T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



General manager/Verander Manager/ICT-manager

General manager/Verander Manager/ICT-manager

Werkervaring interimmanager

SDL Tridion Januari 2007 - Heden
SDL Tridion richt zich op het leveren van software oplossingen gericht op Web Content Managementt en e-Marketing processen.
Binnen SDL Tridion heb ik diverse combinatie functies vervuld, bestaande uit:
• Partner management, verantwoordelijk voor het partnernetwerk binnen Nederland, gericht op samenwerking in dienstverlening bij klanten en op ontwikkeling van gezamenlijke oplossing.
• Commercieel verantwoordelijk voor de Professional Services dienstverlening binnen Nederland
• Sales Executive voor large accounts in diverse industrieën, tw. Financieel (DNB, APG, SNS), Energy (Essent, Nuon), Manufacturing (Canon Europe, Yamaha Europe, Omron Europe), Proces Industrie (Akzo Nobel, Organon, Intervet)


April 2006 – Heden
Als eigenaar en werknemer van bv, bundel ik de kennis en ervaring die ik heb opgedaan gedurende de afgelopen 23 jaren en breng dit in de vorm van diensten naar de markt. Concrete opdrachten betreffen:
- Opzetten van een nieuwe organisatie op het gebied van consultancy rondom Enterprise Conten Management
- Uitbreiden van een organisatie die zich bezighoud met SAP-dienstverlening, met ECM kennis en ervaring om zodoende een dienstverlening te kunnen bieden die zowel transactie-processen als content management processen ondersteunt
- Advisering start-ups
- Ondersteuning Programma Manager van multinational met betrekking tot een wereldwijde applicatie roll-out.

EMC Documentum – Business Development April 2001 – Maart 200
EMC Documentum richt zich op de ontwikkeling, verkoop en implementatie van Enterpise Content Management oplossingen, met als deeloplossingen Document Management, Wokflow, Web Content Management, Archivering en Compliancy.
Als eerste medewerker voor Documentum in de Benelux heb ik brede werkzaamheden verricht op het gebied van Enterprise Content Management, met als doel om een zelfstandige entiteit voor Documentum Benelux te ontwikkelen.
Het beleid van Documentum was er op gericht om naar de markt te gaan met partner bedrijven.
In eerste instantie heb ik voor de Benelux een partner netwerk opgericht en uitgebouwd bestaande uit grote Sytem Integrators (waaronder Capgemini, Atos Origin, Logica, Fujitsu, Accenture, Cronos, Iris) en gespecialiseerde content management organisaties (waaronder Delt, Amplexor).
Doelstelling van deze partner relaties was om samen op de markt nieuwe grote mogeljkheden te ontwikkelen en te werken aan serieuze aanbestedingstrajecten.
Te vermelden successen zijn nieuwe klanten als, o.a.: Europese Commissie en parlement (met Fujitsu), Centrale personeelsadministratie Nederlandse Centrale Overheid (met Logica en IBM), Belgische Centrale Overheid Portal – (met Accenture), Heineken International (met Logica en Capgemini), DSM (samen met Atos Origin)
In de 2de fase, na overname van Documentum door EMC,is uitbreiding gezocht naar een partnernetwerk dat in staat was zelfstandig Documentum-oplossingen naar de makt de markt te brengen.
Gebruik makend van het bestaande EMC-partnerkanaal, is invulling gegegeven aan het reseller en distributeurs-model.
Veel aandacht lag hierbij op het samenstellen van de juiste ‘solutions’ rekening houdend met de klantenkring van de partners, complexiteit van implementatie en de kennis en vaardigheden van de partners.
Uiteraard moest er veel aandacht besteedt worden aan de sales en implementatie-trainingen, daar het merendeel van de partners een achtergrond had op het gebied van storage-selling.
Partijen binnen dit deel van het partnernetwerk werden o.a.: Comparex, Dicom, Dimension Data, Euroscript, HP, ìSense, ISIT, Source, Sword, Unisys,

Na 5 jaar was de Documentum-organisatie gegroeid tot een groep van ca. 15 mensen en een 20-tal partners voor de Benelux en marktleidend in o.a. de financiële sector, manufacturing sector, Belgische en Europese Overheid.

