T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Organisatie adviseur / Interim manager

Organisatie adviseur / Interim manager

Werkervaring interimmanager

Defensie
03-2009 – 10-2009
Coördinator OnDemand DC HR

OnDemand is een applicatie om gebruikers o.a. te ondersteunen in hun P&O selfservice activiteiten. Dit gebeurt via scherminvulinstructies (filmpjes). Deze filmpjes zijn tevens bruikbaar als content voor e-learning. De applicatie wordt Defensiebreed ingezet. De Coördinator is verantwoordelijk voor de kwaliteit en toegankelijkheid van alle P&O content.
Specifieke taken:
- Het borgen en beheren van de samenhang tussen OnDemand materiaal en proces- en beleidsinformatie.
- Reviewen en publiceren van P&O content.
- Aanspreekpunt voor wijzigings- en applicatiebeheerders, projectleiders en gebruikers m.b.t. performance, capaciteitsplanning etc.
- Interne communicatie en het op de kaart zetten van OnDemand binnen alle Defensie-onderdelen teneinde vraagdemping binnen het DC HR (Diensten Centrum HR) te realiseren.

Achmea
05-2007 – 01-2009

Manager Achmea Personen Schade (APS)
Aansturing van binnendienst APS bestaande uit 120 medewerkers op locatie Apeldoorn en
Leeuwarden. Directe aansturing van 7 teammanagers. Het gaat om een specialistische
afdeling waarin alle schadedossiers binnen Achmea voor particulieren en bedrijven
(Centraal Beheer, Interpolis, FBTO, Avero), waarin persoonlijk letsel voorkomt behandelt.
Specifieke taken:
- Begeleiding integratie afdelingen Personenschade Achmea en Interpolis: uniformeren werkprocessen, overlegstructuur en functiehuis.
- Inrichting Midoffice (administratieve afdeling ter ondersteuning van schadebehandeling).
- Project procesoptimalisatie digitaal werken.

08-2002 – 05-2007

HR adviseur Achmea Zorg
Aandachtsgebieden: Servicekantoren Groene Land/Zilveren Kruis, Polisservice,
stafafdeling (projectmanagement, fraude, applicatie- en procesbeheer), Medical Service
Center (medisch callcenter w.o. huisartsenlijn).
Activiteiten op gebied van werving en selectie, ziekteverzuim,
personeelsplanning, arbeidsvoorwaarden, personeelsontwikkeling, communicatie.
Specifieke taken:
- Advies en begeleiding van sluiting Servicekantoren; afvloeiing medewerkers, upgraden van functies, communicatie.
- Projectleider binnen programma gericht op verandermanagement en deelprojectleider Organisatie van de projecten Kennismanagement en Intelligent Digitaliseren.
- Begeleiding van integratie van afdelingen Polisservice Zilveren Kruis en Groene Land/PWZ en ondersteuning bij de voorbereiding op de komst van de basisverzekering in 2006.
- Advies en begeleiding opheffing locaties; afvloeiing en herplaatsing medewerkers.
- Advies en begeleiding van afbouw Huisartsenlijn binnen het Medical Service Center en ondersteuning bij het opstarten van nieuwe medische callcenter- en service activiteiten.


01-2001 – 08-2002

HR adviseur Achmea Pensioenen.
Aandachtsgebieden: afdelingen Relatiebeheer, Finance en Control (F&C) en
Productmanagement Apeldoorn/Amsterdam/Leeuwarden.
Activiteiten op gebied van werving en selectie, ziekteverzuim,
personeelsplanning, arbeidsvoorwaarden, personeelsontwikkeling, communicatie.
Specifieke taak: advies en begeleiding opheffen locaties en herinrichting van afdeling F&C.



Laurus
01-1996-01-2001

Personeelsadviseur
Aandachtsgebieden: distributiecentra (DC) Drachten/Beilen en de Centrale Slagerij (CS)
Beilen.

Eindverantwoordelijk voor HRM op beide locaties, aansturing van 3 medewerkers.
Activiteiten op gebied van, formatiebeheer, ziekteverzuim, personeelsontwikkeling en
Opleidingen, communicatie OR en vakorganisaties.
Specifieke taken:
- Coördinatie sluitingsproces DC Drachten.
- implementatie bedrijfsCAO,
- Harmonisatie arbeidsvoorwaarden

07-1997- 01-1999

Personeelsadviseur
Aandachtsgebied distributiecentra (DC) Doetinchem en Veenendaal.
Specifieke taken:
Coördinatie sluitingsproces DC Doetinchem: herplaatsing werknemers, uitvoering Sociaal Plan, coördinatie in- en uitstroom personeel, operationele taken. Adviseren en ondersteunen management. Overleg met OR en vakorganisaties.

01-1996 – 07-1997

Personeelsadviseur
Aandachtsgebieden: werkmaatschappijen Trekpleister Drogisterijen en Mitra Slijterijen
Hoogeveen.
Activiteiten op gebied van arbo- en verzuimbeleid, ontslagprocedures (individueel en
collectief), integratie en harmonisatie arbeidsvoorwaarden bij overname van winkelketens.


Divers
05-2008-heden

Voorzitter bestuur Stichting Peuterspeelzalen Raalte
Toezichthoudend bestuur. Het gaat om 9 peuterspeelzalen in gemeente Raalte.
Ontwikkelingen op gebied van samenwerking kinderopvang en voorbereiding op
integratie peuterwerk in basisonderwijs (zgn. brede scholen).



Opleiding interimmanager

Opleidingen:
HBO Bedrijfskunde (Noordelijk Hogeschool Leeuwarden, 2001 -2002 (diploma)

Organisatiepsychologie en -sociologie (Open Universiteit Zwolle, 1996 - 1997 (certificaten)

HBO Personeel en Arbeid (Hanzehogeschool Groningen, 1991 - 1995 (diploma)


M.E.A.O. (Hanzecollege Zwolle, 1990 - 1991 (certificaten)


M.D.S. (Hanzecollege Zwolle, 1987 - 1990 (diploma)


M.A.V.O (MAVO Salland Raalte (1983 - 1987 (diploma)


Trainingen:
Coachend leidinggeven (Intern Achmea 2008)

Verandermanagement, performance management, managementinformatie, Human Resource Management (SIOO 2005-2006)

Professioneel Projectleiderschap (Eureko Academie, 2003)








Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Gedreven, authentiek, enthousiasmerend, energiek, klantgericht, ontwikkelgericht, procesgericht



Overig

Mijn kracht zit in het enthousiasmeren van mensen in combinatie met het optimaliseren van (werk/klant/organisatie) processen. Ik ben in mijn element
als ik met een team hard kan werken aan de doelen die we voor ogen hebben + een beetje meer, en er ruimte is voor humor.


 beschikbaar?