T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Manager Productie, Logistiek en Purching

Manager Productie, Logistiek  en Purching

Werkervaring interimmanager

In de periode tot en met 1991 heb ik als als Operation Manager gewerkt in grote productieorganisaties. Eerst als productiechef en later als algemeen bedrijfsleider en technisch directeur bij Bruynzeel, Fokker en VNU grafische Industrie.

Vanaf 1991 tot nu heb ik als zelfstandig interim-manager gewerkt in productieorganisaties, bouwondernemingen, de overheid, dienstverlenende organisaties en het onderwijs.

Gedurende deze periode van interimmanagement is mijn ervaring vooral in de breedte toegenomen en heb ik gewerkt als productiemanager, facilitairmanager, logistiekmanager, projectmanager, onderhoudsmanager, inkoopmanager, projectmanager, adjunct-directeur en directeur.

Als manager productie & logistiek heb ik uitgebreide ervaring met het leiden van productieorganisaties in leidinggevende teams (staf en lijn). Vaak in organisaties waarbij diverse problemen speelden die opgelost moesten worden. Onderanderen voor voor Van Geel Systems, Bruynzeel Deurenfabriek, Polynorm Bouwproducten (Bos GmbH), Verosol, Heras en VBA.

Hierdoor heb ik veel ervaring gekregen met het opzetten en het realiseren van verbeteringsacties, zoals het realiseren van kostenreducties, verbetering van de leverbetrouwbaarheid, verkorting van de doorlooptijd, trefzeker produceren en verbeteren van de bedrijfszekerheid van de apparatuur. Ook heb ik ervaring met het implementeren van ERP systemen en het verbeteren in het werken met ERP Systemen en EDI.

Als logistiekmanager heb ik ervaring opgedaan met het herinrichten van logistieke afdelingen en met het opzetten van een nieuw distributienetwerk, DC’s en het afsluiten van jaarcontracten met logistieke dienstverleners. Verder heb ik leiding gegeven aan grote logistieke afdelingen zoals bij Bloemenveiling Aalsmeer (VBA) en Bloemenveiling Flora Holland vestiging Naaldwijk, Heras Hekwerken en BOS (Duitsland).

Als manager onderhoud en beheer bij Gemeentewerken Rotterdam heb ik leiding gegeven aan een afdeling van 160 medewerkers. In deze functie was ik verantwoordelijk voor het onderhoud en beheer van o.a zo’n 750 bruggen, de Maastunnel en enkele sluizen in Rotterdam, het Botlekgebied en de Maasvlakte. Daarnaast was ik ook verantwoordelijk voor het onderhoud en beheer van zo’n 350 gebouwen in de gemeente Rotterdam. Mijn opdrachtgevers waren de Gemeente Rotterdam, het Havenbedrijf, Rijkswaterstaat, de NS en de provincie Zuid Holland. Met deze opdrachtgevers moest ik onderhandelen over het budget voor het komende jaar en verantwoording afleggen over de voortgang (tijdsplanning, financiële resultaat en kwaliteit) van grote onderhoudsopdrachten die ik voor hen beheerde. Het onderhoud en beheer betrof zowel de brug als ook het spoor en de wegen die aangelegd waren op de brug en het talud naar de brug.
Voor Strukton Bouw en Onderhoud was ik als adjunct-directeur verantwoordelijk voor de uitvoering van het onderhoud en kleinschalige nieuwbouw voor o.a de NS en een aantal andere grote vastgoedbeheerders. Ik gaf hier leiding aan een aantal vestigingleiders (5 vestigingen) die verdeeld waren over het land.
Bij de RET in Rotterdam was ik verantwoordelijk voor het onderhoud van het wagenpark voor tram en de metro en bij de HTM in Den Haag was ik verantwoordelijk voor het onderhoud van zo’n 200 stadsbussen.
Bij de gemeente Broek op Langedijk / N Scharwoude was ik als directeur grondbedrijf verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de wegen en het openbaar gebied (mn groenbeheer) in de genoemde gemeenten alsmede voor het milieu en de ruimtelijke ordening.