(Atos)Origin (November 1987 – Maart 2001)
Binnen de (Atos) Origin organisatie heb ik diverse functies vervuld, de meest relevante Management functies waren:
- Als Corporate Information Manager was ik verantwoordelijk voor alle software applicaties die wereldwijd gebruikt werden.
De grootste projecten hierbinnen betroffen het opzetten en uitrollen van een Corporate Intranet en het implementeren en uitrollen van een ECM framework en bovenliggende applicaties.
Naast de verantwoordelijkheid voor de projectuitvoering heb ik zelf voortdurend mijn aandacht gericht op het samen met gebruikers(groepen) definieren van de wijzen waarop het Intranet en de ECM functionliteit het beste kan worden aangewend op een wijze dat het de werkproccessen daadwerkelijk ondersteunt en toegevoegde waarde biedt voor de eindgebruikers.
Uiteraard was het hiervoor noodzakelijk om voortdurend een globaal inzicht en overzicht te behouden om zodoende vragen uit allerlei organisatielijnen en regio’s te kunnnen vertalen en bundelen tot uniforme oplossingen,die zowel aansluiten bij de locale behoeftes als bij corporate behoeftes gericht op inzicht, continuiteit en control.
- HR Manager
Naar aanleiding van de merger tussen BSO en het voormalige Philips PASS accepteerde ik de positie van HR-manager gericht op cultuur-transitie, omvattende:
1. Het overbruggen van de kloof tussen 2 organisaties van met een total vercshillende bedrijfscultuur.
2. Het ombuigen van de cultuur van de organisatie om te komen tot organisatie die in staat is om te opereren als self supporting en concurerende organisatie.
Tevens was ik initiatiefnemer en mede-ontwikkelaar van het zogenaamde ‘revitaliserings programma’. Dit programma was een ingevulde roadmap voor persoonlijke ontwikkeling gericht op het matchen van individuele competenties en belangstelling met de ontwikkeling van de markt.
Te volgen paden konden zowel binnen de organisatie liggen (training en coaching) als daarbuiten (outplacement). Dit programma werd tot standaard verklaard en is gedurende enkele jaren uitgevoerd voor ca. 500 medewerkers.
- Als Service Manager had ik de verantwoodelijkheid voor ongeveer 50 personen die volgens contractafspraken services leverden voor 2 klanten (in Eindhoven and Utrecht).
Naast het managen van de mensen en het toezien op de kwaliteit van dienstverlening, was ik verantwoordelijk voor het samen met de klant analyseren van diens business en processen, nu en in de toekomst, en dit te matchen met de technologische mogelijkheden. Zodoende werden plannen gemaakt en geconcretiseerd in projecten, waarin kwaliteits en efficiency verbetering werd gerealiseerd op de hoofdkantoren en op decentrale werkeenheden.

Een andere invulling van de rol als Service Manager, betrof het opzetten en uitbouwen van nieuwe vormen van dienstverlening.
In deze hoedanigheid heb ik opgezet:
• De dienstverlening rondom Remote Netwerk Beheer
• Software Factory gericht op het ontwikkelen en beheren van Lotus Notes applicaties.
Beide vormen van dienstverlening waren een uitkomst voor:
• Klanten die kleinere netwerken en applicaties wilden laten beheren en ontwikkelen, maar zich geen full-time aanwezigheid wilden/konden veroorloven.
• Medewerkers die niet gewend waren aan detacheringsdiensten en sterk de voorkeur gaven an het werken in een vaste werkomgeving.


- Technisch / People Manager
Als Technisch Manager was ik verantwoordelijk voor een 25-tal jonge IT-professionals die voornamelijk via bodyshopping ingezet werden bij klanten.
De taken betroffen met name:
1. het begeleiden van medewerkers op het gebied van omgang met klanten
2. projectmanagement voor in-house projecten
3. kennismanagement
4. kwaliteitsborging
5. acquisitie bij bestaande klanten

