T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Accountmanager at Car Competence Automotive industry

September 2009 – Present ( 2 months)

Genereren van new business. Ontwikkelen en vormgeven aan een commercieel verkoopplan. Opbouwen netwerk.

Interim Professional [Consulting industry

July 2004 – Present (5 years 4 months)

Ik ben actief op het gebied van management, marketing, communicatie en sales als interim professional die zich ten doel stelt als tijdelijke externe specialist hands on te helpen bij de ontwikkeling van een organisatie als geheel, een business unit of afdeling in het bijzonder. Dit doe ik door het managen van (deel)projecten, afdelingen en mensen waarbij ik concrete oplossingen aandraag, implementeer alsmede managementtaken uitvoer. Primair richt ik mij daarbij op organisaties met een groeistrategie en opdrachten op het gebied van algemeen, marketing, communicatie, project en salesmanagement. Vanuit mijn primaire kernwaarden, professioneel, proactief, resultaatgericht en samenwerken, creëer ik een werkomgeving waarbij de visie en het actieplan ook na mijn vertrek als interim professional geborgen is.

Event Manager at Willow Creek Netherlands [ Edit ] Partnership ; Religious Institutions industry

May 2009 – October 2009 ( 6 months)

Het zonder enige afleiding voor de bezoekers de Global Leadership Summit 2009 laten verlopen en voor hen een geweldige ervaring neer te zetten tijdens de sessies en daar buiten. Werven van vrijwilligers. Draaiboek opstellen voor techniek, facility, muziek en programma.


Projectleider at VBG Bethel Religious Institutions industry

January 2009 – May 2009 ( 5 months)

Ten behoeve van een Leidersschaps Congres voor 800 deelnemers opstellen van een projectplan ten aanzien van onder andere de PR strategie, deelnemersregistratie, catering, geluid en techniek, workshops, opvang/begeleiding en het opstellen van een begroting. Plannen implementeren en de voortgang bewaken. Begeleiden van de medewerkers en de vrijwilligers. Voorzitter van de projectboard.

ING Bank Retail (2-10-2008 tot 16-01-2009)
Formulemanager Betalen, Sparen en Consumptief Krediet

Functiebeschrijving
Vertalen van het beleid van Marketing en Productmanagement naar het Saleskanaal en de medewerkers in het Saleskanaal voorzien van alle middelen, tools, vaardigheden en kennis om commerciële doelstellingen te realiseren. Het verrichten van research op dit gebied, waaronder innovaties in sales. Het adviseren van marketing over de toepassing van het acties in het Saleskanaal.
Het opstellen en realiseren van Sales en Serviceplannen voor het management. Het ondersteunen van de Businessline bij de ontwikkeling van kanaalformules.

Resultaatgebieden

1. Beleidsvertaling
Bijdragen aan de vertaling van het beleid in operationele en commerciële richtlijnen. Volgen van gebruik van en ontwikkelingen over sales en distributie en aanbevelingen doen over verbeteringen van de efficiëntie en (commerciële) kwaliteit van de dienstverlening.
Vertalen van klantsignalen naar verbetervoorstellen.
Opstellen en realiseren van een sales- en serviceplan (kanaaldoelstellingen).


2. Beleidsuitvoering
Bijdragen aan diverse commerciële uitingen in ING-media, en de communicatie hierover binnen de interne organisatie. Bewaken van de inhoudelijke aspecten van de dienstverlening. Participeren in projectgroepen gericht op het verbeteren van de (commerciële) kwaliteit
Beoordelen van de te realiseren targets op haalbaarheid. Monitoren van de verkoopresultaten en overleggen met het management en de marketingafdelingen over te nemen maatregelen bij afwijkingen. Participeren in de ontwikkeling van incentive acties en het vereenvoudigen van het verkoopproces.
Formeren en deelnemen aan multidisciplinaire verkoopteams. Zorgen voor voortgangs-, sales en verwerkingsresultaten.
Optreden als gedelegeerd opdrachtgever namens Marketing richting externe bureaus voor outbound activiteiten. Opstellen van contracten op en sturen op kwaliteit en kwantiteit van de resultaten.

3. Advies
Adviseren op basis van literatuur, onderzoek, klantreacties, persoonlijke waarnemingen, evaluaties en analyse van diverse managementrapportages over verkoop. Adviseren advies over de ondersteuning bij klantcontacten.

