T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim- en projectmanager Zorg en Welzijn

Interim- en projectmanager Zorg en Welzijn

Werkervaring interimmanager

Interim- en projectopdrachten:
* Kinderopvang BSO Bosplaats – Stichting Zeister Vrije School
(december 2012 – januari 2013)
Als projectmedewerker een bijdrage leveren aan de opzet en invulling van het handboek Werkprocessen ten behoeve van de aansturing van de BSO. Inclusief jaarplanning voor 2013.

* Osira – De Drie Hoven (september 2012 – december 2012)
Opdracht was het maken van een analyse en plan van aanpak voor een PG verpleeghuisafdeling. Bij aanvang had de locatie maar vooral deze afdeling een Aanwijzing van de Inspectie, hetgeen betekent dat sluiting boven het hoofd hing. Aandacht voor visie van de afdeling, structuur en duidelijkheid in basisafspraken en gerelateerd aan de gestelde normen vanuit de inspectie en de norm verantwoorde zorg. Resultaat is dat de afdeling weer op orde is gekomen en een basis kent met een vernieuwd team, vernieuwde visie en uitstraling van rust en vertrouwen. Ook de inspectie heeft dit grondig, meermalen, onderzocht en erkend. Er was voldoende vertrouwen om de Aanwijzing van de afdeling en de locatie af te halen. Een groot compliment, waar door mij, in korte tijd, een grote en vooral effectieve bijdrage aan is geleverd.

* Osira- A.H. Gerhardhuis (maart 2012 – september 2012)
Teammanager a.i. in een verzorgingshuis wat ging sluiten. Aansturing van een team verzorging, realiseren van de kwaliteit van zorg en intussen de rust onder bewoners en personeel bewaken in een niet stabiele, onrustige situatie. 
Begeleiding van zowel personeel als bewoners bij uitplaatsing. Resultaat is dat alle bewoners en personeel een nieuwe, veilige plek hebben gekregen binnen en soms buiten de organisatie. Een dynamisch proces met de nodige creativiteit, vasthoudendheid en optimisme om het resultaat te kunnen halen.

* Evean Eduard Douwes Dekker ( mei 2011 – december 2011). Opdracht was de personele aansturing van twee teams Somatiek met specifieke aandacht voor het op orde brengen van de basisorganisatie van beide afdelingen. In april werd van 1 afdeling met 30 bedden uitgebreid naar 2 afdelingen met 56 bedden. Teams werden gesplitst en nieuwe teamcultuur werd opgebouwd. Hierbij aandacht voor structuur en rust en duidelijkheid, ZZP-“proof” met bijbehorende formatie, roosters en andere basisafspraken. In december zijn de teams overgedragen aan een vaste leidinggevende, met een duidelijke basisstructuur qua personeel en bewoners.

* Evean Eduard Douwes Dekker (14 februari 2011 – juli 2011). Opdracht was de personele aansturing van het team Verzorgingshuis met specifieke aandacht voor het op orde brengen van de basisorganisatie van de afdeling. De afdeling is verder gestructureerd, met aandachtspunten als de ZZP en bijbehorende formatie, roosters en andere basisafspraken. Er werd een inhoudelijk plan van aanpak geschreven en vervolgens geïmplementeerd. Bij de herhalingscertificering in oktober kreeg het Verzorgingshuis specifiek een compliment over de status van op orde zijn, helemaal op orde, in relatief korte tijd na de start hiervan.

*In het algemeen bij beide opdrachten in het EDD werd een bijdrage geleverd aan de omslag in denken door bepaalde structuur te bieden en duidelijkheid als leidinggevende te scheppen. Dit in een echt stadse, Amsterdam-Noordse, omgeving met bijbehorend problematiek. Tevens in een turbulente tijd met wisseling van leidinggevenden en interim-oplossingen hiervoor. Een aantal lopende verzuim- en functioneringstrajecten werd (“eindelijk eens” ) opgepakt en afgerond. Aan het eind van beide opdrachten kwam er meer vastigheid in locatiemanagement en werd de opdracht afgerond en afdelingen overgedragen.

