T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



FMCG Supply Chain Manager

FMCG Supply Chain Manager

Werkervaring interimmanager

6-2014 - 10-2015
Supply Chain Manager a.i. Astra Sweets N.V.
Als Supply Chain Manager verantwoordelijk voor het opzetten van een S.C. en de transitie van het leveren aan groothandels naar Retail in Europa. Astra Sweets is een Belgisch familie bedrijf dat snoep maakt. 90% hiervan is PL voor Retail en Food Service. 10% bestaat uit de merken Frisia en FAAM. Er zijn sinds 2014 twee in plaats van drie fabrieken. Turnhout en Harlingen. FAAM Breda is geïntegreerd in Turnhout. In het totaal werken er 400 mensen.

Na een eerste aanstelling als projectmanager met als opdracht om een 20 punten herstelplan door te voeren, heb ik geadviseerd om de hiërarchische verantwoordelijk voor de S.C. aan mij toe te bedelen.

De opstart van de nieuwe fabriek in Turnhout bracht zo veel complicaties met zich mee, dat de organisatie door het ijs zakte. Zo ook de Supply Chain. Ik heb deze opnieuw vormgegeven binnen het interessante krachtenveld van een Belgisch familie bedrijf.

De belangrijkste aandachtsgebieden waren:
Optimalisatie van gebruik van systemen,
EDI-trajecten met klanten-leveranciers-transporteurs,
SAP standaardisatie,
Instellen van een demand en supply proces,
Implementatie Slim4,
Herziening van het opslag en distributie model,
Transport tenders voor Benelux, UK, Frankrijk,
S&OP uitrol binnen de organisatie,
Capaciteitsplanning en voorraadontwikkeling,
Ontwikkelen nieuwe planningsmethodieken binnen een bedrijfsbureau,
Customer Collaboration doorvoeren op S.C. management niveau.


1-2014 - 6-2014

Programma Manager SCOOP BG Ingredients a.i. Friesland Campina.
Als programma manager verantwoordelijk voor de implementatie van SCOOP binnen de business groep Ingredients. Dit programma van projecten heeft als eindresultaat een geïntegreerde, centraal geleide Supply Chain i.p.v. de huidige Operating Company P&L gestuurde operatie. In deze S.C. werken 3000 mensen.

Mijn rol is een combinatie van smeerolie en aanjager zijn, die zich daar waar nodig met de inhoud bemoeit. Dit, opdat de nieuwe S.C. organisatie per 1-7-2014 een feit is.

Het zijn projecten op het gebied van
S&OP planning & centralisatie naar netwerk Hubs
Manufacturing aspecten als:
Standaard plant organisaties,
Veiligheid,
Technologieën,
QA/QC.
H.R. Change management & communicatie.
Financiële plant controle mechanismen installeren.
Inkoop centralisatie.
Organisatie wijzigingen.

Uitgangspunt is: centraal doen waar je als BG beter van wordt d.m.v. kennisdeling, voorraadverlaging, optimale capaciteit benutting.


6-2013 - 1-12-2013
Manager afdeling bedrijfsbureau a.i. Intertaste b.v.
Lid PMT en plaatsvervangend plantmanager. Verantwoordelijk voor de aansturing van de plant. In deze fabriek worden voor Heinz en Unilever A-merken geproduceerd, daarnaast een ruim scala aan PL dressings en sauzen voor retail Nederland & België. De opdracht is om de afdeling te professionaliseren op gebied van processen, gebruik van SAP, klantbeleving en teamgeest.
Verantwoordelijk voor:
Productie planning.
sourcing van grondstoffen en verpakkingen.
administratieve verwerking.
voorraadbeheer & logistiek.
Productie output.

