T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Veelzijdig manager of directeur

Veelzijdig manager of directeur

Werkervaring interimmanager

2001 -2002 Schelde Marinebouw
Senior personeelsadviseur:
Ondersteunen van het management op het gebied van personeel- en organisatie aangelegenheden binnen hun eenheid (afdeling(en) of B.V.): uitzend- en karweiregelingen voor het werken in het buitenland; ziekteverzuimaanpak en –begeleiding; opleiding en training; werving en selectie; inleen medewerkers voornamelijk uit Engeland; uitleen van medewerkers .etc.

1999 – augustus 2001 Koninklijke Schelde Groep
Manager MD & Arbeidsvoorwaarden
Verdere uitbouw van een individuele en gedifferentieerde beoordelings- en beloningssystematiek: implementatie nieuw beoordelings- en beloningssystematiek
Functiebeschrijving en -waardering hoger personeel (Hay systematiek)
Ontwikkeling hoger Personeel middels assessments, ontwikkelings- en outplacementtrajecten
Recrutering jong talent:: opzet samenwerkingsverbanden met onderwijs vanuit VNSI, zowel als vanuit eigen bedrijf
Opbouw netwerk jong talent binnen het eigen bedrijf
Flexibilisering arbeidsvoorwaarden: introductie cafetariasysteem etc.

1996 – 1999 Schelde Maritiem
Hoofd Personeelszaken
Leiding geven aan afdeling Personeels, Organisatie en Arbo
Opbouw van een gedecentraliseerde personeelsafdeling: na de ‘verdeling’van de centrale afdeling over de nieuwe zelfstandige eenheden een kwalitatief en kwantitatief goede afdeling opzetten
Verzelfstandiging van het bedrijfsonderdeel: vanuit een centrale eenheid de juridische zelfstandigheid bevestigen door aanmelding bij bedrijfs- en brancheverenigingen; wijziging procedures en contracten met derden (onderaannemers, Arbodienst etc.)
Diverse reorganisaties en herplaatsingsacties: de organisatiestructuur passend maken aan de nieuwe B.V.(s); herplaatsing van personeel dat als gevolg daarvan van functie of afdeling moet veranderen zowel binnen als buiten het bedrijf; herplaatsing personeel zusterondernemingen en dochterondernemingen;
Structureler aanpak ziekteverzuim: terugbrengen van het ziekteverzuim door het herzien van de ziekteverzuimprotocollen, het casemanagement en procesbewaking te hanteren en structureren van beschikbare informatie
Verbetering overlegstructuren (linking pin): invoering werkoverleg
Verantwoordelijkheid voor personele zorg lager in de organisatie leggen: rol van p&o wijzigen van beslisser naar adviseur en procesbewaker
Sanering minder inzetbaar personeel: plan van aanpak ontwikkeld rond minder inzetbaar personeel (80 pers.)
Revisie functiesysteem: aanpassing functiesysteem aan de stand van zaken in de praktijk
Bezuinigingsmaatregelen: aanbevelingen voor uitbesteding van werk; procedure verkorting: efficienter werken
Bedrijfsregelingen: opzet nieuwe vorm van bedrijfsregelingen (minder gedetailleerd en meer verwijzend naar bijv. algemene wetgeving of CAO); eigen bedrijfsregelingen voor de nieuwe B.V.(s).
In kaart brengen kennis en kunde: systematiek ontwikkeld om de aanwezige kennis en kunde van medewerkers te kunnen duiden als hulpmiddel bij een functioneringsgesprek en het ontbreken van een beoordelingssystematiek voor CAO-personeel
Stimuleren meervoudige inzetbaarheid: in een krimpende organisatie moeten mensen meer kunnen/doen. De functiedeling moet ongedaan gemaakt worden. Nieuwe functies samengesteld en op basis daarvan gewogen en gewaardeerd. Consequenties daarvan conform de gemaakte afspraken met ondernemingsraad doorgevoerd.
Optimalisering personeelsadministratie: projectleiding nieuw personeelsinformatiesysteem; de meervoudige vastlegging van personeelsgegevens ombuigen naar eenmalig vastlegging met meervoudige benadering van gegevens en bewerkingsmogelijkheden voor uiteenlopende doeleinden; procedurewijziging met oog op accountantscontroles.
Experiment Arbeidstijdenwet scheepsreparatie: opgetreden als vertegenwoordiger van het bedrijf binnen delegatie die in onderzoek heeft (laten) verrrichten naar mogelijkheden om de nieuwe arbeidstijdenwet voor scheepsreparatiebedrijven aangepast te krijgen. Op basis van dit onderzoek is overleg geweest met Min. Van Soc. Zaken. Heeft in eerste instantie geleid tot een gedoogperiode van de oude wetgeving gedurende een tweetal jaren.
Arbo jaarplan: met de Arbodienst een contract afgesloten voor een RIE. Op basis daarvan een Arbo jaarplan laten ontwikkelen. Voor eigen afdeling P&O ook een plan van aanpak, incl. tijdspad gemaakt, gekoppeld aan verantwoordelijke personen
Ontwikkeling en inrichting nieuw personeelsinformatiesysteem: ondersteuning bij de keuze van een nieuw pakket, te koppelen aan Baan. De functionaliteit van de interface tussen Baan en het nieuw personeels-/salarissysteem mede vorm gegeven en binnen de afdeling P&O het nieuwe systeem in (laten) richten.
Contractafspraken met onderaannemers, detacheringsbureaus en uitleenorganisaties: aanscherping van de afspraken; risicobeperking verleggen; fiscale aansprakelijkheid verminderen; prijzen verlagen; procedurewijziging en administratie aanpassen
Voorbereiden samenwerkingsverbanden en fusies: overname schildersactiviteiten en sleepbootactiviteiten door derden heeft gevolgen voor personeel. Naar optimale oplossingen gezocht voor betreffende medewerkers (overname; detachering of herplaatsing)
Overleg met ondernemingsraad etc.