* KinderRijk, via Berg & de Vries, (16 augustus 2010 – 3 maart 2011) Opdracht; Interim-clustermanager Buitenschoolse Opvang, 2 locaties, totaal 8 groepen, ter overbrugging van vacature vaste clustermanager. Specifiek aandacht voor uitbreiding groep (30 plaatsen) en verdere implementatie hiervan.

* Externe coach via Puls (juni 2010 – november 2010). Opdracht: een bijdrage leveren aan het projectplan Kleinschalig Wonen in de Koningshof – Zorggroep Rijnmond. Resultaat na 2 werkconferenties en serie werkgroepen is een concreet plan van aanpak en implementatieplan voor de afdeling groepsverzorging, gericht op omslag naar Kleinschalig Wonen.

* Projectmedewerker via Puls (maart – september 2010). Opdracht: een bijdrage leveren aan de processtudie “Randvoorwaarden Competente Medewerkers in Kleinschalige Woonvoorzieningen voor mensen met Dementie”. Resultaat is concreet advies/rapport aan opdrachtgever (Provinciehuis Utrecht) met handvatten voor implementatie Kleinschalig Wonen, gericht op de uitvoerende medewerker (zij die het echt moeten doen).

* Stek/KinderRijk, via Berg & de Vries, (7 april 2010 – 6 augustus 2010) Opdracht; Interim-locatiemanager Kinderdagverblijf, 6-groepen, ter overbrugging van vacature vaste locatiemanager. Met aandacht voor gedrag personeel, verzuim en functioneren.

* Puur Zuid, locatie Torendael, via Puls (15 februari 2010 – 29 april 2010). Betreft een afdeling Groepswonen in een woonzorgcentrum, 24 PG-bewoners, analyse en plan van aanpak maken, met aandacht voor Welzijn, Dagbesteding en Activiteiten. Resultaat is een plan van aanpak om de afdeling meer ‘Kleinschalig Wonen’ te maken, waarin heldere visie, doelen en actieplan, met korte en lange termijnplanning, geformuleerd zijn, waarmee organisatie en nieuwe teamleider verder kan.

* Stichting Zorgbalans, via Berg & de Vries (19 augustus 2008 t/m 2 februari 2009)
Betreft een locatie specifiek voor Kleinschalig Wonen met als doelgroep PG, 5 afdelingen met ieder 4 groepswoningen.
De opdracht was een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van een visie op Kleinschalig Wonen, i.s.m. Interim-directeur en Managementeam Geef antwoord op de vragen; Wat was de visie van het oude managementteam, hoe moet de verschuiving van zorgcultuur naar wooncultuur. En wat betekent het kleinschalig wonen voor de dagelijkse werkpraktijk: wat is kleinschalig en hoe kleinschalig willen we het organiseren?
Intussen dagelijks leiding geven aan bij 2 teams V&V, met als nevendoel adviseren over de span of control voor de Teammanager Zorg in de toekomstige situatie.

Het resultaat was dat de visie op Kleinschalig Wonen is vastgesteld. Voor een daar aangewezen afdeling is de visie vertaald naar een projectplan/ een implementatieplan Kleinschalig wonen op basis van de vastgestelde visie en de daarbij gestelde randvoorwaarden; wat betekent dit voor personeel, voor bewoners, voor de werkstructuur van een afdeling en voor de faciliteiten.


* Stichting Zorgbalans, via Berg & de Vries (2 februari t/m 7 oktober 2009)
Betreft een locatie specifiek voor Kleinschalig Wonen met als doelgroep PG, 5 afdelingen met ieder 4 groepswoningen.
De opdracht een vervolgstap; daadwerkelijke start project Kleinschalig wonen en invoeren hiervan.
De rol van de interim-manager was projectleider Kleinschalig Wonen; deelname aan projectgroep Kleinschalig Wonen en voorzitter werkgroep Kleinschalig Wonen. De projectgroep stelde de kaders waarbinnen de werkgroep het plan moest uitwerken, concretiseren, adviseren aan de projectgroep en moest implementeren.
Gedurende de opdracht was de rol ook teammanager Zorg; dagelijks leiding geven aan één team; het team waar het project loopt.
Resultaat:
Project Kleinschalig Wonen op 1 afdeling is (grotendeels) afgerond. Er ligt een advies m.b.t. personeel, kwalitatief en kwantitatief, inclusief een opleidingsplan, budgetbepaling op basis van ZZP-financiering, de bewonersgroep en kaders voor samenwerking met (para) medische diensten. De laatste fase, het leren koken en de omslag van facilitaire ondersteuning (vermindering) is in gang gezet. De projectafdeling werkt volgens dit plan en is overgedragen aan een collega teammanager zorg, de andere afdelingen zijn gestart met volgen van de projectafdeling, het plan is overgedragen aan de verantwoordelijke teammanagers Zorg.
Bij de dagelijkse aansturing liepen functioneringstrajecten en verzuimtrajecten gewoon door en zijn afgerond of in proces overgedragen aan de nieuwe teammanager Zorg.