12/2012- 06/2013
Senior Demand & Supply Manager a.i. Essent
Eindverantwoordelijk voor de vastgoed tak van Essent en contract management met AAFM. Budget € 27,3 M. Essent is een onderdeel van RWE. Eén van de grootste spelers in de energie markt. Essent is bezig om een cultuurslag te maken van semi overheid naar marktgericht en focus op core competenties. De facilitaire organisatie is aan het veranderen. Van een zeer operationele met 17 fte naar een regie organisatie (per 1-1-2013) met 4 fte. Mijn rol is het coachen van de mensen, contract management, intern stakeholder management, het ontwikkelen van visie 2013-2016 en het afstoten van vastgoed, zowel huur als eigendom.


2011-2012
Supply Chain Manager a.i. PepsiCo Nederland
Verantwoordelijk voor de totale Supply Chain van PepsiCo NL Food. Merken als Lays, Duyvis, Quaker.

Customer Service
Demand & Supply Planning
3PL Transport & Logistiek
Change Management

2010-2011
Demand Planning Manager a.i. PepsiCo Nederland
Verantwoordelijk voor de afdeling Demand Planning van PepsiCo food.

2008-2010
Supply Chain Manager West Europa a.i. Provimi Pet Food
Producent van Pet Food voor private label merken van de retailers. Opdracht om de supply chain richting klanten te organiseren.
Aandachtsgebieden:
Transport & Warehousing
Leiden van de afdeling Customer Service.
Automatisering van order to cash proces.
Lid van European Supply Chain team.

2008 Organisatieadviseur
Adviestraject voor een logistieke firma. Organisatie moet aangepast worden na een onstuimige groei. Positie van DGA en die van de financieel manager verandert. Processen geanalyseerd, Advies geschreven en geïmplementeerd.

2008 Consultant
Internationale consultancy opdracht in U.A.E.aangaande housekeeping in nieuw te bouwen labourcamps. Op basis van cost of ownership wordt de dagelijkse operatie van de investeerders overgenomen. In deze labourcamps worden 20.000 mensen per kamp gehuisvest.

Directeur.
Holding maatschappij waaronder 3 bedrijven vallen. Twee productie locaties en een groothandel. Vanuit de holding de dagelijkse directie voering over deze drie bedrijven. Tevens commerciële contacten met afnemers en inkoop op strategisch niveau.

Manager operations/bestuurder Groothandel
Als manager operations direct verantwoordelijk voor de interne organisatie. Samen met de commercieel manager leiding van het bedrijf. Als bestuurder eindverantwoording aan de aandeelhouders. De organisatie geherstructureerd en op een hoger plan gebracht.

Manager business Development ICT Dienstverlener
Afdeling verantwoordelijk voor productmanagement; pre-sales consultancy; technische sales support en marketing. Als manager verantwoordelijk voor het bepalen van de richting en het sturen van de medewerkers.

Projectmanager ICT bedrijf
Opdracht gekregen om van drie organisaties een eenduidige volledig geïntegreerde serviceorganisatie te maken die decentraal georganiseerd is, maar centraal aangestuurd wordt. Concreet betekende dit het definiëren, opzetten, doorrekenen en leiden van zes projecten.

Sales support manager Softwareontwikkelaar
verantwoordelijk voor het opbouwen van een professionele stafafdeling sales support.

Opleiding interimmanager

Gymnasium
Bedrijfseconomie
Commerciële vaardigheden
Prince2-foundation (project management)
Onderhandelen & Effecten van gedrag
Diverse NLP-trainingen
Management basics
Persoonlijke coaching op het gebied van EQ.
Navision training
Algemene ICT/ERP kennis

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Generalist
Organisator
Pragmatisch
Bouwer/initiator
Eigenwijs
Ambitieus
Flexibel
Communicatief sterk doch rustig


Talenkennis interimmanager

Engels
Duits
Frans (lezen)

Overig

Mijn ervaringen in het verleden en mijn neiging om me te laten motiveren door tijd-kritische opdrachten of probleemgebieden die er bij organisaties zijn, in combinatie met mijn sterke analytische vermogen en snel beslissingen kunnen nemen op basis van de feiten, maakt dat ik voor organisaties van toegevoegde waarde ben.

 beschikbaar?