T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim & Project Manager

Interim & Project Manager

Werkervaring interimmanager

IT manager a.i. voor Stichting NAK het Nederlandse keuringsinstituut voor pootaardappelen en zaaizaden.
Verantwoordelijk voor:
• Aansturen en begeleiden medewerkers (13+)
• Opstellen strategisch plan
• Opstellen en bewaken budgetten
• Opstellen management verslagen
• Projectmanagement
Projecten en resultaten:
• Verbeterplan ICT: Een plan opgesteld ten aanzien van het verbeteren van de ICT organisatie. Hieronder vallen mensen en processen. Aanwijzen van IT teamleiders en inrichten basis ITIL en ASL procedures. Plan uitgevoerd met als resultaat een betere dienstverlening en samenwerking met de organisatie.
• Betrokkenheid directie: Door communicatie de directie betrokkenheid bij IT verbeterd, wat heeft geleid tot de eerste versie van een IT strategie.
• Licentie beheer: Licentie situatie uitgezocht, tekortkomingen opgelost en processen ingericht om dit in de toekomst te voorkomen.
• Oracle Server migratie: Als gevolg van licentie beheer alle Oracle servers op VM-ware gemigreerd naar een nieuwe HP-UX blade omgeving. Hieronder valt ook de aanschaf van de blade omgeving. Onderdeel van de upgrade is het gelijk trekken van alle Oracle versies.

• Operating System rationalisatie: Als onderdeel van het verbeterplan ICT het aantal server operating systems terug gebracht van vier naar twee. HP-UX en Microsoft Windows. Hiervoor is een migratie van Novell (NDS, mail en file) naar Microsoft AD en Exchange nodig.
• Software ontwikkeling: Nieuwe afspraken met de organisatie gemaakt over het ontwikkelen van eigen software. Alleen nog maar ontwikkelen als het iets toevoegt aan de organisatie. Binnen de ontwikkelgroep SCRUM concepten geïntroduceerd om sneller tot resultaten te komen.
• Introductie nieuwe technologie: Enterprise Content Management en Business Intelligence geïntroduceerd via proof of concepts en workshops.
• Uitbesteden beheer: Server en netwerk beheer uitbesteed na rationalisatie. Zowel selectie als contractonderhandeling en invoering.
• Desktop beheer: Altiris “Client Management Suite” geselecteerd en ingevoerd als desktop beheer omgeving.
• Nieuwe hardware standaarden: afspraken gemaakt over het vasthouden aan standaarden.
• Inkoop optimalisatie.
• Pakketselectie: Begeleiden van de pakketselectie van een LIMS systeem.
Methoden en technieken:
ITIL, ASL, SCRUM, Prince2, Exchange, Active Directory, Terminal Server, HP-UX, HP Blades, HP EVA SAN, HP Back-up, VM-WARE, Cisco, Altiris, BI, CMS(UCM), Oracle: Application Server, SOA suite, BPEL, Database, Mobile.

Servicemanager, projectmanager voor Intervet (nu Schering Plough) de producent van diergeneesmiddelen in de wereld.
Verantwoordelijk voor:
• Service Management rapportages
• Overleg met stakeholders
• Terugkoppeling naar leverancier
• Planning
• Kwaliteit
• Budget
Projecten en resultaten:
• Uitbreiding van het “virtuele” team van ontwikkelaars door ook remote ontwikkeling in te zetten. Waardoor pieken en dalen in werkzaamheden beter kunnen worden opgevangen.
• Betere dienstverlening door normaliseren van de relatie klant/leverancier.
• Relatiebeheer ingevoerd waardoor communicatie verbeterd is.
• Betere controle op uit te voeren werkzaamheden waardoor budget overschrijdingen eerder gedetecteerd worden.
• Inhaalslag documentatie: Complete herziening van documentatie volgens de Oracle CDM standaard.
Methode en technieken:
ASL, Prince2, Oracle Application Server, Oracle Database, Form, Java, Apex, CDM, Ruleframe, DataWarehouse, ETL

