T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim of projectmanager

Interim of projectmanager

Werkervaring interimmanager

Juli 2005 – Heden: B.V.
Vanuit B.V. de volgende opdrachten uitgevoerd;

Directeur Switch2day
(Juli 2007 – heden)

Als directeur leiding geven aan de organisatie.

Werkzaamheden:
Inrichten van backoffice
Bijdragen aan productverbeteringen
Strategie en visie vaststellen
Werving en selectie van medewerkers
Acquisitie

Projectmanager
Nuon / Retail
(Februari 2007 – Juni 2007)

Als projectmanager leiding gegeven aan het project Nuon Benchmark Aanpak.

Werkzaamheden:
• Bouwen en implementeren van een webbased marketingtool t.b.v het MKB
• Procesinventarisatie, ketenbeschrijving en implementatie
• Begeleiden commerciële pilots om te onderzoeken of de marketingtool het beoogde resultaat oplevert.

Projectmanager
Nuon / Feenstra
(December 2006 – Januari 2007)

In korte tijd (plm 1 maand) als projectmanager de samenwerking tussen Feenstra warmte en Energie Service Noord West op het gebied van informatie-uitwisseling mogelijk gemaakt.

Werkzaamheden:
• Werkprocessen op elkaar afstemmen
• Interfaces realiseren tussen de verschillende informatiesystemen
• Interne en externe communicatie organiseren
• Input leveren en advisering t.a.v. het samenwerkingscontract
• Definiëren van onderlinge verrekeningsmodellen en daaraan gekoppelde rapportages

Projectmanager
EDS / ABN AMRO account
(Juni 2006 – November 2006)

Als engagement leader verantwoordelijk voor het uitbrengen van offertes voor projecten binnen het ABN AMRO account. Tevens als projectmanager aansturen van projecten

Werkzaamheden:
• Maken van gecombineerde projectvoorstellen/offertes t.b.v. projecten binnen het ABN AMRO account.
• Leiding geven aan ICT infrastructurele projecten binnen het ABN AMRO account.

Directeur Switch2day
(Januari 2006 – Mei 2006)

Opstarten van een nieuwe BV, te weten Switch2day.

Werkzaamheden:
Alle voorkomende juridische, fiscale en organisatorische aspecten regelen
Opzetten van een ICT infrastructuur
Definiëren van producten
Marktanalyse
Sales
Op- en uitbouwen relevant netwerk

Interim manager
Afdeling Assetmanagement Ordina DTS te Zeist
(Juli 2005 – December 2005)

Leiding geven aan een afdeling verantwoordelijk voor het management van ICT middelen en de rapportage daarover.

Werkzaamheden:
• Leiding geven aan ongeveer15 medewerkers
• Verantwoordelijkheid voort HRM processen zoals resultaatafspraken, beoordelen en coachen van medewerkers etc.
• Advisering t.a.v. verbetering beheerprocessen op OU niveau
• Oplossen van knelpunten in afstemming met belanghebbenden
• Verzorgen relatiebeheer en contractmanagement externe leveranciers
• Stroomlijnen van bedrijfsprocessen binnen de afdeling
• Definiëren en afstemmen verbetering inputproces CMDB

2002 – 2005: Rabofacet

Programma / lijnmanager afdeling Projecten
Rabofacet / Desktopbedrijf te Zeist
(Januari 2002 – Juni 2005)

In deze gecombineerde functie eindverantwoordelijk voor de realisatie van de projectenportfolio bevattende diverse grootschalige en complexe infrastructurele projecten met een budget van ongeveer € 10.000.000,-.
Enkele voorbeelden zijn: Standaardisatie en centralisatie beheer KA infrastructuur (6500 gebruikers), Upgraden werkplekken naar Windows XP (45.000 gebruikers), Implementatie Managed Printing (45.000 gebruikers)

Werkzaamheden:
• Leidinggeven aan een afdeling van ongeveer 20 projectmanagers
• Stimuleren van en bijdragen aan visie en beleidsontwikkeling van de eenheid
• Formuleren van beleid, vertalen naar het jaarplan voor de afdeling en rapporteren over de voorgang
• Initiëren en sturing geven aan procesverbeteringen
• Onderhouden van contacten met opdrachtgevers en leveranciers
• Initiëren, ontwikkelen, implementeren en sturing geven aan een professionaliseringsprogramma
• Bewaken van en rapporteren over voortgang projecten
• Oplossen van knelpunten vanuit de diverse projecten
• Coachen en begeleiden van medewerkers op competenties en vakinhoudelijke kennis

Projectmanager
Rabofacet / Desktopbedrijf te Zeist
(Januari 2001 – December 2001)

Verantwoordelijk voor het projectmatig opleveren van ICT oplossingen binnen afgesproken kaders.

