T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



manager/adviseur

 manager/adviseur

Werkervaring interimmanager

09/2002 tot heden

interim hoofd POI&A gemeemte Amsterdam/ interim sr. adviseur bedrijfsvoering/interim sr. adviseur MD/ interim consultant bedrijfsdoorlichting/ interim hoofd Middelen/ interim hoofd Bouw en woning toezicht/ interim hoofd publieksdienstverlening.

6/1999 - 08/2002 Overheid Voorschoten
Hoofd P&O/I&A
Het geven van pro actieve leiding aan de afdeling P&O en de afdeling I&A van de gemeente Voorschoten. In totaal zijn er 12 medewerkers werkzaam binnen deze afdelingen. Mijn tewerkstelling is tweeledig, enerzijds om de managementtaken uit te voeren voor beide afdelingen en anderzijds om een nieuwe stijl van werken door te voeren bij de overige afdelingen. Gestreefd wordt naar een moderne middelen structuur waaruit advies wordt geleverd t.b.v. de ondersteuning en facilitering van de overige afdelingen. Om mijn taken goed te kunnen uitvoeren ben ik lid van het MT van de gemeente. Verantwoording leg ik af aan de gemeentesecretaris en aan het bestuur. Mijn werkzaamheden op MT niveau liggen op het strategische en tactische niveau van de organisatie.

2/1999 - 5/1999 Kelly Services Den Haag
Internationaal recruiter
Het rekruteren van kandidaten voor functies in binnen- en buitenland op een proactive basis. Het onderhandelen met de opdrachtgevers over arbeidsvoorwaarden, tarieven en intake resultaten. Het ontwikkelen van marktstrategie op een zeer pragmatische basis. Het onderhouden van contacten (relatiebeheer) met opdrachtgevers en beschikbare kandidaten. De voorbereiding van relocatie activiteiten.

Verantwoordelijkheden :Acquisitie, intake en plaatsing, strategie en relocatie
Bevoegdheden :Geen hiërarchische bevoegdheden wel projectbevoegdheden m.b.t. uitvoering van de aangegane contracten.
Verantwoording aan : Director of Operations Nederland

5/1998 - 6/1999 Sellecão de Pessoal Porto te Portugal
Manager of Operations
Het pro-actief leiding geven en handelen. Het mede ontwikkelen en verwezenlijken van een strategisch plan voor de Internationale businessline.
Tenminste de financiële doelstellingen van de vestingen SP Werving en Selectie buitenland realiseren. Het tot stand brengen van een gemotiveerd, productief georiënteerd team met sterke leidinggevende kwaliteiten. Het mogelijk maken van een effectieve inzet van mensen, middelen en methoden op elke vestiging binnen de onderneming.

Het selecteren, aanstellen en coachen van direct rapporterende lijn- en stafmedewerkers. Het periodiek oordelen en bijsturen van deze medewerkers. Prestatiesniveau per divisie vaststellen, coachen, oordelen en waarderen. Lonen en tarieven ophogen en / of handhaven tot een niveau welke conform is aan de markt. Ontwikkelen van nieuwe diensten conform reeds bewezen strategieën. Het neerzetten van een team dat de visie, missie en waarden begrijpen en ondersteunt. Het verhogen van de productiviteit per medewerker.

Verantwoordelijkheden : Lid van het MT, budgetten, personeel, acquisitie, strategie en financiële resultaten
Bevoegdheden : Hiërarchisch bevoegd m.b.t. personeel
Verantwoording aan : Directeur

9/1997 - 5/1998 Gemeente Maastricht Maastricht
Projectleider organisatie-ontwikkeling
Het aansturen van de projectgroep (3 medewerkers) verbeterplan dienst PWS. Het mede opstellen van het verbeterplan voor de directie en het overige bestuurlijk app. Het aangeven van de toe te passen methodieken en methoden van onderzoek en analyse. Het mede opstellen van het plan van aanpak (periode 1997 t/m 1998) voor het totale veranderingsproces. Het geven van adviezen aan MT en concerncontroller inzake de te volgen strategie, de hieruit afgeleide bedrijfsdoelstellingen en de uitvoerende tactische en operationele taken van de diverse afdelingen.

De projectgroep bestond uit een financieel deskundige (een RA), een AO deskundige en een vakinhoudelijke deskundige (op basis van onderwerp: roulerend). Een ieder had zijn taak en voerde deze zelfstandig uit. Op basis van tussentijdse rapportages werd ik geïnformeerd over de voortgang van het uitvoeringsplan. De tussentijdse resultaten werden door mij besproken in het MT van de dienst en via de concern-controller met het bestuurlijk app. Overleg en nadere presentaties van de uitvoering werden meermaals gegeven vanwege het integrale karakter binnen de gemeente en het kwaliteitsmanagement traject van de dienst PWS.