IT en Facilitair coördinator voor Stichting Vf/Pf de uitkerende instantie voor werkloosheid en vervanging in het primair onderwijs.
Verantwoordelijk voor:
• IT strategie
• Selectie en begeleiding van de invoering van een bedrijfsapplicatie
• Kantoorautomatisering
• Verbouwing en Verhuizing kantoor
Projecten en resultaten:
• Opstellen van het ICT landschap van de toekomst en het begeleiden van de directie ten aanzien van te nemen beslissingen op het gebied van ICT. Deze strategie wordt nog steeds gevolgd en als leidraad voor beslissingen gebruikt.
• Selecteren van Case management systeem en leverancier: bepalen strategie voor selectie, uitschrijven RFI, beoordelen RFI’s en uitschrijven RFP, selecteren shortlist, beoordelen aanbiedingen en presentaties, selectie en onderhandelen.
• Begeleiden invoering Case managementsysteem: Begeleiden klant en leverancier tijdens de invoering.
• Nieuwe kantoorautomatisering(KA): Opstellen architectuur voor KA, beschrijven wensen en selecteren leverancier, opstellen van contract en migratie van bestaande gegevens naar nieuwe omgeving. De nieuwe KA omgeving is gebaseerd op een SaaS oplossing. Uitrol van nieuwe KA valt samen met de verhuizing.
• Verbouwing en Verhuizing kantoor: binnen 2 maanden moest het kantoor worden verbouwd en de medewerkers verhuisd. Dit had te maken met een groei in personeel. De nieuwe werkplekken zijn een verbetering ten aanzien van de oude omgeving.
• Nazorg: enige maanden nazorg gegeven met betrekking tot bovenstaande.
Methoden en technieken:
Prince2, Moderatie/Workshops, SaaS, Exchange, Active Directory, Citrix, Microsoft CRM, WAN, LAN, telefonie.


Coördinator Europese aanbestedingen voor Transfer Solutions de specialist in Oracle en Java technologie
Verantwoordelijk voor:
• Begeleiding van het aanbestedingsproces.
o Uitwerken van de aanbesteding naar een takenlijst en controlelijst.
o Verdelen van taken.
o Controleren op uitvoering.
o Bewaking van voortgang.
o Assembleren van de beantwoording.
Resultaten:
• Kwaliteit beantwoording verbetert.
• Beantwoording tijdig en compleet.
• Minder stress.

ICT project manager voor Niscayah voorheen Securitas Systems, de specialist voor technisch beveiliging.
Verantwoordelijk voor:
• Coördinatie van de afsplitsing op ICT gebied van Securitas Systems als gevolg van de opsplitsing van Securitas AB.
Projecten en resultaten:
• Opstellen plan van aanpak en haalbaarheidsonderzoek
• Ontwerpen en (laten) bouwen van:
o WAN: KPN E-VPN met Cisco WAN accelerators.
o LAN: Multi VLAN over meerdere sites inclusief Wireless LAN.
o Server infrastructuur: Active directory, Exchange, VM-Ware.
o PC/Laptop infrastructuur: Nieuwe hardware, migratie bestaande data, encryptie op de laptops.
o Mobiele Data en telefonie oplossing: Selectie van provider en invoering van mobiele PBX functionaliteit.
o Data migratie van Lotus Notes naar Microsoft Exchange en file-server.
o Uitbesteden beheer: Selectie, contract onderhandeling en opstellen DAP.
Methoden en technieken:
Prince 2, WAN, LAN, Cisco, Exchange, Active Directory, VM-WARE, ITIL, Contract Management, Inkoop.


