T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



manager/teamleider vastgoed beheer

manager/teamleider vastgoed beheer

Werkervaring interimmanager

Ervaring/opdrachten:

1988-1993 Calculatie/werkvoorbereiding bij ontwikkelende bouwbedrijven ten behoeve van nieuwbouw, renovatie en stadsherstel.


1993-1999 Hoofd beheerteam
Woning bouw ver. Binnen de Ringvaart Hoofddorp (nu Ymere)
Rayon van 3800 woningen, waarin verantwoordelijk voor meerjarenplanning, planning, uitvoering en voortgang van planmatig en groot onderhoud.


1999- 2004 Hoofd Vastgoed Management
BVL Vastgoed Management B.V.
commerciële vastgoed dienstverlener in Amsterdam.
Spilfunctie tussen commercie, techniek en financieel, en hierdoor bij alle processen van het management betrokken.

2004-2007 Hoofd Technisch Beheer en Ontwikkeling, Westhoek Wonen te Mijdrecht,
5.500 woningen
Verantwoordelijk voor servicelijn, planning en uitvoering strategische onderhoudsprojecten, contractonderhoud.
Verantwoordelijk voor meerjarenplanning, onderhoudsbegroting en strategisch voorraad beleid.
Bijdrage Ontwikkeling/nieuwbouw, PVE :

maart-2007 - december 2007 Hoofd Techniek a.i.:
Waterweg Wonen te Vlaardingen
15.000 woningen,
Doel: Verander management
Verantwoordelijk voor optimalisatie bedrijfsbureau, implementatie automatisering (tbv planning en projectadministratie), meerjarenplanning, uitvoering planmatig onderhoudsprojecten.

Implementatie SVB in meerjarenplanning en omzetting naar daadwerkelijke productie onderhoud en nieuwbouw projecten.


Maart 2007 t/m juni-2007 Directievoerder Renovatieproject 189 won.
Westhoek Wonen te Mijdrecht

Januari 2008 t/m juni 2008 Manager Vastgoed a.i.:
SWW te Woerden
5.000 woningen, 8 FTE Doel: Vervangingsmanagement (zwangerschap) en
Verbetermanagement.
Verbeteren samenwerking tussen afdelingen en op de afdeling.
Verbetering proces en inhoud mjob
Product ontwikkeling Koopgarant
MT lid.













Januari 2008 t/m juni 2008 Adviseur Techniek & Projecten a.i.:
Waterweg Wonen te Vlaardingen
Consultancy inzake;
Inkoopbeleid, meerjarenplanning, onderhoudscontracten.
Ondersteuning nieuw afdelingshoofd Techniek
Ondersteuning ontwikkeling nieuwe woonwinkel (outsourcing)

September 08 – mei 09 Projectleider Koopgarant:
SWW te Woerden, Projectleider voor introductie Koopgarant. Vormgeven beleid, advisering implementatie.

Nov. 2008 – jan. 2009 Adviseur organisatie aanpassing;
Doel: verandermanagement
SWW Woerden, formuleren van beleidsstuk voor reorganisatie beheer en vastgoed, naar nieuwe afdeling Vastgoed Beheer per 1-1- 2009

Aug. 2008 t/m nov. 2008 Proces Manager herstructurering:
Betuws Wonen te Culemborg/Geldermalsen
Procesmanagement t.b.v. herstructurering van de wijk Terweijde in Culemborg.(23 mio)
Aansturing, coördinatie en invulling 5 deelprojecten waarbij een combinatie van renovatie, (deels) sloop en nieuwbouw deel uitmaken van het proces.
Hierbij oplossingen te creëren de sociale problematiek in de wijk

Oktober 2008 – sept. 2009 Manager Vastgoed a.i.
Doel: verandermanagement (fusie)
Betuws Wonen Culemborg/Geldermalsen en CWL Woningbeheer te Leerdam.(per 1-01-2009 Kleurrijk Wonen 12.000 won., 20 FTE)
De drie gedecentraliseerde vastgoed afdelingen moeten gereed gemaakt worden voor de fusie van 1 januari 2009. Na 1 januari 2009 zorg dragen voor optimale samenwerking, teambuilding en afstemming van de processen. Dit zijn de kerncompetenties van de opdracht. Daarbij continuïteit in going-concern taken, alsmede opnieuw positie bepalen van de afdeling binnen de nieuwe organisatie

Juni 2009 – Oktober 2009 Adviseur Techniek & Projecten a.i.
Waterweg Wonen te Vlaardingen
Doel: Ondersteuning manager en hoofd van de afdeling, doelstelling productie 2009 optimaliseren en realiseren planmatig onderhoud (10 mio), samenwerking intern en externe relaties verbeteren, formatie op orde brengen en structureren processen.