1990 – 1996 Koninklijke Schelde Groep
Coordinator Opleiding en Ontwikkeling
Voorbereiding en uitvoering opleidingsbeleid: beleid geformuleerd en geimplementeerd betreffende de wijze waarop wordt opgegaan met opleiding en training en de daarvoor vrij te maken mensen en middelen
Behoeftenonderzoek: op welke gebieden is opleiding en training nodig gelet op de toekomst van het bedrijf, de afdeling of de functie
Organisatie en coordinatie van opleidings- en trainingsactiviteiten: marktonderzoek; contractafspraken; budgetbeheer; planning; accommodatie; evaluatie
Advisering en voorlichting: management vs. Medewerkers; groepsgewijs vs. individueel
Programma-ontwikkeling en uitbesteding: op basis van gesignaleerde behoefte markt verkennen op beschikbare oplossingen. Bij ontbreken daarvan zelf programma ontwikkelen m.b.v. eigen personeel en daarbij relevante bureaus c.q. personen zoeken om dit uit te voeren (incl. het aangaan van verplichtingen/contracten)
Coordinatie vraag en aanbod stagiaires en afstudeerders: inventarisatie van de behoefte (kwalitatief en kwantitatief) aan stagiaires en afstudeerders. Systematiek ontwikkeld voor de introductie en begeleiding daarvan binnen het bedrijf; afstemming met onderwijsinstellingen; evaluatiemethodiek; honorarium etc.

1990 TRIAM Holland
Projectleider en staflid
Acquisitie en aanbieding produkten en diensten: nieuw programma voor landelijk opleidingsorgaan; informatieverstrekking uitwerken voor een bank rond een nieuwe dienst
Aansturing projectteam bestaande uit onderwijskundigen, grafici, automatiseerders en administratieve ondersteuning
Eindverantwoordelijkheid voor uit te voeren opdracht: geld, tijd en inhoud
Professionalisering dienstverlening: evaluatie en verbetering of vernieuwing van interne processen; plan van aanpak etc.

1983 – 1990 Ned. Instituut voor het Bank- en Effectenbedrijf
Onderwijskundige
Ontwikkelen en (doen) uitvoeren van opleidingsactiviteiten voor medewerkers in de branche, zowel als eigen personeel: projectmedewerker binnen een multidisciplinair team met tijdelijk personeel beschikbaar gesteld door de verschillende leden (banken). Waarbij de uitvoering van het te ontwikkelen produkt werd geregisseerd door NIBE. Medewerking verleend aan totstandkoming van een 5-tal schriftelijke opleidingen, 2 trainingen en 2 COO-programma’s incl. evaluatie.
Advisering projectmanagementteam op onderwijskundig gebied: te hanteren methodiek voor de aanbod van de opleiding of training; de organisatie te hanteren voor de ontwikkeling van opleidingen of trainingen; de professionalisering van eigen medewerkers; behoefteonderzoek gericht op opleiding en training binnen het bankbedrijf

1981 – 1983 Rijksuniversiteit
Docent Statistiek
Individuele en groepsbegeleiding: begeleiding van groepen en individuele spreekuren/bijlessen
Examinering: ontwikkelen examens, afnemen en evaluatie daarvan
Optimalisering van de cursus Statistiek: inhoudelijk zowel als de vormgeving en de ondersteuning die geboden wordt etc.



Opleiding interimmanager

Atheneum 1971-1977
Pedagogische & Andragogische Wetenschappen 1977-1983
Hoofdvak: Onderwijskunde
Bijvak: Psychologie
Bijvak: Studies van etnische minderheden
Bedrijfskunde 1984-1987
Diverse applicatie- en bedrijfscursussen
Onderwijsbevoegdheid:
1e graad bevoegdheid Onderwijskunde
1e graad bevoegdheid Psychologie
VVA-1

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Internet
Ms Office



Talenkennis interimmanager

Engels goed
Duits redelijk
Frans matig

Overig

Bestuurlijke ervaring binnen:
welzijnsorganisatie (Stichting Palazzoli)
brancheverenigingen (FME, VNSI)
lokaal (SOW-gemeente, dorpsraad)

 beschikbaar?