T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Ervaringsgebieden:
Operationeel management, project management, due diligence (binnen- en buitenland), verandermanagement, management accounting, facility management, human resource management, administratieve (re)organisatie, business development, reorganisaties en coaching (direct reports mbo/hbo niveau), fullfilment, services en E-commerce.

Uitvoerende- en managementervaring in:
Controle, budgettering & planning, rapportage (financieel, commercieel, operationeel), prijsmethodes, fondsenbeheer, creditmanagement, fiscale zaken, juridische zaken, project admin., facilities, due diligence, mbo, magazijn & logistiek, assemblage/produktie, investeringen, beloningsstructuren, coaching en management ontwikkeling.

Managementervaring:
2002 Interim-management: financial management, vervangingsmanagement, changemanagement, rendementsverbetering.

’00-’02 director business development & projectmgt.
'98-'00 regional cfo
'94-'98 cfo
'93-'96 director operations
'91-'93 Trend Group Nederland (holding) met werkmij'en Computers Direct (postordering), Trend Training Center (opleidingsinstituut), Pulse Computer Service (TPM en computer assemblage), Computer Dealer Products (distributie)
'90-'91 Trend Group Nederland, general manager credit mgt. & orderprocessing
'87-'89 Trend Group Nederland, administration manager
'85-'87 Vanity International en Amstermax B.V., agenturen en detailhandel (4 vestigingen) van exclusieve damesmode, manager administratie & automatisering
'84-'85 Pro Sports B.V., importeur van racketsport artikelen, verantwoording voor administratie en logistiek



Opleiding interimmanager

Havo, Breukelen
MBA, (1e fase), Buren
MBA International Management, Business School NL, Buren
Diverse (Int'l) cursussen in de vakgebieden: finance, logistiek en management (ontwikkeling).

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Generieke manager met financiële achtergrond en uitgebreide ervaring in het aansturen van financieel-, hrm-, logistiek- en commercieel ondersteunende afdelingen.En een bovengemiddelde kennis van inkoop-, verkoop- en marketingprocessen.
Persoonlijkheidskenmerken: stabiel, ondernemend, daadkrachtig, teamspeler, pragmatisch, leidinggevende kwaliteiten, veranderaar, motivator en hands-on.
Motto: denken, durven, doen en doorgaan.


Talenkennis interimmanager

Engels, spreken en schrijven goed
Duits, spreken en schrijven redelijk
Softwarekennis:
o Microsoft Office, Word, Excel, Powerpoint, Access
o WordPerfect (Novell)
o Lotus123
o FDC (Comshare)
o MPS (Marketing)
o ERP (Polysoft, Cambar, Impulse)
o Exact
Operating systems:
o MS Dos / Windows


Overig

Projecten naast operationeel management verantwoording:
o Ontwikkeling en implementatie Assemblage faciliteit
o Implementatie software systeem
o Management Buy Out
o Reorganisatie (80 fte -> 40 fte, verkoop trainingsactiviteit en liquidatie service centre en end user activiteit)
o Bedrijfsverkoop (aandelentransactie)
o Verhuizing kantoor/magazijn
o Reorganisatie (120 fte -> 90 fte)
o Implementatie Configuration Centre
o Begeleiding oprichting detailhandelszaak
o Verhuizing warehouse (2000 m2 -> 6000 m2)
o Implementatie MPS software (marketing communicatie en administratie)
o Participatie due diligence (Datateam, Scandinavie), Diverse financieel georiënteerde projecten: Activity Based Costing, kredietverzekering, rapportage structuren, consolidatie programma’s, vaste activa administratie, reorganisatie en her-implementatie uitbestede diensten
o Due diligence (Duitsland)
o Ontwikkeling nieuwbouw en verhuizing kantoor (6600 m2, 180 werkplekken)
o Onderzoek naar Regionalisatie Benelux
o Operationeel management en reorganisatie distributie organisatie(Belgie)
o Due diligence Tulip Computers NV
o Verkoop detailhandelszaak
o Implementatie Financial Services (End User financiering, facturering en incasso)
o Implementatie Logistical Outsourcing Service
o Reorganisatie commercieel ondersteunende afdelingen (BU controlling, Project Management en Customer Services)

Kwaliteits- en rendementsverbeteringsprogramma voor dienstverlener in Hippische sport
Overnamebegeleiding en doorstart/herpositionering Lunchroom


 beschikbaar?