T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



HRM of HRD Manager

HRM of HRD Manager

Werkervaring interimmanager

Werk ervaring:

Branche: Zakelijke dienstverlening.
Organisatie: Kennis – Vaardigheden – Attitude BV
Functie: HRM/HRD Adviseur, Loopbaanbegeleider, Programmamanager
Tijdvak: 1 januari 2000 – heden
Werkzaamheden: Projecten met name gericht op verandering en de sturing van de interactie tussen mens en organisatie. Recente projecten:
* Advies, ontwikkeling en implementatie HRM /HRD instrumenten, waaronder verzuimreductie, vitaal en zingevend loopbaanontwikkeling, (dis)functioneren en persoonlijke ontwikkelplannen, voor doelgroep 10.000 docenten op basis van IPB en het competentiemanagement model bij schoolbegeleidingsdienst.
* Ontwikkeling van een model waarbij inzage wordt verkregen in: De fase van ontwikkeling waarin de organisatie zich bevind.Het type management wat nodig is om de organisatie met succes te leiden. De persoonlijke ontwikkeling van directie en het management Het betreft hier een ESF subsidie traject van de Europese Unie (ETTEC).
*Advies ontwikkeling en implementatie van verandertrajecten bij diverse middelgrote lokale overheden, onderwijs en gezondheidzorg. Cultuur verandering van aanbod naar vraag gestuurd werken. IPB en competentie - ontwikkeling en management speelt hierbij een belangrijke rol.
*Diverse verander trajecten m.b.t. aanwezige cultuur en gewenste cultuur van de organisatie en samenstelling nieuw directie team op basis van de organisatie competenties en de functionele competenties.
*Europees subsidie traject (ICIS ) het ontwikkelen en implementeren samen met een aantal Europese partners om te komen tot een website waarbij kandidaten inzage kregen in hun persoonlijke ontwikkeling op het gebeid van kennis, vaardigheden en attitudes in relatie tot het functieprofiel.
* Uitvoeren individuele assessments op basis van competenties bij diverse opdrachtgevers m.b.t. instroom, doorstroom en uitstroom van medewerkers.

Branche: Onderwijs
Organisatie: NCOI Instituut voor Bedrijfskunde & Management
Functie: Docent P&O
Tijdvak: September 2002 – Heden.
Werkzaamheden: Het verzorgen en uitvoeren van P&O opleidingen

Branche: Dienstverlening non profit organisaties
Organisatie: Naam mag niet worden vrijgegeven
Functie: Interim manager
Tijdvak: 1 februari 2002 – mei 2002.
Werkzaamheden: Strategische heroriëntatie product - markt combinatie ten aanzien van organisatie advies en personeelsmanagement in de branches gezondheidszorg en lokale overheden.

Branche: Zakelijke dienstverlening
Opdrachtgever Swilion Business Academy BV
Functie Part-time Directeur HRD.
Tijdvak: 1 februari 2001 – 31 maart 2004
Werkzaamheden: Verzelfstandiging van de activiteiten People Development en Knowledge Development. Competentiemanagement en kennismanagement zijn speerpunten in het beleid.

Branche: ICT
Opdrachtgever 4U Holding BV / Landis Group N.V.
Functie Interim manager P&O.
Tijdvak: 1 januari 2000 – maart 2000
Werkzaamheden: Na verkoop van de 4U Holding BV aan Landis Group NV, deel van de integratie begeleid.

Branche: ICT
Werkgever: 4U Holding BV
Functie: PZ/Sociaalbeleid.
Tijdvak: april 1999 - december 1999
Werkzaamheden: Integratie van twee werkmaatschappijen tot één organisatie. Lid Holding directieteam. Binnen de holding verantwoordelijk geweest voor HRM – strategie voor 180 medewerkers. Met name de invoering van competentie management model. Tevens op basis van senioriteit individuele coachende trajecten uitgevoerd bij overige werkmaatschappijen.

Branche: ICT
Werkgever: College 4U BV
Functie: Directeur werkmaatschappij
Tijdvak: januari 1998 - maart 1999
Werkzaamheden: Lid Holdingdirectie team. Marktpenetratie nieuw opleidingsconcept gebaseerd op competentiemanagement. Het betrof hier een opleidingsinstituut, die op basis van een functie gerelateerde competentie profiel versus een persoonlijk competentie profiel, het individu de gelegenheid bood zich zelf als mens te ontwikkelen. Naast de algemene leiding van de werkmaatschappij ook op holding niveau eindverantwoordelijke als senior projectmanager bij large accounts voor wat betreft grootschalige migratie projecten van 600 tot 1400 werkplekken.

