T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim HR Manager of HR Business Partner

Interim HR Manager of HR Business Partner

Werkervaring interimmanager

PROJECTEN EN INTERIM-OPDRACHTEN

2008 - 2009 Senior HR Adviseur a.i., de Brauw Blackstone Westbroek

Opdracht bij een van de grootste advocatenkantoren van Nederland (ruim 700 medewerkers): verantwoordelijk voor de advisering van kantoorgenoten, leidinggevenden en sectiecoördinatoren op het gebied van personeelsaangelegenheden en –beleid. Belangrijkste verantwoordelijkheden en resultaten:
· Coördinerende, adviserende en initiërende werkzaamheden ten behoeve van reorganisatie van de ondersteunende diensten (personeelsreductie van 75 fte);
· Coördineren van functiebeschrijving en –waardering;
· Ontwikkelen en introduceren van vernieuwd arbeidsvoorwaardenreglement;
· Ontwikkelen en implementeren van verzuimbeleid en –reglement;
· Adviseren en coachen van HR collega’s;
· Ontwikkelen en introduceren van lesmateriaal ten behoeve van HR Academie.

2008 HR Manager a.i., British American Tobacco Niemeyer BV
Tabaksfabrikant (465 medewerkers), het vervaardigen van Roll Your Own en Make Your Own tabakswaren: belangrijkste verantwoordelijkheden en resultaten:
· Specialistisch HR ondersteuning ten behoeve van reorganisatieproject zoals het opstellen van afdelingsplannen en –budgetten;
· Opstellen van functieprofielen;
· Ontwikkelen van een management development (MD) programma.


WERKERVARING IN LOONDIENST

2005 – 2008 HR-manager, British American Tobacco Niemeyer BV
Tabaksfabrikant (465 medewerkers), het vervaardigen van Roll Your Own en Make Your Own tabakswaren: verantwoordelijk voor de ontwikkeling, implementatie en uitvoering van personeelsbeleid binnen de sector Manufacturing (315 medewerkers), mede verantwoordelijk voor concern personeelsbeleid, lid MT Manufacturing, vervanger Director HR, verantwoordelijk voor diverse HR projecten binnen BAT Nederland. Belangrijkste verantwoordelijkheden en resultaten:
· Ontwerpen en introduceren van nieuw ziekteverzuimbeleid (ziekteverzuim met 40% gedaald);
· Uitvoeren en coördineren van Leadership (BAT model) activiteiten en programma’s;
· Uitvoeren en coördineren van activiteiten in het kader van Operational Excellence (A-status bereikt voor o.m. People and Teams), TPM en 5S;
· Vernieuwen en introduceren van CAO en Sociaal Plan;
· Deelnemen aan en coördineren van activiteiten in het kader van project Sociale Innovatie;
· Uitvoeren en coördineren van beoordelen en ontwikkelen conform Perform and Develop (BAT model);
· Initiërende en uitvoerende werkzaamheden in het kader van een raamovereenkomst met een uitzendorganisatie voor BAT Nederland;
· Coördineren van functiebeschrijving en -waardering van ± 50 functies volgens ORBA- en Hay systematiek.

2001 - 2005 Hoofd Personeel & Organisatie, IMPRESS (Hoogeveen)
Blikverpakkingsindustrie (345 medewerkers), het vervaardigen en bedrukken van bussen en deksels voor de (droge) zuivelindustrie: verantwoordelijk voor personeelsbeleid, salaris- en personeelsadministratie, opleidingen, arbeidsomstandigheden- en ziekteverzuimbeleid, verantwoordelijk voor afdeling P&O met 6 medewerkers, lid MT. Tevens mede verantwoordelijk voor personeelsbeleid bij grafische vestiging in Deventer (30 medewerkers) en onderdelenfabrikant in Hjoerring (DK – 45 medewerkers). Belangrijkste verantwoordelijkheden en resultaten:
· Coördinerende, adviserende en initiërende werkzaamheden ten behoeve van reorganisatie (reductie van 35 medewerkers);
· Ontwerpen en introduceren van nieuw ziekteverzuimbeleid (ziekteverzuim structureel onder 5% gehouden);
· Introduceren en coördineren van functionerings- en beoordelingsgesprekken;
· Uitvoeren en coördineren van functiebeschrijving en -waardering volgens ORBA systematiek.

2000 – 2001 Personeel & Organisatie Adviseur, BDO Walgemoed CampsObers
Accountants en adviseurs: (extern) adviseur voor met name MKB, advisering op het gehele gebied van P&O (van arbeidsrecht tot ziekteverzuim, van selectie en werving tot counseling directies), omzetverantwoordelijk.

1999 – 2000 Manager Personeel & Organisatie, Century Auto Groep
Totaalaanbieder van automobiliteit (o.a.Volkswagendealer, verhuur- en leasemaatschappij, 220 medewerkers): opzetten van afdeling P & O, adviseren en ontwikkelen van personeelsbeleid, selectie en werving, personeelsbeheer.

1994 – 1999 Crewmanager Bemanningszaken, Wagenborg Scheepvaart BV
Grote en sterk groeiende rederij te Delfzijl: indirect en direct leidinggeven aan meer dan 250 Nederlandse en buitenlandse officieren en overige crewleden,
personeelsbeheer en –beleid, verantwoordelijk voor bemanningszaken.


Opleiding interimmanager

1996-2009 diverse cursussen en trainingen zoals: Hay – functiewaarderingsystematiek, Finance for Non-Finance Managers, TPM, DMS, Dawn-Raid Training, Strategisch Personeelsmanagement, ISO/ISM safety management en Coachend Leidinggeven;
1991-1995 HBO Personeel & Arbeid aan de Hanzehogeschool Groningen;
1987 V.W.O.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgerichte en professionele HR-generalist die met passie voor het vak en nuchterheid in staat is om organisatieprocessen efficiënter en effectiever te laten verlopen. Zoekt naar optimalisatie en bewaakt organisatiedoelstelling. Heeft uitgebreide managementervaring, kent het klappen van de “HR-zweep” en is zowel strateeg als uitvoerder. Kenmerkt zich door een optimistische, pragmatische en ontspannende houding, is besluitvaardig, verstaat de kunst van delegeren en voelt zich snel betrokken en verantwoordelijk.

 beschikbaar?