4. Informatievoorziening en opleidingen
Verzamelen van markt- en productinformatie uit de verkooporganisatie op basis van de informatiebehoefte bij lijnmanagement en opdrachtgever. Adviseren van het lijnmanagement en de opdrachtgever over het uitvoeren van marktonderzoek met betrekking tot het kanaalgebruik. Verantwoordelijk voor het uitvoeren van dit onderzoek.
Verantwoordelijk voor de afstemming tussen het opleidingenaanbod en de commerciële formule. Is verantwoordelijk voor de inhoudelijke aanpassing van opleidingsmodules.

5. Projecten
Leiding geven aan en participeren in projecten en veranderingstrajecten ter verhoging van de efficiency en effectiviteit van de eigen verkooporganisatie. Aansturen in dit verband van externe bureaus voor ontwikkeling op deelgebieden (bijv. opleidingen, kwaliteitscontroles). De markt kennen en vertalen van research naar ontwikkelingen; commerciële vernieuwingen in projectverband implementeren (kanaalontwikkeling en – inrichting)


Vastgoedmakelaarsgroep (1-10-2007 tot 1-7-2008)

Projectmanager COPAFITHJ
Opstarten van franchiseconcept.
Opstellen van requirements ten aanzien van ict infrastructuur, website, makelaars manegement systeem, leadgenerator en internet retail.
Selecteren van leveranciers en produkten en opstellen SLA’s
Ontwikkelen verkoop-, marketing- en communicatiestrategie.
Opstellen franchisenemercontracten
Maken van handboek voor franchisenemers
Werving en selectie franchisenemers

Veron Finance te Assen 1-10-2007 tot 1-2-2008

Projectmanager
Naar aanleiding van uitgevoerde quickscan alle administratieve en commerciële werkprocessen (front- en backoffice) geherstructureerd, opnieuw beschreven en geïmplementeerd (business process redesign), conform normen WFT.

Neuman Financiële Dienstverlening 1-10-2007 tot 1-1-2008

Projectmanager
Naar aanleiding van uitgevoerde quickscan alle administratieve en commerciële werkprocessen (front- en backoffice) geherstructureerd, opnieuw beschreven en geïmplementeerd (business process redesign), conform normen WFT.

Veron Finance te Assen 1-6-2007 tot 1-9-2007

Salesmanager
Ten behoeve van de commerciële doelstellingen een verkoop– en marketingplan opgesteld en geïmplementeerd.

Infass Hypotheken en Assurantiën te Zwaagwesteinde 1-12-2004 tot 1-5-2007

Projectmanager
Naar aanleiding van uitgevoerde quickscan alle administratieve en commerciële werkprocessen (front- en backoffice) geherstructureerd, opnieuw beschreven en geïmplementeerd (business process redesign), conform normen WFT.
Aanpassen ICT infrastructuur en implementeren nieuwe systemen.

Change/HR manager
In verband met wettelijke maatregelen ten aanzien van de provisie instroom arbeidsvoorwaarden en beloningsstructuur aangepast, alsmede aanpassing van reeds bestaande arbeidsovereenkomsten.
Opstellen en invoeren opleidings- en begeleidingsplan.

Salesmanager
Ten behoeve van de commerciële doelstellingen een verkoop– en marketingplan opgesteld en geïmplementeerd.
WERKERVARING

1-2-1999 tot 1-7-2004 Commercieel Directeur KENM Finance
• Resultaatverantwoordelijk voor 30 hypotheekadviseurs, 4 teammanagers, 10 telemarketeers, 3 opleiders en 2 marketing medewerkers
• Opstellen, implementeren en uitvoeren van het verkoop-, marketing– en opleidingsplan
• Rapporterend aan Algemeen Directeur
• Lid managementteam
• Coaching van het middel management
• Sluiten van deals met banken en verzekeraars
• Regisseren van new business
• Ontwikkelen incentives ten behoeve van verkoopbevordering
• Human Resource en recruitment
• Budget bewaking
• Stroomlijnen bedrijfsprocessen

1-10-1997 tot 1-2- 1999 Manager Verkoop Brugmans Assuradeuren
• Resultaatverantwoordelijk voor 15 buitendienstmedewerkers
• Opstellen en uitvoeren verkoopplan en individuele doelstellingen
• Training on the job
• Functioneringsgesprekken voeren
• Human Resource en werving en selectie adviseurs
• Beheren Key-accounts (groot zakelijk en mkb )
• Rapporterend aan Algemeen Directeur

