T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



directeur - bestuurder

directeur - bestuurder

Werkervaring interimmanager

LOOPBAAN:
01/07/05 – heden: INTERIM-DIRECTEUR SW-bedrijf TBV te Vlaardingen
Directeur van Sociale Werkvoorziening. Onderzocht wordt of het SW-bedrijf kan samengaan met een deel van de Sociale Dienst. Vervolgens wordt de directiefunctie structureel ingevuld. Het SW-bedrijf is onderdeel van de Dienst welzijn van de gemeente Vlaardingen. Dit levert een complexe situatie op waar ondernemerschap voor het SW-bedrijf wordt gevraagd in een ambtelijke omgeving.

1999 – 01/07/05 DIRECTEUR (Concern voor Werk NV./ Gemeenschappelijke Regeling IJsselmeergroep)
Directeur van fusieorganisatie voor de uitvoering van de Wet Sociale Werkvoorziening en de Wet Inschakeling Werkzoekenden in Flevoland (Dronten, Lelystad, Noordoostpolder, Urk, Zeewolde). Eindverantwoordelijk voor financieel beheer, interne organisatie en ICT. Verantwoordelijk voor de samenwerking met vier collega-organisaties op het terrein van de stafdiensten. Als lid van de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor strategische beleidsvoering door ontwikkeling van een meerjarenbeleidplan en meerjarenraming voor de organisatie als reïntegratiebedrijf. Opstelling en uitvoering reorganisatie inclusief collectief ontslag om de organisatie aan te passen aan gewijzigde opdrachtenportefeuille als gevolg van gewijzigde wetgeving.
Bestuurder van Stichting Regionale Transfer Organisatie Flevoland.
Plaatsvervangend directeur / secretaris openbaar lichaam Gemeenschappelijke Regeling IJsselmeergroep. Verantwoordelijk voor het besluitvormingsproces met de deelnemende gemeenten en de opdrachtverstrekking aan de NV.
Omzet van de NV in 2004 € 30 miljoen met 800 werknemers.
Omzet van de GR in 2004 € 14 miljoen met 600 werknemers, gedetacheerd bij de NV.
Omzet van de St. RTO in 2004 € 8 miljoen met 380 werknemers.

1987 - 1999 ALGEMEEN DIRECTEUR (Stichting Welzijn Westerkwartier)
Algemeen directeur van regionale, op breed terrein werkzame instelling. Verantwoordelijk voor acquisitie van nieuwe activiteiten en ontwikkeling van werkgelegenheidsprojecten. Voorbereiding en uitvoering van reorganisatie bij bezuinigingen. Afsluiten meerjarig budgetsubsidiecontract.
Vertegenwoordiging van de organisatie in provinciale en landelijke brancheorganisaties, met name op het terrein van gesubsidieerde arbeid.
Getotaliseerde omzet van de drie stichtingen in 1998 ƒ 10 miljoen met circa 250 personeelsleden.



1986 - 1987 PROJECTLEIDER (Stichting Welzijn Westerkwartier)
Projectleider Regionale Ontwikkelingsplanning Westerkwartier; idem Regionaal Accommodatieproject, idem Werkervarings- en Scholingsprojecten. Voorbereiding en financiering van een plan tot bevordering van het toerisme in het Westerkwartier en van een plan tot verbetering van een zestal multifunctionele dorpsaccommodaties. Organisatie van en zorgdragen voor de bekostiging van werkleerprojecten in een samenwerkingsverband met beroepsonderwijs en arbeidsvoorziening.

1982 - 1986 PROJECTLEIDER ( Stichting Opbouwwerk Zuidelijk Westerkwartier)
Projectleider Dorpsvernieuwing Opende. In samenspel tussen bewonersgroepen, gemeentebestuur, gemeentelijke afdelingen en externe bureaus ontwikkelen en (doen) uitvoeren van een integraal plan en onderliggende deelplannen voor dorpsvernieuwing.

1979 - 1982 PROJECTCOÖRDINATOR (Provincie Friesland)
Projectcoördinator Regionale Ontwikkelingsplanning Noordoost - Friesland. Beleidsafstemming tussen vijf gemeenten, de provincie en de rijksoverheid.


1975 - 1979 ASSISTENT-ONDERZOEKER (Werkplaats Opbouwwerk Noord Nederland)
Assistent-onderzoeker in grootschalig, langlopend onderzoek en methodiekontwikkeling.

1973 - 1975 STUDENT-ASSISTENT (Rijksuniversiteit Groningen)
Student-assistent voor literatuuronderzoek naar beleidstheorie en -praktijk; voorbereiding colleges en dissertatie.

1968 - 1970 ASSISTENT-ACCOUNTANT (Flipse, Steneker en Co. (thans Deloitte )
Assistent - accountant.


Opleiding interimmanager

OPLEIDING:
1962 - 1968 HBS St. Martinus te Bolsward, diploma HBS - A.

1970 - 1980 Rijksuniversiteit Groningen, Andragogie; afgestudeerd met bijvakken andragogie m.b.t.
macrosystemen (planning en beleid), sociale ethiek.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

BESTUURDER / DIRECTEUR
van complexe organisatie op het snijvlak van publiek en privaat. Verantwoordelijk voor beleid, positionering t.o.v. overheden, opdrachtgevers, subsidiegevers en andere organisaties, voor financiën, interne organisatie en ICT.

COMPETENTIES:
- strategisch vermogen met helikopterview
- ontwikkeling draagvlak voor beleidsvisie
- vermogen om financiële gegevens snel te doorgronden en te hanteren
- goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen
- coachend leiderschap met oog voor ontwikkelmogelijkheden van medewerkers
- teambuilder en teamspeler


Talenkennis interimmanager

engels, duits,

Overig

NEVENFUNCTIES en –ACTIVITEITEN:
jan. - april 1990 interim-management Regionaal Bureau Onderwijs Groningen
1989 - 1997 voorzitter Federatieve Werkmaatschappij provincie Groningen
febr. - juni 1992 interim-management JWG- en Banenpoolstichting Emplooi, Uithuizen
1993 - 1996 vice-voorzitter Landelijke Vereniging Banenpool/JWG Nederland
1997 secretaris/penningmeester Landelijke Vereniging Banenpool/JWG Nederland
1998 - 2000 secretaris/penningmeester Landelijke vereniging voor uitvoeringsorganisaties Inschakeling Werkzoekenden (LIW)
1996 - 2003 penningmeester Stichting Provinciaal Ontwikkelingsinstituut Zorg en Welzijn Groningen


 beschikbaar?