T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim management & Sr Project Management

Interim management & Sr Project Management

Werkervaring interimmanager

Meer dan 15 jaar ervaring in (sr) project management en (interim) business unit management met name op ICT georienteerde bedrijven of trajecten.

2003 – Heden Dell B.V.
Senior Project & Bid Management


Dell heft in haar nieuwe strategie er voor gekozen meer verantwoording te nemen voor de grotere projecten bij klanten. Dell neemt de eindverantwoording voor grote migratie en implementatie trajecten. Mijn rol is deze projecten in goede banen te leiden en actief mee te werken aan het binnen halen van deze opdrachten en Dell helpen verder te laten groeien naar die rol.

2000 - 2003 Getronics
Messaging & Collaboration / Raet

Functie: Business Unit Manager II & Global Solution owner

Algemeen over Functie
De unit fungeerde als IBM Premier Business Partner en Microsoft Exchange Competence center. Met meer dan 55 man werd het hele scala van Messaging en Collaboration ondervangen van software verkoop, implementatie Mail omgevingen tot vergaande software ontwikkelingen zoals daar zijn het rijksoverheid intranet, het intranet voor Nutreco, Vopak etc etc. De unit fungeerde zelfstandig en was dan ook zelf verantwoordelijk voor haar eigen sales (ca 5 man).
Naast eindverantwoordelijke (in het begin als interim en later op contract basis) voor de unit tevens verantwoordelijk voor het ontwikkelen en onderhouden van de wereldwijde concepten Messaging & Collaboration en Mobile Solutions. Naast deze activiteiten tevens werkgroep deelnemer cultuurverandering Getronics Nederland.

Doel van de functie
Leiding geven aan de unit, zodat binnen de kaders van missie en strategie het door hem opgestelde jaarplan wordt gerealiseerd. Is profit en loss verantwoordelijk

Hoofdtaken
Geeft hiërarchiek leiding aan de medewerkers van de unit/afdeling.
Voert de personeelsmanagement taken voor de onder hem ressorterende medewerkers uit (bemensen, beoordelen, belonen, opleiden/ontwikkelen en communicatie).
Stelt op basis van de vastgestelde strategie het jaarplan voor de unit / afdeling op.
Voert het jaarplan na vaststelling uit
Positioneert de unit / afdeling binnen en buiten de eigen organisatie.
Evalueert de voortgang van het jaarplan
Rapporteert over de gang van zaken bij de realisatie van het vastgestelde jaarplan
Bewaakt het resultaat van de afdeling op profit/loss niveau.
Volgt de ICT-ontwikkelingen, die relevant zijn voor de eigen unit/afdeling.
Onderhoudt intern en extern de voor de unit belangrijke contacten.




1998-1999 Raet Systems & Services
Projects & Services

Functie: Senior projectmanager

International Flavours & Fragrances,
Verantwoordelijk voor voorbereiding, levering en migratie van server omgevingen en tevens aanpassen (upgrading/imaging werkstations over ca 22 vestigingen. Het betrof vestigingen verdeeld over geheel Europa , Afrika en India.

Bestuursdienst van de Gemeente Amsterdam,
Verantwoordelijk voor voorbereiding, levering en migratie van server omgevingen, Tevens van levering, vervanging, migratie en upgrading/imaging werkstations. (upgrade naar NT). Migratie mail omgeving (Groupwise, WP-office naar Exchange-Outlook)
Opleiding en ondersteuning gebruikers,

Fokker Aerostructures,
Verantwoordelijk voor voorbereiding, levering en migratie van server omgeving. Tevens het opzetten van pilot mail omgeving met Lotus Domino als backend en Outlook als cliënt.

Ministerie van Buitenlandse Zaken
Verantwoordelijk voor voorbereiding, levering en gedeeltelijk migratie van werkstations (ca 4000).




1997-1998 KPN Nederland Marketing Verkoop Nederland
Business Intelligence Center

Functie: Interim manager / projectmanager

Het leiding geven aan en verder structureren van een afdeling genaamd expertise centrum die de met name de marketeers van KPN moet ondersteunen met antwoorden op vraagstellingen gepleegd op zeer grote database systemen over het telefoongebruik van het vaste telefoon net in Nederland.

Het fungeren als contactpersoon van de Marketing tak richting de automatiseringstak van KPN.

Het leiding geven aan verschillende projecten die er op gericht waren de informatie voorziening richting marketing en verkoop tak te verbeteren.


1993-2001
Nederlandse academie voor medisch secretaresses

Functie: leraar informatica

Een dag in de week het opleiden van secretaresses in de beginselen van de informatica, PC gebruik, Dos, Lotus etc.


1996-1997 Unisource Business Networks B.V.

Functie: projectmanager

Het leiding geven aan een project ter ontwikkeling en invoering van programmatuur ten behoeve van het order proces. Project gaat over vele gebruikers-schijfen en bevat vele moderne elementen zoals EDI, workflow management, cliënt server architectuur.

1996 APV Nederland

Functie: consultant

Het testen van verschillende maatwerk applicaties ten behoeve van logistieke afwerking van kippen slacht en kweekhandel.
Het geven van richtlijnen en adviezen over het inrichten van applicatiebeheer en testwerkzaamheden

Nickerson - de Zwaan Zaadhandel B.V.

Functie: systeembeheerder

Het beheren van een Windows 311/Unix omgeving met de daarbij behorende applicaties.