Verantwoordelijkheden: Adviseur van de directie, personeel, budgetten, strategie.
Bevoegdheden : Hiërarchisch bevoegd m.b.t. project medewerkers
Verantwoording aan :Directeur

4/1993 - 9/1997 Gemeente Maastricht Maastricht
P&O-adviseur/waarnemend hoofd P&O en logistiek
De verrichting van beleidsmatige en operationele taken op dienstniveau. Het aansturen van de personeelsbeheergroep (3 medewerkers), het ontwikkelen en toepassen van het arbeidsvoorwaardenbeleid, het initiëren van nieuwe en /of bestaande beleidsmatige ontwikkelingen zoals ziekteverzuimbegeleiding, prestatiebeloning, opleidingsbeleid, W&S beleid, beoordelingsbeleid en mobiliteitsbeleid. Budgethouder personeelskosten, uurtarieven en uitbestedingen onderuitputting. Gedurende deze periode twee veranderingsprocessen van de dienst begeleiden.

De functie was voor 60% een uitvoerende functie waarin het accent lag op de toepassing arbeidsvoorwaarden, uitvoering geven aan diverse uitvoeringsregelingen, het bewaken van procedures en richtlijnen. De overige 40% was ik belast met beleidsmatige taken, adviserende taken op de applicatie Beaufort, vice-voorzitter klachtencommissie gemeente Maastricht, arbeidsvoorwaardelijke procedures en fungeren als contactpersoon voor de landelijke adviesgroep voor het IGOM inzake personeelsbeleid en informatievoorziening.

Daarnaast heb ik tijdelijk de afdeling logistiek als afdelingshoofd aangestuurd totdat er een nieuwe afdelingshoofd was benoemd. Waarnemingsperiode duurde 8 maanden. Volledige mandaat t.a.v. afdeling logistiek.

Verantwoordelijkheden: Adviseur van het MT, personeelsbudgetten (36 mio), personeelsaangelegenheden, personeelsbeleid en diverse neventaken.
Waarnemingsfunctie : MT lid mandaat budgetten logistiek (5 mio).
Bevoegdheden : Hiërarchisch bevoegd m.b.t. personeelsadministratie
Verantwoording aan : manager Middelen en manager stadsbeheer

Reden beëindiging functie: nieuwe functie aangeboden.

9/1991 - 4/1993 Waterschap Peel en Maasvallei Venlo
Coordinator P&O
Het tot stand brengen van een nieuwe operationele afdeling P&O die geformeerd werd vanuit de samenvoeging van de waterschappen Midden-Limburg, Noord-Limburg en Maasvallei. Het opzetten van een geheel nieuwe structuur van de nieuwe organisatie inclusief arbeidsvoorwaarden (i.o.m. vakbonden) en beleidsmatige procedures en richtlijnen. Proces gestart begin 1991 en per 31-12-1993 start gerealiseerd van het nieuwe waterschap inclusief bemensing voor de nieuwe organisatie en de afdeling P&O. Het gehele proces werd ondersteund door 2 externe adviseurs met veel ervaring met dit soort ontwikkelingen.
Al met al een zeer leerzame periode in mijn carrière.

Verantwoordelijkheden: Lid van de stuurgroep fusie waterschappen Noord-Limburg, budgetten, uitvoering personeelsbeleid en ontwikkeling.
Bevoegdheden : Hiërarchisch bevoegd m.b.t. personeelsadministratie
Verantwoording aan : waterschapssecretarissen

Reden beëindiging functie: aanvaarding nieuwe functie bij gemeente Maastricht.

8/1990 - 7/1991 Ijmond adviseurs Heemskerk
Coordinator onderzoek en advies
Het coördineren van het marktonderzoek naar opleidingsbehoefte bij de metaalverwerkende bedrijven. Opdracht van de Metaal Unie. Het aansturen van 4 veldmedewerkers die door geheel Nederland interviews hielden met kleine, midden en grote metaalbedrijven. Het opzetten van het onderzoek inclusief validiteittesten en analyse van de onderzoeksresultaten leidend tot het rapport "Opleidingsbehoefte binnen de metaalsector".

Verantwoordelijkheden: Budgetten, personeel, strategische plan en wetenschappelijk verantwoorde onderzoeksopzet.
Bevoegdheden : Hiërarchisch bevoegd m.b.t. veldonderzoekers.
Verantwoording aan : sr. Organisatie adviseur.

Reden beëindiging functie: aanvaarding nieuwe functie bij de waterschappen, einde opdracht.