Interim Manager voor Factotum Media Relatiemanager een ASP CRM oplossing voor NVM makelaars.
Verantwoordelijk voor:
• Opheffen van een business unit.
o Medewerkers.
o Klanten.
o Contracten.
Projecten en resultaten:
• Business unit bleek niet levensvatbaar.
• 350 klanten (makelaarskantoren) moesten overstappen naar een nieuwe leverancier.
• Migratie software ontwikkeld op basis van .net en SOA.
• Roadshow georganiseerd om klanten te informeren.
• Commerciële afspraken gemaakt.
• Migraties van klanten begeleiden.
• Medewerkers af laten vloeien.
• Na 6 maanden konden de boeken gesloten worden.
Methoden en Technieken:
Prince2, .NET, PHP, SOA, ASP

VAST DIENSTVERBAND

Manager ICT bij Factotum Media de uitgever van media voor makelaars
Verantwoordelijk voor:
• Managementteamlid.
• Het operationeel houden van de infrastructuur, het aansturen van software ontwikkeling en Quality Assurance. (9 medewerkers)
• Het verkopen, ontwerpen, bouwen, onderhouden, hosten en ondersteunen van de ASP CRM oplossing: de Relatiemanager. 350 klanten maken actief gebruik van deze applicatie. (12 medewerkers)
• Het totale proces van ontwerp tot realisatie van marketing materiaal voor makelaars. (20 medewerkers)
Projecten en Resultaten:
• Migratie IBM ESS: Van een IBM Shark (ESS) naar IBM Total Storage, inclusief herfinanciering.
• Migratie drie hosting providers naar één: Door overname van een aantal bedrijven werd op drie plaatsen gehost.
• Nieuwe hosting infrastructuur: Ontwerp en bouw van een nieuwe hosting infrastructuur op basis van IBM X-series en SAN oplossing.
• Migratie 250 websites: Na consolidatie in één data center konden de websites gemigreerd worden naar nieuwe omgeving.
• Verbouwing en verhuizing kantoor en productie faciliteiten: Nieuwe locatie selecteren, interieur inrichting bepalen, databekabeling reviseren, data center ontwerpen en bouwen, nieuwe telefonie oplossing invoeren.
• Invoering basis ITIL in operationeel beheer infrastructuur.
• Ingebruikname nieuw productie sturingssysteem gebouwd in Delphi.
• Invoering gebruikers participatie en eigenaarschap binnen software ontwikkeling.
• Uitfasering en consolidatie servers: Reductie van 34 servers naar 15 servers.
• Integratie van 2 aangekochte bedrijven.
• Invoering Xerox iGen-3 digitale persen in productieproces.
Methoden en Technieken:
Prince2, SAN, ITIL, Delphi, ASP, .net, JAVA, SOA, Oracle Database, SQL Server, Beeldbewerking, Opmaak, Digitale Pers en reorganisaties.


Director IT bij Computer Task Group (CTG) een internationale IT dienstverlener
Verantwoordelijk voor:
• Processen en Procedures wereldwijd.
• IT beleid en diensten in Europa (6 medewerkers).
• IT beleid en diensten in ontwikkelcentra wereldwijd (15 medewerkers).
• Verhuizingen in Europa.
• Remote beheer van klanten.
Projecten en Resultaten:
• Migratie Novell naar Microsoft: Projectvoorstel en budget; consolidatie van mail servers, consolidatie van file servers, upgrade naar Windows XP en Office XP, introductie van VPN via Nokia/Checkpoint.
• Roll-out frame relay network (WAN) tussen Europese locaties.
• Introductie van ITIL principes in global IT organisatie, deze zijn opgenomen in het kwaliteitsysteem en daarna ook toegepast bij klanten.
• Invoering van een systeem voor het beheer van medewerker, opdrachten en CV’s in Europa, hierdoor ontstaat meer inzicht in beschikbaarheid en kennis en kunde.
• Invoering van Siebel in Europa voor verkoop.
• Opstellen business plan voor remote beheer dienst, vervolgens inrichten en opzetten van de remote beheer organisatie, deze dienst is nog steeds actief.
• Verhuizing van Nederlandse organisatie: Inclusief het coördineren van de verbouwing en inrichting van het nieuwe kantoor.
• Verhuizing van Luxemburgse organisatie naar nieuw kantoor: verbeterde telefonie oplossing op basis van Avaya.
• Beter laten samenwerken van remote teams: reguliere telefoon conferences met het team, updates in de vorm van nieuwsbrieven, gezamenlijk projecten uitvoeren, taken overnemen.
• Pre-sales activiteiten.
• Herinrichting IT organisatie: introductie customer advocates, kleinere teams, meer samenwerking, minder mensen, betere kwaliteit.
• Herstructurering IT organisatie: minder mensen/geld.
• Opstellen en bewaken budgetten.
• IT Beleid: Inventariseren van behoefte en plannen hier op aan laten sluiten, bewaken van de plannen en behoefte.
Methoden en Technieken:
WAN, LAN, Siebel, Telefonie, project management, ITIL, IBM Tivoli.


