T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim controller

Interim controller

Werkervaring interimmanager

Werkervaring

Vanaf januari 2004
Financial Management
Activiteiten:
• Interim controlling
• Advisering
• Administratieve dienstverlening
Projecten 2004:
• Controller NVZ Vereniging van Ziekenhuizen (doorlopend), betreft onder andere:
• opzet budgetbeheer en financiële functie binnen verenigingsbureau
• nieuwe begrotingssystematiek
• gewijzigde contributieregeling en fiscale aspecten
• maandelijkse financiële rapportage, jaarrekening en begroting
• NVZD (Nederlandse vereniging van directeuren van zorginstellingen): inrichten en vormgeven financiële en ledenadministratie verenigingsbureau
• BOZ (Brancheorganisaties Zorgsector): verzorgen jaarrekening en begroting


juni 2001 – december 2003
SpectraFacility BV
Werkzaam als Manager Financiën en Administratie / Controller.

Verantwoordelijk voor:
• Het financiële beleid van SpectraFacility, inclusief planning & controlcyclus, budgetten, investeringsanalyses, jaarrekening alsmede fiscale aangiften
• De financiële administratie (8 medewerkers) en salarisadministratie
(1 medewerker), inclusief P&O-aspecten
• Implementatie Exact Globe (2002)
• Accountmanagement voor werkzaamheden voor derden (financiële administratie en salarisadministratie (CAO GGZ en CAO Ziekenhuizen))
• De AO/IC binnen de onderneming als geheel, alsmede binnen de afzonderlijke businessunits
• Rapportage aan directie, Raad van Commissarissen en aandeelhouder
• Lid van het managementteam
• Werkzaam als controller voor een aantal cliënten in de gezondheidszorg (oa NVZ - vereniging van ziekenhuizen, BOZ en Functiewaardering Gezondheidszorg)
• Werkzaam als controller voor SKZ (Stichting Kantoorgebouwen Zorgsector)


september 1999 – mei 2001
AOC Interim Financials
Werkzaam als Financieel Interim Professional

Projecten:
juli 2000 – mei 2001
SpectraFacility BV
Werkzaam als hoofd administratie bij een facility management-company

SpectraFacility is een onderneming die zich in in een drietal businessunits (Gebouwbeheer, Grafisch, Horeca) bezighoudt met verhuur van kantoorruimte en daarbij services verleent in een breed scala (bedrijfsrestaurant, schoonmaak, beveiliging, drukwerk, postkamer, zaalverhuur, ict, financiële dienstverlening, etc)

Werkzaamheden betroffen onder andere:
• dagelijkse leiding financiële administratie (aansturing 4 medewerkers), inclusief:
• voeren van administraties voor klanten, inclusief rapportages, overleg en controllingwerkzaamheden
• aangiftes BTW en loonbelasting
• kwartaalafsluiting
• rapportage aan Raad van Commissarissen
• opstellen begrotingen
• opzetten en stroomlijnen nieuwe procedures en werkwijze facturering
• wekelijkse rapportage aan directie inzake voortgang
• omzet
• debiteuren
• crediteuren
• applicatiebeheer Exact DOS

september 1999 - juni 2000
Nike European Operations Netherlands – Balance Sheet Clean-up Project

Project met als doel het onderbouwen en opschonen van alle balance-sheet accounts en daarnaast een re-implementation van Oracle Financials R11 en het geheel opnieuw opstellen van de policies & procedures met betrekking tot de balance sheet.
Werkzaamheden binnen het project:
• opstartfase: in kaart brengen van aard en omvang van de verschillen
• ondersteuning PriceWaterhouseCoopers-team tijdens schrijven plan van aanpak
• uitvoering project: teamlead van Accounts Receivable-team, uitzoeken verschillen tussen subledger en general ledger, bepalen van inbaarheid van de openstaande vorderingen, ondersteuning andere teams met betrekking tot Oracle Financials-issues (Accounts Payable, Cash in Transit)
• re-implementation: plan van aanpak (AR), creëren testfiles, uitkomsten tests beoordelen en reconciliëren , creëren conversiefiles, uitkomsten conversie controleren
• policies and procedures: betrokken bij ontwerpen en beoordelen nieuwe Order-to-cash-procedure

maart 1999 – augustus 1999
Dealer Groep Pon, Barneveld
Werkzaam geweest als assistent-controller.

Dealer Groep Pon is een tussenholding met circa 20 dealerbedrijven (VW, Audi, MAN) en leasemaatschappijen. Werkzaamheden: financiële administratie tussenholding, salarisadministratie, maandrapportage aan Pon Holdings (incl. consolidatie en begeleiding rapportagetraject dochters) en administratieve ondersteuning dealers.

september 1992 – februari 1999
KPMG Accountants, Amersfoort
Werkzaam geweest als assistent-accountant, laatste functie was hoofdassistent.

Hierin gaf ik leiding aan projectteams. Werkzaamheden: controleopdrachten (jaarrekeningen en due-dilligence), administratieve dienstverlening, samenstelling jaarrekeningen, voorbereidende werkzaamheden vennootschapsbelasting, advisering (met name AO/IC). Branches: (groot-)handel (import, export), gezondheidszorg, onderwijs, spoorwegen, transport en logistiek.


Opleiding interimmanager

2002 Management Studiecentrum
Cursus Facility Management

1992-1999 Nivra-Nijenrode
Accountancy 1 (afgerond)
Vakken: bedrijfseconomie, inleiding recht, belastingrecht, bedrijfsadministratie, financiële rekenkunde, levensverzekeringswiskunde, statistiek, bestuurlijke informatievoorziening, controlebeginselen, kosten & opbrengsten en ondernemingsrecht.
Accountancy 2 (deels afgerond)
Vakken: management & organisatie, financiering, financial accounting, management control, controlebeginselen 2, algemene economie, belastingrecht 2 en bestuurlijke informatievoorziening.

1985-1991 VWO (atheneum)
Vakken: Nederlands, Engels, Wiskunde A, Wiskunde B, Natuurkunde, Economie 1 en Economie 2.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

 beschikbaar?