a. afdelingsgrenzen, projectmatig werken, planning en control, services conform ITIL, workflow). Hierna als projectmanager opgetreden voor de invoering van een aantal projecten.

Projectmanager (1 jaar)
Voor een luchthaven een nieuw IT Systeem aangekocht conform de Europese Aanbestedings Procedure. Dit betekent: opstellen van Request for Information en Request for Offer, daarna uitvoeren van de selectie en contract onderhandelingen voor principaal. Na aankoop is vervolgd met het inrichten van het project, toewijzing van toeleverende specialisten etc.

Projectmanager
In het kader van de professionalisering van een Internationale Bank is het Project Support Office opgezet. Activiteiten hierin waren: definiëren en invoeren van Projectplanning- en Progress Reporting templates en procedures; opstarten Support Office en vullen van Project leader toolkit (o.b.v. intranet technologie).

Consultant
Voor een Ministerie is een onderzoek gedaan naar de Millenniumgevoeligheid van de systemen in gebruik bij hun gebouwen. Het opgeleverde rapport is gebruikt als referentiedocument en is derhalve in 300-voud verspreid.

Projectmanager (9 maanden)
Voor een bank is bij de implementatie van het Bank Service Management Systeem voor een aantal projecten de projectleiding uitgevoerd.

Business Consultant (1 jaar)
Bij een landelijke telecom leverancier opgetreden als Business Consultant (telecom-breed).

1994 – 1995
Zelfstandig ondernemer

Organisatie adviseur
Voor een aantal bedrijven (uit het midden en klein bedrijf) zijn business plannen opgesteld, waarbij het uitzetten van de lange termijn strategie en de acceptatie daarvan het zwaarste element vormt. Daarna is hiervoor counseling toegepast.

Commercie
Een handelshuis t.b.v. de levering van hard- en software o.g.v. bewegingsanalyse-, simulatie- en archivering systemen opgezet.

Projectuitvoering
Voor een handelshuis zelfstandig opstellen van inschrijvingen (Europese aanbesteding) voor de levering van turnkey oplossingen o.g.v. hoogwaardige technische installaties (een enkele met een waarde van € 6M).

Voor een handelshuis een kwaliteitszorg programma (inclusief procedurebeschrijving en testplannen) in het kader van de levering aan een Ministerie volgens de AQAP-120 norm (vergelijkbaar met ISO 9001) gerealiseerd.


1990 – 1994 Adviseur Informatievoorziening

Lijn en Projectmanagement
Voor een werkgeversvereniging het logistieke proces (en de invulling daarvan) voor de totale documentaire informatievoorziening gedefinieerd. Hierna is de selectie van een WorkFlow Management Systeem gebruikmakend van een Documentair Informatie Systeem binnen de werkgeversvereniging gedaan.

Voor een groot pensioenfonds een plan van aanpak opgesteld voor de realisatie van elektronische berichten uitwisseling met 2200 werkgevers.
Hierna is voor dit project de projectleiding uitgevoerd van de pilot- en eerste invoeringsfase.

Beleid en strategie
Voor de een groot verzekeringsconcern is, op beleidsniveau, de toekomst voor de automatisering van het Levenbedrijf geformuleerd. Hierna is o.a. de informatiearchitectuur en het veranderingspad vastgelegd.

Voor grote handelshuizen een informatieplan (Situatie-analyse met beleidsvoorstel, Adviesfase en Project beschrijving) opgesteld. De nadruk van deze plannen ligt op het vernieuwen van alle informatiesystemen. Met name het koppelen van de Servicefunctie met de overige bedrijfsprocessen levert grote efficiency- en effectiviteitverbeteringen op. Deze projecten zijn daarna direct gevolgd door een implementatietraject.

Voor een IT dienstverlener een businessplan ontwikkeld voor het aspect gebied Documentaire Informatie Systemen (DIS) en WorkFlow Management (WfM).

Bij een chemieconcern een advies uitgebracht over de wenselijkheid en de gevolgen (w.o. de besturingsproblematiek) van het outsourcen van de kantoor-automatisering.

