T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Propositie marketeer / E-business manager

Propositie marketeer / E-business manager

Werkervaring interimmanager

Interim ervaring:

MCXess
Maart 2010 – Augustus 2010
Branche: Telecom
Functie: Marketing en Communicatie Manager
Opdracht: Opbouwen van de marketing zowel strategisch, tactisch als operationeel. Lancering online saleskanaal en hosted contact center oplossing. Keep, Grow en Get strategie uitgewerkt naar practische acties.

Opstartfase Hotel/Restaurant in omgeving Haarlem
December 2009 – nu
Branche: Horeca
Functie: adviseur
Opdracht: Advies omtrent; Concept , pricing, communicatie etc.

UPC Nederland
Januari 2009 – Augustus 2009
Branche: Telecom
Functie: Interim Market Manager SoHo (small office/home office)
Opdracht: mede-ontwikkelen en lanceren nieuw Internet & Telefonie product binnen SoHo.

Agis Zorgverzekeringen
Oktober 2008 - December 2008
Branche: Verzekeringen
Functie: Etno-marketeer B2C
Opdracht: Werving nieuwe leden binnen de TMSA.

Januari 2008 - Augustus 2008
Vakantie en Zwangerschapsverlof

Achmea Zorgverzekeringen
September 2007 - December 2007
Branche: Verzekeringen
Functie: Retentie marketeer B2B
Opdracht: Eindejaarscampagne voor de merken Zilveren Kruis, Groene Land en PWZ.
-Veranderingen communiceren naar diverse zakelijke doelgroepen via Direct Mail en Web.

BRASA Fair
Augustus 2007
• Adviseren rondom de Marketing Communicatie BRASA Fair en werven van sponsoren en standhouders

Werkervaring

Lebara Mobile
September 2005 - Augustus 2007
Branche: Telecom
Functie: Customer Aquisition Manager
Verantwoordelijk voor:
• Proposities om de grootste etnische groepen zoals: Antillianen, Marokkanen, Surinamers, Chinezen en Polen te werven en te behouden.
• Initiëren van projecten en campagnes (kwartaalbudget van €500.000,-)
• TV, Radio, online, print en out of home activiteiten.
• Ontwikkelen van campagne concepten; verschillende benaderingen en talen.
• Saleskanalen bepalen/Joint Promotion/ Reseller acties (Mediamarkt, uitzendbureau’s en Belcompany).
• Structureren van processen binnen de afdeling marketing
• Online Project management:
• Online: Website + CMS, Google analytics
• SEM > SEA
• SMS-marketing
• Automatiseren Online-Bestelproces
• Re-brand traject begeleid.
• Aansturen en begeleiden van stagiaires.

STIBBE Advocatenkantoor
Juni 2005 - Augustus 2005
Branche: Advocatuur
Functie: Interim Business Development Executive B2B
Opdracht:
• Coördineren van proposals
• Marketingplan voor IT-law

AMREF Flying Doctors
Januari 2005 - Mei 2005
Branche: Non-profit
Functie: Interim Marketing Executive B2C
Opdracht:
• Direct mail acties voor de B2C
• Een analyse gemaakt en strategie geschreven voor NL website.

Hagemeyer NV
Juli 2003 - Juli 2004
Branche: Technische groothandel
Functie: Marketing Executive B2B
Verantwoordelijk voor:
Project MRO4all (nieuw sales-kanaal voor Hagemeyer)
• Coördineren catalogus MRO4All
• Interne branding Vallen (Hagemeyer eigen merk).
Diverse marketing projecten voor Hagemeyer NL (Bernard)
• Herontwikkelen van Bernard Nieuws, een klantenmagazine:
• Concept gecreëerd in samenwerking met WOP Business Events voor het 2-jaarlijks klantenevenement.

Fundsonline
Januari 2003 – April 2003
Functie: Adviseur online DM
Opdracht:
• Adviseren rondom de inzet van e-marketing ter promotie van Fundsonline.

IBM Nederland BV
September 1999 - Oktober 2002
Branche: ICT

Afdeling: IBM Global Services
Functie: IT Professional (Project Management)
Projecten:
• Coördineren van high-end proposal-trajecten outsourcing deals
• Project leider “processen Master Control Room”; onderdeel van centralisatie van de IT processen, HW en SW bij de ING Groep.
• Project medewerker > citrix implementatie Thuiszorg Amsterdam
• Presentatie en bedenken van het middagprogramma teambuilding tijdens een congres voor 250 aanwezigen. Well-done award gewonnen.

Afdeling: IBM Marketing (Software Group)
Functie: IMC / Direct Marketing project leader Software B2B
Verantwoordelijk voor:
• Direct Marketing campagnes in samenwerking met de Software Marketing Managers. Respons tracking , codering en opvolging hiervan. Well-done award gewonnen.
Belangrijke leerpunten:
• Resultaat gerichte marketing cross mediaal: Online (webinars en SW downloads), telemarketing, direct mail en seminar marketing.
• Bekend met databases, campagne management systemen, content management systemen en internet.

Opleiding interimmanager

Opleiding

2008 Prince2 practitioner Certified
2002 Cursus IT Network Essentials; 2 dagen IBM Nederland
2001 Cursus Project Management; 2 weken IBM België
2001 Holland PM Institute NL: 3 dagen IBM Nederland
2000 Cursus Presentatie technieken; 3 dagen IBM Nederland
2000 Cursus Integrated Marketing Communications; 3 dagen IBM Germany
1999 Cursus Direct Marketing Creative approach; 2 dagen IDMK

1997 Nima A: Marketing Certificaat
1994 - 1999 HEAO Communicatie en Management,
Hogeschool van Utrecht
-Interactive Media
-International Marketing
Stages>
Mediater 1997
Productie van een CD-ROM met als doel om scholieren te informeren over beroepen en opleidingen.
MCA Communicatie 1996
Bureau voor Etnische communicatie vraagstukken.
Opdracht: Productie van radio en TV gids van Etnische Media.
Scriptie 1999>
Hoe kan het MKB gebruik maken van internet als een extra sales/marketing en communicatiekanaal?

1988 – 1994 Havo

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Belangrijke informatie

Affiniteit: met techniek / wereldculturen

Branche: ICT / Telecom

Educatie: HEAO en Prince2 certified.

Markets: B2C & B2B

Skills: marketing, CRM, product/business development, project management

Talen: Nederlands, Engels, Frans, Duits.

Pitch: Innovatief, creatief en efficiënt. Pikt de draad snel op. Kan resultaatgerichte commerciële concepten ontwikkelen en implementeren.



Talenkennis interimmanager

NL, EN, DU en FR

 beschikbaar?