Januari 2010 – juni 2010 Manager Vastgoedbeheer a.i.
SWW te Woerden
Doel: Vervangingsmanagement in verband met zwangerschapverlof.
MT functie. Verantwoordelijk voor afdeling Vastgoedbeheer (19 fte). Borgen continuïteit van de afdeling, verbeteren KWH label Uitvoeren onderhoud. Optimaliseren bezetting in kwantiteit en kwaliteit voor jaarplan 2010. Doorpakken in opstellen onderhoudsbeleid, integrale onderhoudsplannen. Samenwerking vastgoedbeheer en woondiensten verbeteren na ‘scheiding opzichters DO en woonmakelaars.


Augustus 2009- juni 2010 Coördinator Onderhoud a.i.:
SGBB te Hoofddorp
Doel: Het efficiënt organiseren van het onderhoud, in een organisatie die wellicht ophoudt te bestaan, i.v.m. fusie of overname. E.e.a. binnen strakke financiële kaders. (1-2 dagen per week)
Na 1 juni 2010 gefuseerd met Vestia Groep (Vestia Noord Nederland.
Inzet op het afronden van de jaardoelen 2010, alsmede een bijdrage leveren aan het uitrollen van de nieuwe organisatie conform Vestia kaders.

Sept. 2009- mei 2011 Directievoerder/projectleider renovatie 118 woningen:
Kleurrijk Wonen, Deil
Projectmanagement renovatie 119 woningen Oranjebuurt te Geldermalsen. Totale investering ca. € 9 miljoen. Technisch en logistiek complex project, incl. uitgebreid sociaal plan met tijdelijke uithuizingen. Uniek concept waarbij klant centraal staat met eigen (plattegrond) opties tegen huurverhoging en basis renovatie incl. energetische maatregelen. Interessante afwegingen in belangen van zowel in en externe klant


Juli 2010- februari 2011 Teamleider Vastgoedbeheer a.i.
Vestia Noord Nederland te Hoofddorp
Doel: Na de fusie van SGBB met Vestia wordt er een nieuwe afdeling vastgoed beheer geformeerd, formatie uitbreiden van 4 fte naar 13 fte, herinrichting alle processen, implementatie nieuw primair systeem, mjob en realisatie Planmatig Onderhoud. Dagelijkse aansturing van het team
Het totaal neerzetten van een nieuwe afdeling vastgoedbeheer.

november 2011 – mei 2012 Directievoering Groot Onderhoud ’t Hofje van Lisse
Totaal projectmanagement Groot Onderhoud 25 woningen, een bijna monumentaal hofje in het hart van Lisse.

Maart 2011 t/m 15 januari 2011 Hoofd Vastgoedbeheer a.i.
Stek Lisse
Doel: Vervangingsmanagement, interim functie i.v.m. werving en selectie nieuw hoofd van de afdeling (7fte). Proces verbeteringen gerelateerd aan mjob en financieel/administratieve vastgoed organisatie, nieuwe mjob systematiek/software. Verbeteren samenwerking in en extern.

Augustus 2011 – medio mei 2012 Kwartiermaker reorganisatie vastgoedbeheer en Servicedienst (coördinatie servicedienst)
Huis en Erf te Schijndel
Doel: Bijdragen aan effectuering reorganisatie , formulering en implementatie nieuwe beleidsuitgangspunten en processen.
Uitwerken beleidsonderwerpen voor de afd. vastgoedbeheer en servicedienst. Tijdelijk aansturing servicedienst (9 fte) Opstellen visiedocument toekomst servicedienst Huis & Erf.

Opleiding interimmanager

Opleidingen: 1978-1983 MAVO
1983-1988 MTS-Bouwkunde
1988-1990 HTI-calculatie

1988-heden Diverse cursussen en workshops te weten: klantgericht werken, teambuilding, probleem¬oplossend onderhandelen, samenwerkingsgedrag.

1998 Management voor het Middenkader

1999 Basisopleiding Makelaardij en Onroerend goed

2005 Positiebepaling INK management model

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Interim-management, Projectmanagement, Ontwikkeling en Consultancy op bouwkundig, strategisch en organisatorisch vastgoed gebied.

Interim Management:
Ervaring en specialisme in management van technische afdelingen bij woningcorporaties, vastgoed beheerorganisaties en vastgoedbeleggers

Projectmanagement:
Projectmanagement van (ingrijpende) woningbouw onderhoudsprojecten.
Het opstellen van meerjarenplanningen, jaarbegrotingen en planningen en het tot daadwerkelijk in uitvoering nemen van de voorgenomen productie binnen gestelde budgetten en planningen.

Ontwikkeling en Consultancy:
Het adviseren, ontwikkelen en begeleiden van de implementatie van Strategisch Voorraadbeleid, Woonwinkel concepten, Technische servicedesks, Veranderingsprocessen alsmede klantgerichte als vraaggestuurde kwaliteitsverbeteringen binnen de (vastgoed) organisatie.


Talenkennis interimmanager

nederlands, engels, duits

 beschikbaar?