T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



controller/financieel manager

controller/financieel manager

Werkervaring interimmanager

Functieverloop

1991- heden: Zelfstandig gevestigd interim manager

In deze periode werden onder meer de navolgende opdrachten uitgevoerd:

Alcas/Mood Media,Naarden (Verzorgen van achtergrondmuziek in horeca en retail).
Functie:Controller

Taken en verantwoordelijkheden:
- Lid van het MT
- Dagelijkse leiding over de financiële administratie(incl.Loon- en Debiteurenadministratie) en de Contractadministratie (12 fte).Gewerkt met twee softwarepakketten naast elkaar (FIS 2000 en Navision)
- Zorg voor de periodieke rapportages van Nederland en België aan de moedermij. in Londen.
- Zorg voor de administratieve integratie van de eind 2007 gefuseerde bedrijven van Alcas en Mood Media in Nederland.
- Analyse van de bedrijfsprocessen t.b.v. een goede werking van de Administratieve Organisatie en als basis voor een hernieuwde implementatie van ERP software.
- Begeleiding van het budgetteringsproces.


RvB Groep BV(Reijersen van Buuren (Harderwijk),Aannemerij.
Functie:Controller/Hoofd Administratie

Taken en verantwoordelijkheden:
- Ondersteunen en vervangen van het beperkt enzetbare Hoofd
- Analyseren en oplossen van knelpunten en achterstanden in de financiële administratie.
- Zorg voor de projectadministratie, debiteuren en crediteuren en een goede werking van de administratieve software van Agro IT.
- Zorg voor het betalingsverkeer, de aangiften loon- en omzetbelasting, de personeels- en salarisadministratie, de verzekeringsportefeuille en de schadeafhandeling.
- Verzorgen van de 4-wekelijkse financiële rapportages en voorbereiden van de jaarrekening en de accountantscontrole daarop.
- Advies en ondersteuning van directie en MT op het gebied van Administratieve Organisatie en Interne controle.


Harcourt Assessment BV (onderdeel van Reed Elsevier)
Functie:Controller (Manager FCO).

Als lid van het MT verantwoordelijk voor de financiële administratie, de logistiek,inkoop en IT.
Belast met de zorg voor de administratieve organisatie en interne controle, de ontwikkeling van het management informatiesysteem vanuit Exact (E-Globe 2003) en de projectleiding implementatie van E-Synergy.
Zorg voor de interne en externe rapportages en de begeleiding van het budgetterings- en forecasting proces.

Via Flexmanager geplaatst bij Zimmer als zelfstandig controller

Het vervangen wegens ziekte van de controller van een multinational met een eigen middel grote landelijke organisatie (30pers.) Verantwoordelijk (ook uitvoerend) voor de gehele financiele administratie met ondersteuning van één assistent. Verzorging van rapportages (US GAAP), jaarrekeningen, debiteuren, crediteuren, belasting en salarissen. Als gevolg van een bedrijfsovername dienden 2 administraties geintegreerd te worden.

Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers, Amsterdam
Functie: Hoofd Economisch Administratieve Dienstverlening (HEAD)

Taken en verantwoordelijkheden:
-Dagelijkse leiding over de afdeling financiële administratie, bewonersadministratie, personeelsadministratie, ICT, staf- en communicatiemede-werkers en de managementassistenten (circa 40 medewerkers);
-Organisatorische en inrichting van het cluster Amstel & Zaan volgens uitgangspunten van het OBM;
-Uitvoering van het implementatieplan Planning & Control;
-Ondersteuning van het managementteam van het cluster vanuit het eigen gebied en specifieke aandacht voor Planning en Control;
-Basis leggen voor kwaliteitstoetsing en invoering INK-model;
-Werving, selectie en opleiding van “potential/kandidaat” HEAD in aansluiting op interim-opdracht.