Verschillende rollen bij Astea International de leverancier van specialistische field-service software.
Manager Customer Care: verantwoordelijk voor de service desk en software ontwikkeling.
• Transitie van Servicedesk van Nederland naar het Verenigd Koninkrijk.
• Transitie software ontwikkel activiteiten naar hoofdkantoor in de Verenigde Staten.
• Eindverantwoordelijk voor contractverlenging.
• Opstellen en bewaken budgetten.
• Eindverantwoordelijk voor omzet van software ontwikkeling.
• Aansturen en begeleiden medewerkers (12).
• Integratie 2 verschillende support en ontwikkel afdelingen.
IT manager: verantwoordelijk voor IT in Europa 3 medewerkers, 4 vestigingen.
• Systeembeheer en desktop beheer.
• Beschikbaar maken van specifieke klant systemen.
• WAN inrichting.
• Intranet aanzet.
Project manager / coördinator: Verantwoordelijk voor het coördineren van alle projecten in Europa. Verantwoordelijk voor het coördineren van intercontinentale projecten vanuit het hoofdkantoor in de Verenigde Staten.
• Verbetering samenwerking tussen VS en Europa.
• Betere afstemming in beschikbare medewerkers.
• Betere afstemming tussen klanten en inzet medewerkers en oplevering software.
Productmanager: Functionele inbreng ten aanzien van contract management in de service industrie.
Implementatie consultant: Het geven van advies over gebruik en inrichting van de applicatie en het eventueel aanpassen van de software en/of de organisaties.
Support analyst: Ondersteunen van klanten en het geven van training.
Methode en technieken:
Progress, Powerbuilder, Unix, Windows, NT4, ITIL.



Opleiding interimmanager

Periode Opleiding
1988 – 1993 Haagse Hogeschool Sector informatica & Informatiekunde: Information Auditing en Kantoorautomatisering

Stages:
1990 - 1991 Digital Equipment Corporation (DEC); Valbonne Frankrijk
1993 Cap Gemini; Utrecht


1986 – 1988 Abstede College te Utrecht; HAVO-MBO
1985 – 1986 North Penn Highschool (VS) Een jaar als Exchange Student
1981 – 1985 Koningin Wilhelmina College te Culemborg; MAVO


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Een ICT georiënteerde manager met brede en succesvolle ervaring in het managen van ICT afdelingen en projecten binnen zakelijke dienstverleners en (semi-)overheid organisaties in binnen- en buitenland. Een hands-on probleem oplosser en netwerker met een voorkeur voor pragmatisch en doelgericht werken naar verbeteringen. Gespecialiseerd in multidisciplinaire omgevingen waar op verschillende niveaus gewerkt moet worden aan verbetering van de samenwerking tussen de bedrijfsvoering en de ICT organisatie.

Brede internationale ervaring, waaronder meerdere jaren woonachtig in verschillende landen (Verenigde Staten, Frankrijk, Zwitserland)


Talenkennis interimmanager

Taal Gesproken Geschreven
Nederlands Vloeiend Goed
Engels Vloeiend Goed
Frans Gemiddeld Niet
Duits Gemiddeld Redelijk


 beschikbaar?