T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

Korte omschrijving:
Kernwoorden: humor, respect, resultaatgericht, analytisch, besluitvaardig, pragmatisch, energiek, inspirerend, innovatief en ondernemer.
Veelzijdigheid en verandergezindheid kenmerken Bert MBA. Verbinding maken tussen organisatorische, bedrijfskundige en mensgerelateerde aspecten is voor Bert een belangrijke succesfactor om tot een goede en evenwichtige ontwikkeling van mens en organisatie te komen.
Evaren in leiding geven aan professionals, management/organisatie processen, business process redesign en verandertrajecten. Mensgerichte leiderschapsstijl.


Lid van de Orde van Organisatie Adviseurs.

Werkervaringen:


2004 - heden: Zelfstandig gevestigd interim-manager / organisatie adviseur.

Maart 2010 –heden: Schaduwmanager tbv project spoedeisende hulp bij een Academisch ziekenhuis.

Oktober 2009 - februari 2011: Manager a.i. bedrijfsvoering, opdrachtgever Teleac (NTR)
Aansturing alle ondersteunende algemene service afdelingen en aansturing en integreren van alle ondersteunende diensten voor het primaire proces. Reorganiseren werkprocessen, implementeren shared service center.
Eindverantwoordelijk voor financiën, kwaliteit, continuïteit, rapportages etc.
Additionele werkzaamheden:

NTR Werkgroep huisvesting/ bouw NTR, houdt zich o.m. bezig met het onderzoek naar huisvesting van de drie fusiepartners en is opdrachtgever aan architecten en bouwers

NTR Werkgroep PF&I houdt zich bezig met de implementatie en services (Samengaan technische Faciliteiten, Services en ICT)



RVU/TELEAC Lid werkgroep ICT/IRTV en adviseur tbv fusie NPS/TELEAC/RVU
Lid klankbordgroep fusie en huisvesting

RVU Onderzoek Shared Services in samenwerking met RVU, Teleac en NPS (technische faciliteiten, services, ICT en huisvesting)
Afgerond Dec 2009, rapportage aan de drie directies.
TELEAC Onderzoek Shared Services in samenwerking met RVU, Teleac en NPS
Afgerond Dec. 2009, rapportage aan de drie directies.

Oktober 2008 - Februari 2011: Opdrachtgever TELEAC/NOT
Het samenvoegen als interim-manager en adviseur van alle services/ICT diensten tot een ondersteunende dienst Traffic en Techniek. Het begeleiden van dit veranderproces en bewaken van de implementatie en het voorbereiden van de herlocatie.
Eindverantwoordelijk voor financiën, kwaliteit, continuïteit, rapportages etc.
Lid werkroep WGI (Werkgroep Internet ) NPO tot 31-12-2010
Lid werkgroep Keten afspraken NPO tot 31-12-2910



Oktober 2007- Oktober 2008: Opdrachtgever TELEAC/NOT
Het begeleiden van een verandertraject als adviseur en interim- manager van alle programmateams bestaande uit o.m. journalisten en docenten. In het kader van digitalisering van het uitzendproces en crossmedialiteit bij de taakgerichte omroep Teleac/NOT (Jeugd en Volwassen educatie).
Eindverantwoordelijk voor financiën, kwaliteit, continuïteit, rapportages etc.
Lid werkroep WGI (Werkgroep Internet ) NPO tot 31-12-2010
Lid werkgroep Keten afspraken NPO tot 31-12-2910


Oktober 2007- Februari 2008: Opdrachtgever NPS
Het begeleiden als adviseur en interim-manager van een verandertraject van alle programmateams bestaande uit o.m. journalisten. In het kader van digitalisering van het uitzendproces en crossmedialiteit bij de taakgerichte omroep de NPS (Kunst en Cultuur).
Eindverantwoordelijk voor financiën, kwaliteit, continuïteit, rapportages etc. Adviseur voor o.a. de eindredacteuren, MT en Directie.

Januari 2007 – oktober 2007 Bestuursadviseur en overall projectmanager a.i./Voorzitter a.i. Bouwcommissie
Bouw en invulling aansprekend project Paviljoen “de Westlandse Druif”
Opening 21/06/2007
Coördinatie, bewaken en coachen van de samenwerking tussen 7 werkgroepen betreft zowel de bouw
(1e paal medio februari 2006) evenals invulling content :Multimediale ruimte, museale & tentoonstellingsruimte, Horeca, vrijwilligers, bibliotheek & kenniscentrum teeltzaken ism TNO. Evenals opdrachtgever Haagse Hogeschool For European studies. (onderzoek naar Europese fondswerving). Bewaken tijd, geld en kwaliteit, rapportage aan bestuur.
Opdrachtgever:Stichting de Westlandse Druif en Van Helden en Partners.



Bestuursadviseur a.i./projectmanager a.i.: Westlands Museum en Stichting “de Westlandse Druif” (Private federatieve samenwerking)
Advies: betreffende publiek private federatieve samenwerking tussen beide partijen. Adviesfunctie invulling herinrichtingsplan Streek Museum en museale activiteiten Stichting “de Westlandse Druif”
Opdrachtgever:Stichting de Westlandse Druif en Stichting Museum Ontwikkeling


Bestuursadviseur a.i. :Themapark “Stichting Civilion” komt o.a. voort uit de branche organisatie”Bouwend Nederland”. Uitvoeren haalbaarheidsstudie: Het integreren van het Water Thema Park en Waterpark Neeltje Jans.
Opdrachtgever “Stichting Museum Ontwikkeling”





Januari 2005 <>2007: Diverse opdrachten in de museale /culturele sector uitgevoerd als project/proces manager a.i.:
Aansturen projectteams bewaking budget, tijd en kwaliteit
Tentoonstelling Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken: Burgers Beschreven en Bediend
Tentoonstelling Gedistilleerd Museum: Innemende Schrijvers
Multimediale deelprojecten (Flash), Beweegplein 55+ Beurs 2005.
Opdrachtgevers: Vereniging Nederlandse Gemeenten, Gedistilleerd Museum Schiedam, Van Helden & Partners, Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB).
Coachen en begeleiding HKU studenten vanuit Stichting Museum Ontwikkeling en van Helden en Partners in diverse projecten.