1985 - 1990 Adviseur Informatievoorziening en Projectmanager

Projectmanagement (1 jaar)
Bij een verzekeringsconcern voor 26 automatiseringsprojecten het projectmanagement uitgevoerd. Dit houdt in dat gelijktijdig 15 projectleiders met de 26 daaronder ressorterende projectgroepen aangestuurd werden (o.a. verantwoording, standaardisatie en budget). De inzet en bewaking van ontwikkel capaciteit (menskracht en apparatuur) t.b.v. de fasen Detailontwerp, Realisatie en Invoering behoorden eveneens tot het taakgebied.


Advisering
Een structuuronderzoek bij een verzekeringsconcern, ter stroomlijning van het Levenbedrijf en een probleeminventarisatie bij de overige bedrijfsonderdelen uitgevoerd. Voor de korte termijn, na een selectie, 26 zogenoemde crashprojecten onderkend, beschreven en ingepast in de korte termijn strategie.

Voor het Rekencentrum van een Universiteit een onderzoek verricht naar de mogelijkheid tot overgang van input-financiering naar output-financiering en de plaats van een facilitair bedrijf met het daarbij behorende doorbelasting systeem. Mede op basis van deze rapportage is het Rekencentrum onder de status van facilitair bedrijf gebracht en worden nu alle kosten doorbelast. Dit rekencentrum beschikt nu over de krachtigste apparatuur van Nederland

Bij de faculteit Bedrijfskunde van Universiteit en een Kruisvereniging een kantoorautomatisering studie, inclusief de procesbeschrijving voor de nieuwe situatie, uitgevoerd. De Provinciale Kruisvereniging is tot uitvoering hiervan overgegaan.

Voor een dienst van het Ministerie van Binnenlandse Zaken een informatieplan opgesteld. Centraal in dit plan staat de overgang van geautomatiseerde verwerking bij een servicebureau naar verwerking met een eigen systeem.

1975 - 1985 Ministerie van Justitie
Manager van de Ondersteunende diensten van de Procureur Generaal.
Bij het ministerie direct en indirect leiding gegeven aan een dienst met 35 hoog-opgeleide medewerkers. Dit houdt ook in het vervullen van de voorzitters- en adviseursrol van werkgroepen, veelal met een beleidsmatig karakter, op het gebied van de bedrijfsstructuur en informatievoorziening.


Opleiding interimmanager

Algemene Opleiding
HEAO met bedrijfsorganisatie en -informatica.

Overige Opleidingen ·
Diverse management opleidingen:
* Voorbereidend Hoger Management (ISW).
* Hoger Leidinggevend Kader (MvJ).
* Projectmanagement (Twijnstra Gudde).* Presentatie techniek (Wage).
* Effectief optreden (Sidefield Training).
· Meerdere opleidingen gericht op project uitvoering.
* Update adviesrol (van Rees/Vis).
* Veredeling Adviseur (Eftink & Partners).
* Kantoorlogistiek (RAET).
* Business Process Re-design (RAET).
* WorkFlow Management (KPMG)
* ITIL (Pink Elephant).
* Telecommunicatie (Arjuna en KPN)
· Opleiding Nederlands Recht (MvJ).
· Diverse methoden en technieken van o.a.:
DPF, CAP Gemini, MvD, CVI, James Martin, Nijssen, Lundeberg en IBM.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

·bedrijfsorganisatie;·
work flow management;
· service management (ITIL)
· telecommunicatie;
· reken/computer centra;
· business process redesign;
· multimedia;
· verzekeringsbedrijf;
· luchthavenbedrijf
· bankbedrijf
· recruitment.

Talenkennis interimmanager

· Nederlands;
· Engels;
· Duits;
· enig Frans

Overig

Publicaties
· De invoering van Kantoorautomatisering: Strategische keuze voor de toekomst (Automatiseringsgids)· Acceptatie van Kantoorautomatisering (Management Info)
.· Kantoorautomatisering: De Managementrol bij de invoering (Informatie).

 beschikbaar?