T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Technisch manager

Technisch manager

Werkervaring interimmanager

1999 Peinemann Kalmar C.V. - Hoogvliet, Service Manager.
Peinemann Kalmar C.V. is dealer en verhuurder van container handling materieel en industriële zware lifttrucks. Belangrijkste leverancier is Kalmar. Peinemann Kalmar C.V. beheert tevens een huurvloot van ca. 160 units. Als Service Manager geef ik leiding aan 25 medewerkers en ben ik primair verantwoordelijk voor het onderhoud aan de machines van klanten en uit de huurvloot. De serviceafdeling heeft een omzet van Euro 1.800.000,-- Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor het behalen van de volgende doelstellingen:
· onderhouden van totale vloot van machines binnen vastgesteld budget (ca. Euro 2.000.000);
· opzet en implementatie van een opleidingsplan, beoordelingssysteem en systeem van functioneringsgesprekken;
· aanpassen onderhoudsconcept van machines van storingsonderhoud naar preventief onderhoud. Tevens zijn er voorbereidingen getroffen om toestandsafhankelijk onderhoud te introduceren;
· introduceren van nieuwe diensten, zoals: chauffeursopleidingen, keuringen van machines, onderhoud aan kranen;
· opzetten regio aanpak ter verbeteren van het beheer van het onderhoud en upgraden van de werkplaats;
· reduceren van schades t.g.v. gebreken aan machines door het doorvoeren van modificaties;
· onderhouden van contacten met enkele key accounts en leveranciers;

1995 Surmac – Suriname, Adjunct Directeur.
Surmac is dealer van zwaar materieel, waaronder Caterpillar, Ingersoll Rand, Massey Ferguson. Als adjunct-directeur was ik voornamelijk belast met het technisch beleid en met name verantwoordelijk voor de onderdelenafdeling en de reparatieafdeling, bestaande uit in totaal 75 personen (totaal omzet ca.$ 6.000.000) .

1989 Buvam B.V. – Arnhem, Hoofd afdeling Project Services.
De afdeling was belast met de administratieve ondersteuning van de engineering en realisatie van ombouw en nieuwbouw van productielijnen voor het produceren van b.v. papier, mix van zand en beton e.d. Hieronder viel o.a.: planning, budgetbewaking, documentatie, bouwvoorbereiding, inkoopadministratie, ontwikkelen van procedures. Fungeerde ook als Project Manager.

1987 Majoor Engineering B.V. – Amersfoort, Hoofd afdeling opleiding en technische instructies
Verantwoordelijk voor het acquireren en uitvoeren van technische documentatieprojecten t.b.v. productielijnen. Ook werkzaam als technisch auteur te Philips Nijmegen en Stadskanaal.

1985 PGEM (EPON) – Nijmegen, medewerker bedrijfsbureau.
· Technische werkvoorbereiding van projectmatig onderhoud aan elektriciteitscentrales
· Plannen van alle activiteiten van onderhoudsprojecten;
· Ontwikkelen van planningsmodellen t.b.v. software toepassingen;
· Opzetten en verzorgen van een technisch documentatiesysteem t.b.v. onderhoud.


Opleiding interimmanager

1988 Westerse Sociologie (doctoraal) – Arbeid en Bedrijf, Katholiek Universiteit Nijmegen, afstudeeropdracht: “ Machtsprocessen in onderhoudsautomatiseringsprojecten ”.
1984 HTS werktuigbouwkunde – Energietechniek, afstudeeropdracht: “Kwantitatieve infrarood thermografie”
1978 VWO-B, RGS Hamaland – Winterswijk

Trainingen/Cursussen met certificaat

1998 Caterpillar Parts Pro/Inventory Control/Maps, Surmac – Suriname.
1989 Cursus ontwikkelaar, Philips – Nijmegen

Automatiseringskennis

Bekend met Microsoft programma’s (Word; goed, Excel; goed, Power Point; goed, Access; matig)
Programmeren in Dbase 4, Fortran, Basic (redelijk).


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Technisch,commercieel, bedrijfskundi; opererend op het grensvlak tussen de verschillende disciplines. Een ondernemer. Ruime management ervaring.

Talenkennis interimmanager

Engels spreekvaardigheid, lezen en schrijven goed.
Duits spreekvaardigheid, lezen en schrijven redelijk.


Overig

Ook bereid om in het buitenland te werken.

 beschikbaar?