* De Open Hof (4 december 2007 t/m 18 juli 2008)
Interim-afdelingsmanager Verzorgingshuis. Het betreft aansturing alle zorgafdelingen, totaal zo’n 100 bewoners én aanleunwoningen, inclusief project “Laat Ouderen Thuis”
Doel van de opdracht was het tijdelijk invullen van de functie van afdelingsmanager met specifieke aandacht voor:
• Aansturing, coaching en begeleiding personeel
• Chaos ordenen en structuur aanbrengen in werkafspraken
• Structuur aanbrengen in overlegvormen op de zorgafdelingen
• Structuur aanbrengen in protocollen
• Project roostering; nieuwe structuur roosters en diensten in het kader van efficiency en bezuinigingen
• Toegroeien naar model aansturing zoals na de fusie plaats gaat vinden.

* Stichting Flevohuis ( 30 januari t/m 5 november 2007)
Interim-afdelingsmanager Psychogeriatrie Kleinschalig Wonen. Het betreft een afdeling met zes groepswoningen met in totaal 36 bewoners. Aansturing van het team (circa 25 medewerkers met een multi-culturele samenstelling). Centraal stond het afstemmen van de zorg en de personeelsbelangen.
Doel van de opdracht was het “going concern” met specifieke aandacht voor:
• Implementatie van de Nota Structuur en Aansturing met als resultaat herstructurering van de teams Psycho-Geriatrie, het verder vormgeven van het Kleinschalig Wonen en hiermee kwaliteitsverbetering.
• Verzuimbegeleiding en dossieropbouw
• Voortgang van de roostercommissie op de afdeling

* Stichting Flevohuis (21 mei t/m 5 november 2007)
Projectondersteuning in het kader van HKZ-certificering.
Analyse van de stand van zaken rond de HKZ-certificering om het einddoel, certificering HKZ in november 2007, te halen. Voorstellen om het project planmatig aan te pakken, te vereenvoudigen, doelgerichter en efficiënter te laten verlopen. Bijdrage leveren aan het vaststellen van werkprocessen en aan een plan ter implementatie van de werkprocessen in de organisatie. Gedurende de opdracht deelname aan de Stuurgroep Kwaliteit.
Resultaat is dat de organisatie voldoende op weg was om het kwaliteitskeurmerk te kunnen gaan halen.

Professional Organizingopdrachten:
* Organizing bedrijfs- en privé-administratie van twee zelfstandig ondernemers

* Organizing bedrijfsadministratie van een zelfstandig ondernemer

Opleiding interimmanager

Universiteit van Amsterdam, Faculteit der Politieke en Sociaal-Culturele Wetenschappen, Vakgroep Sociologie van Verzorging en Beleid (1993 – 1996)

HBO-Verpleegkunde - Hogeschool Holland – Diemen (1987 – 1991)

HAVO - Keizer Karel College – Amstelveen (1981 – 1987)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn Profiel Interim- & Projectmanager in Zorg en Welzijn:
U huurt mij in voor project-en managementfuncties, vooral voor het structureren en organiseren van zorgprocessen. Ik ben ook goed in veranderingstrajecten in de zorg, zoals veranderingen rondom het kleinschalig Wonen. Ik ben een bouwer die teams mee kan krijgen in veranderingen. Ook bouw ik aan teams zelf, waarbij functioneringstrajecten en verzuimtrajecten mij goed liggen en met resultaat kan afronden.


Talenkennis interimmanager

Nederlands

 beschikbaar?