T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Commercieel manager

Commercieel manager

Werkervaring interimmanager

2008 – 30 juni 2009 Sales manager bij e-Quest Automatisering BV te Helmond.
• Accountmanagement bestaande klanten.
• Acquisitie nieuwe klanten.
• Structuur aanbrengen in jonge organisatie.
• Leiding geven aan interne organisatie bij afwezigheid directeur.

2004 – 2008 Sales manager en Marketing manager bij Delta Pro Lighting bv te Helmond.
• Leiding geven aan afdeling projecten en armaturen. (omzet 1.500k)
• Inkoop en verkoop van verlichtingsarmaturen.
• Verzorgen van groepspresentaties.
• Marketing en communicatie-activiteiten zoals bijv. het verzorgen van Weblog.

2000 – 2003 Regionaal verkoopleider König + Neurath kantoormeubelen.
• Advisering en ondersteuning dealers.
• Regionale acquisitie potentiële eindgebruikers.
• Realisatie omzettarget (2.000k) + marge.

1996 – 2000 Verkoopleider inbouw ATAG Keukentechniek b.v.
• Via de functie van salespromotor en accountmanager doorgegroeid naar verkoopleider.
• Leiding geven aan 5 vertegenwoordigers (omzet 105.000k) die keukenspeciaalzaken bezochten.
• Zelf verantwoordelijk voor grotere accounts (zoals Mandemakers/Brugman). Optimalisering van de productmix + uitvoeren van bijhorende presentaties/trainingsprogramma’s.

1994 – 1996 Adviseur Gutmann GmbH Duitsland (Keukenventilatiechniek).
• Verzorgen van de marktintroductie en opzetten van een dealernet nieuwe keuken-ventilatie-techniek in de Benelux.

1990 – 1994 Vertegenwoordiger Mibra Kantoormeubelen b.v.
• Opzet van de afdeling projectmeubelen voor de Nederlandse markt.
• Advisering en verkoop van project-inrichtingsvoorstellen aan selectief distributienetwerk.
• Realisatie gestelde omzettargets + marges.

1984 – 1990 Diverse commerciële buitendienstfuncties.


Opleiding interimmanager

MAVO/MEAO/HEAO; NIMA A+B; div. commerciële trainingen + cursussen.
automatisering: windows en office-programma\'s

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kernkwaliteiten/persoonkenmerken:
• Ik bezit goede sociaal-communicatieve vaardigheden, ben klant-mensgericht en werk inspirerend.
• Door mijn positieve houding weet ik anderen te enthousiasmeren, stimuleren en te overtuigen.
• Ik ben geëngageerd en analytisch: ik kan relaties uitdiepen en aan me binden.
• Ik kan gestructureerd zaken organiseren en doelstellingen realiseren.
• Ik heb een goed ontwikkeld gevoel voor marktpotenties en de mogelijkheden.
• Ik ben hulpvaardig en een stimulerende/leidende peoplemanager/teamplayer.


Talenkennis interimmanager

Nederlands: uitstekend in woord en geschrift,
Engels en Duits; goed in woord en geschrift.

Overig

Sterk in schriftelijke communicatie; websiteteksten, brochureteksten en zakelijke correspondentie.

 beschikbaar?