Branche: ICT
Opdrachtgever: 4U Holding BV
Functie: Interim Manager HRD
Tijdvak: Januari 1997 - December 1997
Werkzaamheden: Ontwikkeling en opbouw nieuw opleidingsinstituut met als uitgangspunt het competentie management model. Ontwikkeld zijn producten en diensten, huisstijl, distributiekanaal, marketing communicatie en verkoopkanaal. Haalbaarheid onderzoek en schrijven business plan nieuwe onderneming. Het betrof hier een opleidingsinstituut, die op basis van een functie gerelateerde competentie profiel versus een persoonlijk competentie profiel, het individu de gelegenheid bood zich zelf als mens te ontwikkelen.

Branche: Detailhandel - Groothandel. (Franchise)
Werkgever: Naturo Kurk Experts BV
Functie: Directeur Franchise Nederland, België en Duitsland
Tijdvak: januari 1993 - oktober 1996
Werkzaamheden: Heroriëntatie Groothandel of Franchise organisatie. Aanpassen concept, mede leiding gegeven aan de reorganisatie van de holding en de werkmaatschappijen, hetgeen geleid heeft tot het opheffen van de franchise organisatie. De organisatie is verkocht en als groothandel verder gegaan.

Branche: Dienstverlening Consumenten
Werkgever: Palthe Stomerijen NV
Functie: Landelijk coördinator franchise
Tijdvak: 1985 - 1993
Werkzaamheden: Landelijk coördinator Franchise organisatie. Naast de dagelijkse werkzaamheden o.a deel uitgemaakt van een team die een reorganisatie heeft geïnitieerd, voorbereid en uitgevoerd.

Branche: Dienstverlening business to business
Werkgever: Kütemann Technisch Uitzendburo, Multiplan, Werknet uitzendorganisatie
Functie: Districtmanager en Projectmanager
Tijdvak : 1980 - 1984
Werkzaamheden: Het opzetten van nieuwe vestigingen. Na de fusie van 5 organisaties, betrokken geweest, als projectmanager bij de integratie en ombouw van deze vijf organisaties tot één organisatie. Veel ervaring opgedaan in het implementeren van verschillende bedrijfsculturen in één organisatie.

Branche: Detailhandel Herenmode
Werkgever: Hij Herenmode BV
Functie: Verkoopmanager
Tijdvak: December 1976 - januari 1980
Werkzaamheden: Leiding filiaal.



Opleiding interimmanager

2004 Certifinering EVC

2002 Gecertificeerd Investment In People Adviseur

2002 Gecertificeerd MDI Consultant

1999 Gecertificeerd RDA Adviseur

1986 - heden Diverse opleidingen en seminars op HBO niveau t.a.v. veranderingsprocessen, implementatie competentie management profielen, teambuilding en personal coaching.

5/1985 NIMA B

1980 - 1984 Diverse HBO opleidingen ten aanzien van management, teambuildind,reorganisatie en integratie processen.

5/1984 NIMA A

5/1981 ISW Voorbereidend Hoger Management

7/1980 ISW Middle Management

6/1975 Middelbare Detailhandelsschool

6/1972 Lagere Detailhandelsschool

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

SOCIALE COMPETENTIES:Door mijn attente en voorkomende houding ben ik in staat goede relaties op te bouwen en te onderhouden.Door een zekere afstand te bewaren is het mogelijk , mijzelf enerzijds los te maken uit onbevredigende relaties en anderzijds goede relaties verder uit te bouwen en te verdiepen.Ik ben in staat het bijzondere in de ander en mijzelf naar voren te halen. Doordat ik zelf in het verleden diverse lijn management rollen heb vervuld, kan ik mij nu goed inleven, wat het voor de manager betekent om praktisch integraal personeels beleid in de lijn plaatsen en hem hierbij concreet te ondersteunen.
ORGANISATORISCHE COMPETENTIES: Bij tegenslag zal ik soepel en flexibel reageren. Ik kan goed improviseren en heb het vermogen om een en ander in gunstige banen om te buigen.Ik ga na waar de fricties liggen in de afstemming tussen mensen en taken en zal mijzelf erop richten maatregelen te treffen die op korte termijn verbetering bewerkstelligen.Bij meningsverschillen en conflicten zal ik deze tactvol uit de emotionele sfeer halen, hierbij streef ik naar een voor beide partijen aanvaardbare situatie.
TEAM COMPETENTIES:Door mijn coöperatieve houding ben ik in staat om een goede verstandhouding op te bouwen en taken in goed samenspel te laten verlopen, essentieel hierbij is om collega's en medewerkers op elkaar te laten inspelen en elkaar aan te vullen.

Talenkennis interimmanager

Engels redelijk/goed
Duits redelijk/goed

Overig

Het koppelen van de individuele talenten en doelstellingen van de medewerkers aan de organisatie doelstellingen geeft een onderscheidend vermogen naar de markt. Dit vereist commitment, communicatie, veel tact, diplomatie en doorzettingsvermogen.

 beschikbaar?