Opleiding interimmanager

6/2000 Proffesionele opleidingen Nederland-Divers-Divers
Middelbare school of vergelijkbare opleiding
1994 Financien Certificaat B.A.
1995 Arbeidsvoorwaarden Certificaat int.
1995 AWB Certificaat int.
1997 Kwaliteitsmanagement Deelname int.
1997 Hoger Management Deelname int.
1998 Projectmanagement Deelname int.
1999 Competentiemanagement Seminar
1999 Change management Seminar
1999 ICT projectmanagement cursus Seminar
1999 ICT infrastructuren Seminar
2000 Productbegrotingen Seminar

5/2000 ICT opleidingen Nederland-Divers-Divers
Professional
1990 WP5.1/Lotus 123/Dbase IV
1993 Excel /Lotus Notes
1991 SPSS
1993 SPI (personeel informatie systeem)
1997 MS office 97
1998 Beaufort (personeel informatie systeem) RAET
1998 Internet/ Windows 95/ 98
1999 MS project en teammanager.
2000 ICT infrastructuur

9/1999 Master of Arts Nederland-Noord Brabant-Eindhoven
MBA / WO
Master of Arts in Psycholgy. Geaccrediteerd aan de universiteit van Newark (USA) en de universiteit van Hull (GB)

9/1996 Psychologie België-Noord-Brabant-Leuven (België) en Eindhoven
HBO
Vooropleiding voor Masterprogramma

9/1993 Organisatie en beleid Nederland-Noord Holland-Amsterdam
WO
Vervolg opleiding op WO niveau voor personeelsmanagement.

5/1990 Personeelsmanagement Nederland-Limburg-Sittard
HBO

5/1984 HLO Nederland-Limburg-Sittard
HBO
Opleding anorganische chemie (vergelijkbaar met procestechnologie). Niet afgerond tot en met derde jaar gevolgd.

5/1981 HAVO Nederland-Limburg-Maastricht
Middelbare school of vergelijkbare opleiding


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Naam vaardigheid Vaardigheidsgraad Laatste keer gebruikt Ervaring
Engels Expert Recentelijk gebruikt 15 jaren
Portugees Enige ervaring 1 jaar geleden 2 jaren
Duits Enige ervaring 3 jaar geleden 18 jaren
Interim management Expert Recentelijk gebruikt 2 jaren

AANVULLENDE INFORMATIE Nederlands, goed in woord en geschrift
Engels, goed en woord en geschrift
Duits, goed in woord en voldoende in geschrift
Frans, matig in woord en geschrift
Portugees voldoende in woord en matig in geschrift

Persoonlijkheid en andere kenmerken die op mij van toepassing zijn:

Ambitieus
Zelfstandig
Sociaal zakelijk
Pragmaticus
Stressbestendig
Teamplayer
Initiator
Onderhandelaar
Snelle beslisser
Enthousiasmerend
Coach/ People manager
Leergierig
Attent
Innovator


Talenkennis interimmanager

Naam vaardigheid Vaardigheidsgraad Laatste keer gebruikt Ervaring
Engels Expert Recentelijk gebruikt 15 jaren
Portugees Enige ervaring 1 jaar geleden 2 jaren
Duits Enige ervaring 3 jaar geleden 18 jaren
Interim management Expert Recentelijk gebruikt 2 jaren

AANVULLENDE INFORMATIE Nederlands, goed in woord en geschrift
Engels, goed en woord en geschrift
Duits, goed in woord en voldoende in geschrift
Frans, matig in woord en geschrift
Portugees voldoende in woord en matig in geschrift

Persoonlijkheid en andere kenmerken die op mij van toepassing zijn:

Ambitieus
Zelfstandig
Sociaal zakelijk
Pragmaticus
Stressbestendig
Teamplayer
Initiator
Onderhandelaar
Snelle beslisser
Enthousiasmerend
Coach/ People manager
Leergierig
Attent
Innovator


Overig

Naam vaardigheid Vaardigheidsgraad Laatste keer gebruikt Ervaring
Engels Expert Recentelijk gebruikt 15 jaren
Portugees Enige ervaring 1 jaar geleden 2 jaren
Duits Enige ervaring 3 jaar geleden 18 jaren
Interim management Expert Recentelijk gebruikt 2 jaren

AANVULLENDE INFORMATIE Nederlands, goed in woord en geschrift
Engels, goed en woord en geschrift
Duits, goed in woord en voldoende in geschrift
Frans, matig in woord en geschrift
Portugees voldoende in woord en matig in geschrift

Persoonlijkheid en andere kenmerken die op mij van toepassing zijn:

Ambitieus
Zelfstandig
Sociaal zakelijk
Pragmaticus
Stressbestendig
Teamplayer
Initiator
Onderhandelaar
Snelle beslisser
Enthousiasmerend
Coach/ People manager
Leergierig
Attent
Innovator


 beschikbaar?