Hazelaar Beheer BV, Coevorden
Functie: Financieel Manager

Taken en verantwoordelijkheden:
-Dagelijkse leiding over de afdeling financiële administratie;
-Zorg voor de liquiditeitspositie en begeleiding naar een nieuwe financieringsstructuur;
-Zorg voor en verbetering van de periodieke managementrapportage;
-Organisatie en begeleiding van de implementatie van nieuwe administratieve software.



Azalea Maritime Agency BV, Rotterdam
Functie: Manager Finance & Accounts

Taken en verantwoordelijkheden:
-Dagelijkse leiding over de afdeling Financial Accounting (5 pers.);
-Optimalisatie van het financieel resultaat middels valuta opties en DCD’s;
-Opzet van een maandelijks management rapportagesysteem;
-Beschrijving van procedures;
-Evaluatie van de afdelingsbezetting en het adviseren omtrent verbeteringen;
-Evaluatie van de huidige IT positie en het adviseren omtrent verbeteringen.




AUCS Communications Services v.o.f., Hoofddorp
Functie: Manager Financial Accounting

Taken en verantwoordelijkheden:
-Dagelijkse leiding over de afdeling Financial Accounting(CODA);
-Opzet en inrichting van een interim team financial accountants (7 pers.);
-Adviseren bij herinrichting van de afdeling Finance;
-Begeleiding bij het samenvoegingproces van de afdelingen Finance van AUCS en Infonet;
-Cash management;
-Wegwerken van administratieve achterstanden;
-Vastleggen van administratieve processen en procedures.



Gaba B.V., Almere
Functie: Controller

Taken en verantwoordelijkheden:
-Leidinggeven aan de financiële afdeling;
-Begeleiden van de implementatie van SAP;
-Opzet van managementrapportages uit SAP;
-Verzorgen van periodieke rapportages;
-Opstellen van budgetten;
-Voorbereiding van de jaarrekening en begeleiding van de accountantscontrole.


Twente Milieu , Enschede
Functie: Controller

Taken en verantwoordelijkheden:
-Dagelijkse leiding over de afdelingen FEZ en I&A (8 fte.);
-Supervisie implementatietraject automatisering werkplaats;
-Samenstellen van de meerjarenbegroting;
-Verzorgen van de periodieke rapportages;



Gaba B.V., Almere
Functie: Controller

Taken en verantwoordelijkheden:
-Ondersteunen bij implementatie van SAP;
-Begeleiden van medewerkers op de afdeling rapportage bij de overgang naar Excel en Word;
-Verzorgen van zowel interne als externe managementrapportages;
-Adviesfunctie richting financieel manager.



Intervam B.V., Almere
Functie: Hoofd Regio-Administratie

Taken en verantwoordelijkheden:
-Dagelijkse leiding over de regionale afdeling administratie te Almere en Leeuwarden;
-Reorganisatie van de afdeling secretariaat te Almere;
-Zorg voor adequate en betrouwbare financiële overzichten en rapportages;
-Rapportages en voortgangsbewaking van de bouwprojecten;
-Zorg voor de naleving van procedures;
-Korte en middellange termijnplanningen.


The Greenery International
Functie: Manager Centrale Productadministratie / adviseur Adm.Org.

Taken en verantwoordelijkheden:
-Dagelijkse leiding over de afdeling Centrale Productadministratie;
-Organisatie van 2 subafdelingen (CC en SRDO) i.v.m. fusie van 9 veilingen;
-Adviseren bij ontwikkeling van veilingbedrijf naar handelsonderneming;
-Definiëren en vastleggen van bedrijfsprocessen middels deelname aan project- en werkgroepen ter voorbereiding op de overgang naar SAP;
-Ontwikkeling van de Admin.Organisatie voor de afdeling Salessupport.


Doveninstituut ‘H.D. Guyot”, Haren
Functie: Hoofd Economisch Administratieve Dienst

Taken en verantwoordelijkheden:
-Dagelijkse leiding over de afdelingen administratie, videodienst/systeembeheer,onderhoudsdienst, hoveniersdienst en huishoudelijke dienst;
-Verzorgen van de jaarrekeningen en de financiële afrekeningen voor de sectoren Zorg en Onderwijs naar de betrokken ministeries;
-Planning, budgettering en budgetrapportages;
-Reorganiseren van de afdeling administratie;
-Begeleiden van de overgang naar het softwarepakket Exact Finance;
-Opzet handboek Admin. Organisatie.


