T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim-en verandermanager

Interim-en verandermanager

Werkervaring interimmanager

Periode: Maart 2008 tot heden
Dienstverlening: Interim management, organisatie-advies, veranderings-en verbeteringsmanagement, kwaliteits-en procesmanagement, business/IT alignment en IT service management (ITIL).

Werkgever: ENECO Energie NV 2002-2008
Functie : Lean Six Sigma Black Belt
Periode : April 2007 tot maart 2008
Verantwoordelijkheden : Managen strategische projecten met sterke focus op het verbeteren van klanttevredenheid
Managen en het coachen van de Green Belts (project leden)
Het initiatief nemen en leiderschap in het creëren van verbeteringsprojecten in de organisatie
Resultaten:
- Verbeteren van de effectiviteit van het marketing campagne proces om zowel nieuwe klanten te werven als de bestaande klanten te behouden en de klanttevredenheid te verbeteren
- Verminderen van de uitval met 20% in het service delivery proces

Functie : Manager ICT werkplek-en telefoniebeheer
Periode : Juli 2004 tot maart 2008
Verantwoordelijkheden : Lijn management over een team van 23 medewerkers
Resultaten : Succesvolle transitie en implementatie van de nieuwe organisatie
- Realisatie sterk gemotiveerd team; Tevredenheidsscore 8,0 op schaal van 10 in 2006.
- Klanttevredenheid steeg van een 6.3 in 2005 naar 7.5 op een schaal van 10 in 2006
- Kostenbesparingen door afsluiten scherpere deals met IT-leveranciers

Functie : Manager ICT Services, centrale ICT afdeling, Transitie van Remu NV naar ENECO NV
Periode : November 2002- Juni 2004
Verantwoordelijkheden : Lijn management over een team van 23 medewerkers
Resultaten
- Ontwerp en implementatie van een verbeterde service organisatie
- Implementeren van het Service level management proces
- Effectievere en efficiëntere processen gerealiseerd
- Begeleiding en implementatie van gedeeltelijke outsourcing van activiteiten en personeel

Werkgever: PinkRoccade NV, IT management, Zoetermeer 1998-2002
Functie : Senior consultant
Verantwoordelijkheden : Management consultancy en Service-en contract management

Opdrachtgever : T-mobile/Ben Nederland, Operations, SLA Management
Periode : Oktober 2001-oktober 2002
Functie : Contract manager
Resultaten
: Corporate contracten met leveranciers uitonderhandeld in samenwerking met bedrijfsjuristen- Hogere “quality of service” in de dienstverlening tegen lagere kosten gerealiseerd
- Continu verbeteren van de “quality of service” in samenwerking met de leveranciers

Opdrachtgever : KPN Telecom, Business Unit Corporate Networks, Service Integration (SI) afdeling
Periode : April 2001-September 2001
Functie : Service Account manager
Resultaten
: Verbetering van de dienstverlening en sales naar strategische klant in de grootzakelijke markt
- Pre-sales and sales activiteiten in samenwerking met account managers
- De leiding over het opzetten van de accountplannen voor 2002

Opdrachtgever : UPC Nederland, End-to-End Services afdeling
Periode : Maart 2000-maart 2001
Functie : Service Manager
Resultaten
: Ontwerp en succesvolle implementatie van de nieuwe afdeling
- Relatie management over strategische ontwikkelingen met de UPC business
- Service Level Agreements (SLA’s) met de interne afdelingen uitonderhandeld en geïmplementeerd

Opdrachtgever : KLM NV, Information Services, service team Network Communications, Schiphol-Rijk
Periode : September 1998-January 2000
Functie : Change manager
Resultaten
: Het nieuwe change management proces geïmplementeerd
- Het managen en verantwoordelijk voor het nieuwe change management proces binnen KLM IS

Werkgever: Remote IT Services, Zwolle 1996-1998
Functie : Project manager en service management consultant
Resultaten
Verbeterprojecten:
- Imtech en Gemeente Utrecht: een nieuwe service organisatie geïmplementeerd
- Rabobank Nederland: een verbeterde logistieke operatie voor Telebanking geïmplementeerd
- ABN AMRO: een effectiever change management proces geadviseerd

Werkgever: Unitor Ship Services BV, Rotterdam 1995-1996
Functie : Logistiek consultant (ingehuurd op project basis)
Resultaten: en blauwdruk voor de nieuw verbeterde logistieke organisatie opgesteld

Werkgever: Franklin Mint Nederland bv, European Fulfillment Center Rotterdam 1994-1995
Functie : Project manager van een Amerikaans en Nederlands projectteam
Resultaten: Snelle en succesvolle implementatie van een nieuwe logistiek warehouse management systeem, de organisatie, processen en procedures.




Opleiding interimmanager

1988-1994. Doctoraal bedrijfseconomie, Erasmus Universiteit Rotterdam

> Specialisatie: Verandermanagement en Kwaliteitsmanagement


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Verander-en vebetermanagement
• Business process management en ITIL Service management, kwaliteitsmanagement (TQM en Lean Six Sigma)


Talenkennis interimmanager

• Nederlands: Spreken en schrijven uitstekend
• Engels: Spreken en schrijven goed
• Duits: Spreken en schrijven intermediate


 beschikbaar?