Werkzaamheden:
• Leidinggeven aan diverse infrastructurele en sourcingsprojecten
• Gebruikerstesten organiseren
• Stakeholders analyseren en in kaart brengen
• Draagvlak creëren bij medewerkers en belanghebbenden
• Adviseren t.a.v. inrichten ICT infrastructuur en beheerprocessen
• Begeleiden herplaatsing boventallig personeel
• Coachen en begeleiden projectmanagers en stuurgroepen
• Definiëren en afstemmen projectresultaten
• Projectrisico’s analyseren, risicobeperkende maatregelen nemen en bewaken
• Implementeren van Prince2 als standaard projectmanagementmethodiek
• Organiseren en geven van workshops
• Definiëren, inrichten en monitoren van een kwaliteitssysteem


1999 – 2001: Consultant
CMG Arnhem
In deze periode als consultant de volgende opdrachten uitgevoerd;

Projectmanager
Rabofacet / Desktopbedrijf
(September 2000 – December 2001)

Verantwoordelijk voor verschillende projecten in het kader van in- outsourcing decentrale ICT kantooromgevingen (KA).

Werkzaamheden:
 Aansturen (pilot) projecten in- outsourcing decentrale KA-omgevingen
 Inrichten contractbeheer bij klanten
 Adviseren en begeleiden opstellen Service Level Agreements
 Adviseren en bewaken inrichten beheerprocessen Desktopbedrijf
 Technische migratie KA-omgevingen
 Begeleiden andere projectmanagers bij in- outsourcingstrajecten.

Projectmanager
VNU Dagbladen te Nijmegen (Nu onderdeel van Wegener)
(Februari 1999 – Augustus 2000)

Verantwoordelijk voor het testen en millenniumproef maken van de ICT infrastructuur en daarna centralisatie van het ICT beheer.

Werkzaamheden:
• Leiding geven aan diverse projecten
• Adviseren m.b.t. inrichting ICT Servicemanagementprocessen
• Adviseren m.b.t. inrichting ICT-infrastructuur
• Afstemming en coördineren tussen hoofdkantoor, 4 werkmaatschappijen en externe leveranciers
• Omgaan met weerstanden in een zeer politiekgevoelige omgeving.

1972 – 1999: Ministerie van Defensie

Diverse militair leidinggevende operationele- en staffuncties in binnen en buitenland vervuld, waaronder:

Manager beheer Email infrastructuur Koninklijke Landmacht
(Januari 1998 – Januari 1999)

Verantwoordelijk voor het inrichten van het beheer over de Email infrastructuur en de aansturing daarvan.

Werkzaamheden:
• Leiding geven aan systeembeheerders
• Adviseren m.b.t. de technische inrichting van de Email backbone
• Inrichten testomgeving
• Eenheid vertegenwoordigen in diverse overlegvormen
• Afstemmen en coördineren tussen verschillende afdelingen en eenheden


Manager ICT ECMM te Sarajevo
(Juni 1997 t/m December 1997)

Verantwoordelijk voor de ICT-infrastructuur van een door de Europese Unie uitgezonden internationale missie “ECMM” in (ex) Joegoslavië.

Werkzaamheden:
• Aansturen internationale groep ICT-medewerkers
• Relatiebeheer en contractmanagement van lokale en internationale leveranciers
• Vernieuwen ICT-middelen in hoofdkwartier en 50 buitenposten
• Inrichten nieuw regionaal centrum in Albanië
• Inrichten communicatienetwerk via satelliet.


Opleiding interimmanager

Kwalificaties:
• Prince2 Practitioner
• ITIL Servicemanager
• ICT infrastructuur
• Basiskennis bankbedrijf
• Administratie
• CA Unicenter

Opleidingen
• HBO Infomatica (2004)
• Prince2 Practitioner (2002)
• ITIL Servicemanager (2001)
• Koninklijke Militaire Academie (verkorte opleiding 1998)
• AMBI HX opleiding (1995 – 1998)
• Praktijk Diploma Informatica (1991 – 1994)
• Hogere Militaire School (1985)
• Koninklijke Militaire School (1972 – 1975)

Cursussen
• Projectmanagement op de Business School Erasmus Universiteit (2001)
• RABO workshops Resultaatgesprekken, Wet Poortwachter, Verzuimgesprekken en Persoonlijk Ontwikkelgesprek (2002 – 2005)
• NIBE “Kernactiviteiten van banken” (2004)
• NIKU capaciteitsmanagement + planning (2004)
• Basiscursus Intelligent Planner 4.1 (2002)
• Kwaliteitscoördinator (2001)
• Projectmanagement 2 bij CMG (2000)
• Projectmanagement 1 bij CMG (2000)
• Sociale vaardigheden (2000)
• Presentatietechnieken (2000)
• Communicatieve vaardigheden (1998)
• AMBI module HP-6 Datacommunicatie en netwerken (1995)
• Verzekeringsagent C (1986)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

interimmanagement programmamanagement projectmanagement Prince2 ITIL ICT infrastructuur

Talenkennis interimmanager

Nederlands Engels

 beschikbaar?