Eneco/B.U. Kabeltelevisie en Telecommunicatie, Rotterdam
Functie: Controller a.i.

Taken en verantwoordelijkheden:
-Dagelijkse leiding over de afdeling financiële administratie;
-Wegwerken achterstanden in de projectenadministratie;
-Afronden begroting;
-Verzorgen periodieke managementinformatie, analyse en rapportage aan de directie;
-Inrichten nieuwe versie van het administratieve verwerkingssysteem (SAP);
-Deelname aan bijzondere projecten inzake telecom- activiteiten.


TAS Beheer International B.V. , Baarn
Functie: Groepscontroller a.i.

Taken en verantwoordelijkheden:
-Zowel beleidsmatig als uitvoerend verantwoordelijk voor alle control-activiteiten binnen de groep, zoals het samenstellen van de geconsolideerde groepsjaarrekeningen, uitvoering van financieel management en de ontwikkeling van managementinformatie;
-Projectadministratie met behulp van Symphony opgezet.


1990 - 1991:Ahrend Verkoopmij. Kantoorinrichting Benelux B.V., Nieuwegein

Functie: Divisiecontroller, rechtstreeks ressorterend onder de Divisiedirecteur

Taken en verantwoordelijkheden:
-Verantwoordelijk voor de periodieke rapportages, analyse van financieel-administratieve informatie ten behoeve van het management, organisatie van het budgetteringsproces en het initiëren van investeringsanalyses en
automatiseringsprojecten;
-Dagelijkse leiding aan de afdeling financiële administratie, bestaande uit 13 medewerkers.

In deze functie onder meer de organisatiestructuur opgezet ten behoeve van de ontwikkeling van de informatieverzorging en een aantal projecten opgestart en voltooid.



1987 – 1990: AKO B.V. , Amsterdam

Functie: Hoofd Administratief Organisatorische Zaken
Lid van het managementteam en rechtstreeks rapporterend aan de directeur.

Taken en verantwoordelijkheden:
-Het ontwikkelen van een managementinformatiesysteem. Het betrof hier zowel het opzetten van de projectstructuur als de organisatie van het systeembeheer.
Onderdelen van het managementinformatiesysteem zijn:
- boekbestelling systeem;
- systeem van dervingbepaling (voorraadverliezen)
- magazijnlocatie systeem

1985 – 1987: British Petroleum B.V. , Amsterdam

Functie: Controleleider Internal Audit

Taken en verantwoordelijkheden:
-Beoordelen van de Admin.Org. van de dochtermaatschappijen;
-Opzet van de Admin.Org. ten behoeve van de zegeltjes cadeauactie van BP;
-Beoordelen van projecten (onderhanden werk).


1977 – 1985: Rijksaccountantsdienst te Amsterdam

Functie: Adjunct Accountant 1e klasse

Taken en verantwoordelijkheden:
-Zelfstandig uitvoeren van boekenonderzoeken ten behoeve van de belastingdienst. Dit betrof: planning en voorbereiding, uitvoering controle, bespreking resultaten met betrokkenen en rapportage aan de Inspecteur der belastingen.


Opleiding interimmanager

Opleiding

1960 – 1966 : HBS - A
1968 – 1977 : Doctoraal examen Bedrijfseconomie
1978 : Belastingrecht bij de Rijksbelastingdienst
1979 – 1988 : Accountancy (t /m Adm.Org.)
1986 – 1987 : AMBI - opleiding


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zeer ervaren financieel interimmanager.
Analytisch,teambuilder,resultaatgericht

Talenkennis interimmanager

Nederlands,Frans ,Duits en Engels

 beschikbaar?