1-3-1993 tot 1-10- 1997 Districtsmanager Delta Lloyd
• Leiding over 20 adviseurs
• Rapporterend aan Commercieel Directeur
• Opstellen en uitvoeren verkoopplan en individuele doelstellingen
• Training on the job en opzetten call center
• Geven van commerciële trainingen
• Functioneringsgesprekken voeren
• Human Resource en werving en selectie adviseurs
• Lid Projectteam call center: opzetten nieuw call center met 40 werkplekken (van requirements tot operationele ingebruikname)

1-1-1992 tot 1-3-1993 Waltmann & Co Hypotheekspecialist
• opstarten NVM Hypotheekshop
• telefonische acquisitie
• hypotheek/verzekering advisering
• vastleggen en implementeren bedrijfsprocessen

1-1-1986 tot 1-1- 1992 Delta Lloyd Inspecteur/Senior Inspecteur
• acquireren van nieuwe relaties
• beheer bestaande relaties
• verkoop bevorderende activiteiten ontwikkelen
• praktijkbegeleiding nieuwe adviseurs

1 6-1980 tot 1-1-1986 Nutsziektekostenverzekeringen
Mutalist, polisopmaker, intern controleur en buitendienst ondersteuning


Opleiding interimmanager

HBO werk- en denkniveau
Havo
Internationaal Salesmanagement
Middel Management
Verkoopleiding en organisatie
Ziektekosten
Spaarkassen
Woningfinanciering I
Woningfinanciering II
Erkend Hypotheekadviseur
Beleggen A
Consumptief Krediet
Diverse verkooptrainingen
Time System Projectmanagement
Time System Mindmapping


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Al meer dan 20 jaar ben ik actief op het gebied van management, marketing, communicatie en sales bij diverse organisaties. Het coachen en begeleiden van medewerkers is constant een onderdeel van mijn takenpakket geweest.
Bankervaring en de daarmee samenhangende producten heb ik opgedaan bij ING en diverse verzekeraars.
Ik ben een peoplemanager die zich als doel stelt om het beste uit iedere individuele medewerker te halen. Hiervoor wil ik bij iedere medewerker de juiste snaar raken. Ik coach vanuit een aantal principes te weten: “elke moeilijkheid is een mogelijkheid” en “kritiek is een mogelijkheid om het beter te doen”. Stimuleer wat goed gaat en stuur op verbeterpunten. Hierdoor kun je een gedragsverandering creëren van servicegericht denken naar verkoopgericht handelen. Het veranderen van reactief gedrag naar proactief gedrag, het aanpassen van de mind-setting.
Ik ben resultaatgericht en maak hieromtrent duidelijke afspraken met medewerkers, op een manier waarop de medewerker tijdens het proces een aantal heldere meetpunten heeft. Deze meetpunten bespreek ik vervolgens in voortgangsgesprekken.
Ook heb ik een ruime ervaring in het werven en selecteren van nieuw personeel.
Vanaf 2004 ben ik als zelfstandig ondernemer van start gegaan op het gebied van interim projecten.
Ik ben een interim professional die zich ten doel stelt als tijdelijke externe specialist hands on te helpen bij de ontwikkeling van een organisatie als geheel, een business unit of afdeling in het bijzonder.
Dit doe ik door het managen van (deel)projecten, afdelingen en mensen waarbij ik concrete oplossingen aandraag, implementeer alsmede managementtaken uitvoer. Primair richt ik mij daarbij op organisaties met een groeistrategie en opdrachten op het gebied van algemeen, marketing, communicatie, project en salesmanagement.
Vanuit mijn primaire kernwaarden, professioneel, proactief, resultaatgericht en samenwerken, creëer ik een werkomgeving waarbij de visie en het actieplan ook na mijn vertrek als interim professional geborgen is.
Mijn expertise heb ik op verschillende niveaus in de praktijk gebracht.
De nationale en internationale werkzaamheden heb ik onder andere uitgevoerd voor Delta Lloyd, ING, Nationaal Spaarfonds, Brugmans Assuradeuren en de NVM Hypotheekshop.
Mijn passie om interim professional te worden, heeft alles te maken met het feit dat ik full time betrokken wil zijn met de ontwikkelfase en doorgroeifase waarin een bedrijf in haar ontwikkeling zit.
Mijn belangrijkste ambitie heeft te maken met de uitdaging, variatie en flexibiliteit die het vak van interim professional biedt. De variatie in bijvoorbeeld werkomgeving, branche en cultuur vraagt een hoge mate van flexibiliteit en inlevingsvermogen.
Voor mij zijn dit enorm motiverende factoren en drijfveren om vol overgave te gaan voor het perfecte resultaat.



Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 beschikbaar?