Open Universiteit – Interim / Programma management April 1988 – Juli 1990 (2 jaar 4 maanden)
Gedurende 2 jaren was ik Interim manager van de IT-afdeling van de Open Universiteit in Heerlen.
Afgezien van het geven van dagelijkse leiding was ik aangesteld om:
- Het veranderen van de IT-organisatie van ca. 25 personen in een faciliterende en self-supporting organisatie, die kon concurreren met externe partijen.
- Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een nieuwe basis administratie die alle primaire processen van de Open Universiteit ondersteunde. Gezien de interne politieke gevoeligheid nam ik de verantwoordelijkheid voor de afstemming tussen en met afdelingshoofden zelf ter hand, hetgeen een verdieping in de processen, eisen en wensen van de afdelingen noodzakelijk maakte.
- Als programma manager verantwoordelijk voor de implementatie van de basis-administratie in de organisatie, geintegreerd met andere nieuwe applicaties/toepassingen die paralel in gebruik genomen dienden te worden.

KPN - Hoofd Financiele afdeling - ontvangstencontrole 1983 – 1988 (4 jaren)
Gedurende 4 jaren ben ik werkzaam geweest voor de Centrale directie der PTT. De belangrijkste functie hierbinnen was: Hoofd OntvangstenControle, zijnde de centrale incasso-afdeling.
In deze rol gaf ik leiding aan 50 personen verspreid over Den Haag en Groningen.
De functie kende 2 belangrijke elementen:
- Ontwikkeling en implementatie van een nieuw centraal incasso systeem voor alle geldstromen binnen de PTT. Dit is een volledig traject geweest vanaf defintie tot implementatie. In dit project vervulde ik zowel de rollen van Project Eigenaar, Functioneel projectleider als Proces Eigenaar. Dit vergde inhoudelijk gezien een zeer grondig inzicht en analyse van alle incasso en gerelateerde processen.
- Daar de PTT gesplitst werd over 3 onderdelen: Post, Telecom en Overig, diende ik mijn afdeling binnen 2 jaren te herorganiseren en in te richten (met o.a. met genoemde applicaties), zodat deze overgedragen kon worden aan de nieuwe eigenaren met eventuele relocatie tussen Den Haag en Groningen.
Dit vergde uiteraard gigantisch veel communicatie met alle medewerkers, Dienstcommissies, Accountantsdienst en de nieuwe overnemende partijen. Na 2 jaren waren alle medewerkers en processen op succesvolle wijze overgeheveld en kon de afdeling worden gesloten.

ST. ELISABETH ZIEKENHUIS (1982 – 1983) – BUSINESS CONSULTANT
• Voor mijn afstudeeropdracht ben ik een jaar lang werkzaam geweest binnen het St. Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg.
• Dit project omhelsde het ontwerpen en implementeren van procedures en richtlijnen om te komen tot een optimale afstemming van OK-, opname- en verpleegbedden-planning.
• Voor dit project heb ik nauw samengewerkt met de medische staf, verpleegkundig (incl. OK) personeel en administratieve staf.


Opleiding interimmanager

- Technische Bedrijfskunde (TU Eindhoven)
- Neuro Linguistic Programming (NLP) - Master, gespecialiseerd in coaching
- Diverse management opleidingen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Brede (interim) management achtergrond, communicator, mens georienteerd, resultaat gedreven, netwerker

Talenkennis interimmanager

Nederlands, moedertaal
Engels, zeer goed in spreken, lezen en schrijven
Duits, zeer goed in spreken en lezen, redelijk in schrijven

Overig

Woonachtig in, maar niet beperkt tot, de regio Den Bosch, Nijmegen, Eindhoven (Noord-Brabant).
Inmiddels ben ik 25 jaren werkzaam. Het merendeel van deze jaren heb ik doorgebracht in leidinggevende posities, waarbij mijn brede Bedrijfskundige achtergrond en mijn Coaching (NLP)-opleiding goed werden aangesproken.
In de meeste functies was ik verantwoordelijk voor groepen van 25 tot 60 personen en begaven zich in de branches: financieel, IT, detachering.
De accenten binnen deze posities varieerden van HRM tot business development tot serviceverlening tot commercie.
Innoveren, business development en netwerken liepen steeds als een rode draad door alle functies heen.
De laatste jaren heb ik ervoor gekozen om meer aandacht te besteden aan de harde sales kant om zo mijn profiel te completeren.
Al deze ervaringen hebben me gemaakt tot een charismatisch, dynamisch, pragmatisch, integer, mensgericht en resultaat gericht manager.


 beschikbaar?