1994-1996 Unisource Business Networks B.V.

Functie: management consultant

Het leiding geven aan en structureren van een project ter verbetering van de kwaliteit van het order en factureerproces van verschillende produkten.
Advisering Directie en management. In kaart brengen van processen, taken en verantwoordelijkheden, het leiding geven aan een subproject ter automatisering van het proces.

Het optreden als quality officer bij een groot migratietraject.
Activiteiten: rapportering management, het geven van richtlijnen op kwaliteitsgebied, ondersteuning projectleider.

Het adviseren over en managen van een reorganisatie van een afdeling verantwoordelijk voor orderregistratie en facturering. Activiteiten: Advisering Directie en management, in kaart brengen van processen, taken en verantwoordelijkheden, maken functiebeschrijvingen en adviesaanvraag Ondernemingsraad.

Het verzorgen van de administratieve organisatie rondom de invoering van een nieuw produkt m.b.t. orderafhandeling en facturering.
Activiteiten: afnemen en uitwerken interviews, definiëren en afstemmen proces, het maken van procedures en werkinstructies met gebruik van SDW AO.

1995-1996
Verschillende kortstondige advies en ondersteuningsopdrachten


Het participeren in een testtraject, het ondersteunen van het systeembeheer bij een bloemen im- en export bedrijf. (Unix/Novell)
Het opstellen van de eisen voor programmatuur voor een exportbedrijf.
Het ondersteunen van het systeembeheer van een woningstichting (UNIX/DOS/Windows/Novell)
Kleine adviesopdrachten zoals offertevergelijking, leveranciersselecties etc.

1993- ....


Functie: directeur / eigenaar

Intern:

Dagelijkse leiding van het bedrijf, het plegen van acquisitie, het bijhouden van de administratie, het verkopen van Computers etc.

Belangrijkste projecten en activiteiten bij klanten:

Het opzetten van een automatiseringsplan voor een middelgroot exportbedrijf.
Het adviseren en bijstaan bij automatiseringsprojecten van verschillende bedrijven.
Het verrichten van onderzoeken naar doeltreffendheid apparatuur en programmatuur bij verscheidende bedrijven zoals woningstichtingen, accountantsbureaus, fiscale adviesbureaus e.d.
Het uitvoeren of ondersteunen van het systeembeheer bij verschillende bedrijven.
Het installeren van Novell omgevingen
Het genereren van systeemdocumentatie en rampenplannen.



1992-1993
De Zeeuw & de Keizer accountants en belastingadviseurs

Functie: adviseur automatisering.

Belast met zowel de interne automatisering van het bedrijf als mede de automatisering bij klanten.

Intern:

Het participeren in interne automatiseringstrajecten zoals o.a. urenadministratie, jaarrekening programmatuur.
Het beheren van de Novell omgevingen (ca 125
werkplekken).
Het beheren van de Mai-Boss UNIX omgeving (ca 20 werkplekken).
Het bieden van ondersteuning aan gebruikers m.b.t. de gebruikte programmatuur.
Het beheren van de aanwezige hardware & software.
Het opleiden van gebruikers.


Projecten en activiteiten bij klanten:

Het opzetten van een beheersorganisatie t.b.v. financiële verantwoordingssystemen bij een groot ministerie.

Het uitoefenen van de functie applikatiebeheerder.
Het opzetten en uitvoeren acceptatietesten.
Het opzetten en beheren van netwerkomgevingen.
Het plegen van vooronderzoeken en definitiestudies.
Het begeleiden van automatiseringstrajecten.
Het beschrijven van de administratieve organisatie.
Het geven van ad-hoc adviezen.
Het geven en verzorgen van op maat gemaakte opleidingen en bedrijfstrainingen op
automatiseringsgebied.

1990-1992
Kemper adviesbureau voor
informatie-systemen B.V.

Functie: adviseur automatisering

Dezelfde werkzaamheden als bij de Zeeuw & de Keizer.
Kemper B.V. is gefuseerd met deze organisatie.

1988-1990 Ministerie van Justitie.

Functie: sectorbeheerder.

Belast met het invoeren en ontwikkelen van het financiële verantwoordingssysteem van alle Arrondissementsgerechten.
Het coördineren van het beheer van dit systeem.
Het voeren van het functioneel beheer van dit systeem.
(Xenix systemen in combinatie met MS-Dos)

1987-1988 Postbank N.V.

Functie: controleur spaarvormen

Belast met de controle en de financiële verslaglegging over enkele spaarvormen, tevens nauw betrokken bij de automatisering van betreffende afdeling.

1984-1987
De Gerechten in het arrondissement Amsterdam

Functie: medewerker financiële administratie.

Belast met alle voorkomende werkzaamheden op boekhoudkundig en intern controle gebied.

1982-1984
Verschillende administratieve functies via uitzendbureaus

1981-1982
Militaire dienstplicht als chauffeur-telefonist bij het 12e infanterie-bataljon te Schaarsbergen.

1980-1981
Verschillende administratieve functies via uitzendbureaus


Opleiding interimmanager

Mavo (geen diploma)
Ambi I1, HE1, HE2.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Rustig, empowerment, vertrouwen wekkend, peoplemanager, selfmade man, werken vanuit gedrevenheid, realiteitszin, commercieel inzicht, passie, eerlijk en open, overtuigend, visie op ict markt, humor.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits en Frans in midnere mate

Overig

Zie voor details uitgebreid cv.

 beschikbaar?