T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



hoofdredacteur/manager

hoofdredacteur/manager

Werkervaring interimmanager

Ik heb in totaal 13 jaar managementservaring. 7 jaar ervaring als hoofdredacteur/manager van het Actualiteitenprogramma 2Vandaag (Nederland 2) en 2 jaar als eindredacteur, daaraan voorafgaand. Daarvoor enkele jaren als programmamaker/formatontwikkelaar en coordinator. Voor die tijd was ik redacteur-verslaggever voor diverse televisieprogramma's, terwijl ik destijds begonnen ben met een PR/organisatie en publiciteits-bureau, als freelancer gewerkt heb voor een krant en eindredacteur/uitgever ben geweest voor een commerciele uitgeverij.
Ik heb 2Vandaag ontwikkeld en opgezet, zowel het programma (qua format en vormgeving) als organisatorisch: opzetten van verschillende teams en werk- en communicatiestructuur.
Als hoofdredacteur heb ik leiding gegeven aan een team van 40 vaste medewerkers en ca 35 freelance/parttime medewerkers + internationaal correspondenten- en informantennetwerk. Ik was verantwoordelijk voor het redactionele beleid, maar ook voor de organisatie en het financieel beleid met een budget van vele miljoenen per jaar. Ik heb veel ervaring opgedaan met snelle veranderingsprocessen door fusie/verandering team. Ervaring met communicatieprocessen, human resources, opzetten en begeleiden opleidingstrajecten, functionerings- en beoordelingstrajecten, aannemen van personeel, vertegenwoordigen van organisatie bij andere organisaties, overheden, politiek, etc.
Veel ervaring (totaal 25 jaar) op allerlei vlakken in de journalistiek, publiciteit, organiseren, opzetten representatieve bevolkingsonderzoeken, ontwikkelen nieuwe organisaties, media, teams, formats, beleidsplannen etc. Ik ben met name geinteresseerd in overheidsorganisaties, non-profit organisaties, cultuur, maar ook in het commerciele bedrijfsleven. Ik kan me snel inleven in elke bedrijfssituatie en heb daar veel plezier in.
In het afgelopen jaar heb ik een eigen bedrijf opgezet, waarin ik me met name bezighoud met communicatie, organisatie, PR, reclame & publiciteit, trouble-shooting en interim-management. Ik ben inzetbaar op parttime-basis, maar eventueel ook fulltime.

Opleiding interimmanager

Havo,
Pedagogische Academie (2 jaar)
Pre-universitaire propadeuse Sociale Academie
Psychologie Vrije Universiteit (3 jaar)
diverse cursussen, o.m: time-management, format-ontwikkeling internet en cursus beoordelings- en functioneringsgesprekken.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

duidelijk communiceren, snel inwerken, snel situaties overzien, in moeilijke situaties oplossingen aandragen, problemen oplossen, communicatie tussen mensen/teams verbeteren, organisatieproblemen oplossen, flexibel, goed in onderlinge contacten, representatief, teambuilder, mensen stimuleren het beste uit zichzelf te halen, enthousiasmeren, schouders ergens onder zetten en anderen stimuleren dat te doen.

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits
Frans (beetje)

Overig

persoonlijke interesse in geschiedenis, moderne kunst, communicatie, ruimtelijke ordening, transport en vliegverkeer, nationale en internationale politiek, moderne muziek, andere culturen, etc.

 beschikbaar?