Als facilitairmanager bij de Bloemenveiling Aalsmeer was ik verantwoordelijk voor het onderhoud en beheer van alle gebouwen, installaties en het wagenpark van de Bloemenveiling. Tevens was ik als opdrachtgever en soms als projectmanager verantwoordelijk voor de nieuwbouw bij de Bloemenveiling. In deze functie gaf ik leiding aan ruim 200 medewerkers waarbij ik naast het technisch beheer ook veantwoordelijk was voor alle facilitaire diensten zoals schoonmaak, bedrijfsrestaurant, beveiliging, verhuur van bedrijfsruimten, postkamer en telecommunicatie.

Als inkoopmanager heb ik ruim een jaar leiding gegeven aan een afdeling inkoop die bestond uit vijf medewerkers met een inkoopbudget van € 35.000.000.
Verder heb ik ook in de functies productiemanager, logistiekmanager, facilitairmanager en adjunct-directeur zelfstandig moeten inkopen van primaire grondstoffen en investeringsgoederen zoals gebouwen, installaties en machines. In al deze functies was ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het inkoopbeleid voor de genoemde goederen.
Ook heb ik ervaring met het inkopen bij de overheid en met name het aanbesteden van werken binnen de richtlijnen van Europese Aanbestedingen.

Als facilitairmanager heb ik veel ervaring opgedaan met het herinrichten van de facilitaire processen. Ik heb uitgebreide ervaring met zowel strategisch als operationele inkoop en in het bijzonder met het inkopen van onderhoudsdiensten, schoonmaakdiensten en cateringdiensten. Verder heb ik ervaring met Europese aanbestedingen.

Als projectleider heb ik ervaring in het leiden van projectteams voor grootschalige onderhoudsprojecten, nieuwbouw en het aanschaffen en implementeren van een Facilitair Management Informatie Systeem.

Als interim-manager heb ik veel ervaring opgedaan met change management, turn a round management en projectmanagement.

Als projectmanager heb ik ervaring met het leiden van projectgroepen en het realiseren van de afgesproken doelstellingen: planning, kosten en kwaliteit. In de meeste situaties was ik zelf verantwoordelijk voor het maken van de planning, de voortgangbewaking en -rapportage en ook voor de financiële verslaglegging.

Als projectleider was ik ook verantwoordelijk voor de communicatie, de afstemming met de stuurgroep, het informeren van de klankbordgroep en de gebruikersorganisatie.

Als docent en studiecoördinator heb ik ervaring met individueel, klassikaal en PGO onderwijs.
Als docent heb ik les gegeven in de vakken bedrijfskunde, logistiek, kwaliteitsmanagement en onderhoudsmanagement bij Hogeschool van Amsterdam, Pro Education, en Hogeschool van Alkmaar / IN HOLLAND, MOC van Berenschot, en Praehep,

Opleiding interimmanager

HTS Werktuigbouw (diploma ) MO Economie (diploma) Bedrijfskunde (diploma )

Diverse applicatiecursussen : Planning & voorraadbeheer
Productie- besturing (MRP I en MRP II en ERP)
Inkoop & Logistiek
Kwaliteitsmanagement
Onderhoudsmanagement



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Als manager productie & logistiek heb ik uitgebreide ervaring met het leiden van productieorganisaties in leidinggevende teams (staf en lijn). Vaak in organisaties waarbij diverse problemen speelden die opgelost moesten worden. Hierdoor heb ik veel ervaring gekregen met het opzetten en het realiseren van verbeteringsacties, zoals het realiseren van kostenreducties, verbetering van de leverbetrouwbaarheid, verkorting van de doorlooptijd, trefzeker produceren en verbeteren van de bedrijfszekerheid van de apparatuur. Ook heb ik ervaring met het implementeren van ERP systemen en het verbeteren in het werken met ERP Systemen en EDI.

Als facilitairmanager heb ik veel ervaring met het herinrichten van de facilitaire processen.
Ik heb uitgebreide ervaring met zowel strategisch als operationele inkoop en ook het inkopen van onderhoudsdiensten, schoonmaakdiensten en cateringdiensten.
Verder heb ik ervaring met Europese aanbestedingen.
Als projectmanager en projectleider heb ik ervaring in het leiden van projectteams voor grootschalige onderhoudsprojecten, nieuwbouw en het aanschaffen en implementeren van een Facilitair Management Informatie Systeem.

Als interim-manager heb ik veel ervaring opgedaan met change management, turn a round management en projectmanagement.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Duits en Engels

 beschikbaar?