2002 - 2005 Manager operations: CIRIS afdeling postproduction, (90 fte professionals)
CIRIS is afgesplitst bedrijf van het NOB (Nederlands Omroep productie Bedrijf) Het o.a. begeleiden van de organisatorische transitie en huisvesting van NOB Postproduction naar CIRIS BV en de herlocatie op het mediapark. Het verrichten van forensisch Management in samenwerking met de Controler en CFO en het sturen en bewaken van de technische inkoop ten behoeve van het nieuw opgerichte bedrijf. Bedrijfsreorganisatie, ervaring met 1e en 2e orde veranderprocessen, BPR, Change Management. Leiding geven inspireren, motiveren, coachen medewerkers.
Eindverantwoordelijk voor financiën, kwaliteit, continuïteit, rapportages etc.

2001-2002: Unit Manager a.i., NOB
Eind verantwoordelijk Unit Post Production (150 Fte professionals)Video-editing Lineair, Graphics en Design.
Eindverantwoordelijk voor financiën, kwaliteit, continuïteit, rapportages etc.

2000-2002: Project/Team manager NOB
Lid MT ( Business Unit Postproduction) (50-90 Fte)
Eindverantwoordelijk voor financiën, kwaliteit, continuïteit, rapportages etc.

1999- 2000: Hoofd Regie/Regisseur ZiMoH TV Productions Aalsmeer (Dochteronderneming Endemol) (35 Fte)
Eindverantwoordelijk voor financiën, kwaliteit, continuïteit, rapportages etc.

1990-1999: Coördinator/trainer Sonotech B.V.
Opleiding en coachen van aankomende video-editors in Nederland en Portugal



1980-1990 Fysiotherapeut/Manueel Therapeut (Gezondheidszorg)

Werkzaam geweest als fysiotherapeut in particulieren praktijken, Ziekenhuizen, Verpleeghuizen.
Behandelen patiënten, lid wijkgezondheidsteam, Werkzaam polikliniek Anthonius Ziekenhuis, Verpleeghuis Albert van Koningsbruggen, Verpleeghuis Harderwijk

Maitland Manueel Therapeut


Arbeids en Ergo therapie (Gezondheidszorg)

s’Koninghsjacht: centrum voor mensen met een matige tot zeer ernstige verstandelijke handicap van alle leeftijden. Teambegeleider.




Re-Socialisatie huis Rotterdam Dependance Delta, Rhoon (Gezondheidszorg)

Dagelijkse begeleiding Psychiatrische patiënten voor terugkeer in de maatschappij.

Opleiding interimmanager

Opleidingen:


________________________________________________________________________________

2002- 2004 MBA (Master of Business Administration) Keele University UK (Diploma)
Management Accounting, Strategic Management, Marketing Management, People and Organizations,
Human Resource Management, Research Methods, International Business, Creativity in Business
Business Ethics, Quality Management
Dissertation (Title: Employee Resistance to Change)


2002 Team management Media Academie (Diploma)



2001-2002 Post HBO Bedrijfskundig Management ( IM&B en Keele University UK) (Diploma)
Strategisch Management, Human Resource Management, Marketing management, Informatiemanagement, Quality Management, Persoonlijkheidsleer, Financieel Management, Integratie Management,PML (Personal Management Letter)

1990 Videcom Hilversum audiovisuele opleiding (Diploma)

1983 Praktische Filosofie

1982 Manueel Therapie (Maitland)

1980 Fysiotherapie (Amsterdam en Utrecht)(Diploma )
Leffelaar en SUPA

opleiding (cursussen):
_________________________________________________________________________________

2008 Gecertificeerd MDI consultant
2007 Teamrol management (Rob Groen)
2006 Ardis systeem lab
2005 Twijnstra en Gudde Cultuurverandering
2005 HSK Potentieelverkenning
2005 HSK coachend leidinggeven en competentie management


Nevenactiviteiten:

2007 Bestuurslid en medeoprichter belangenvereniging “De Bonte Vlucht”
Het behartigen van de belangen van recreanten op het recreatieterrein gelegen aan de Leersumsestraatweg 23 in de gemeente Utrechtse Heuvelrug.



1979 Lid Wijkteam Noorder-eiland Rotterdam

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kernwoorden: humor, respect, resultaatgericht, analytisch, besluitvaardig, pragmatisch, energiek, inspirerend, innovatief en ondernemer.
Veelzijdigheid en verandergezindheid kenmerken Bert MBA. Verbinding maken tussen organisatorische, bedrijfskundige en mensgerelateerde aspecten is voor Bert een belangrijke succesfactor om tot een goede en evenwichtige ontwikkeling van mens en organisatie te komen.
Evaren in leiding geven aan professionals, management/organisatie processen, business process redesign en verandertrajecten. Mensgerichte leiderschapsstijl.
Lid van de Orde van Organisatie Adviseurs.

Talenkennis interimmanager

Mondeling: Schriftelijk:

Nederlands Moedertaal Moedertaal
Engels Uitstekend Uitstekend
Duits Goed Goed
Frans Redelijk Redelijk



 beschikbaar?