T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Service director, Operations director, Managing director

Service director, Operations director, Managing director

Werkervaring interimmanager

2015 – 2017 Service Director, VWR International BV te Boxmeer
Separate Serviceorganisatie van VWR International Nederland BV, totaalleverancier voor laboratoria.

Integraal P&L eindverantwoordelijk. Internationaal leidinggeven aan 5 managers en indirect 90 FTE, Europees Competence Center, ISO 17015, commerciële focus aangebracht, organisatie structuur gewijzigd.

2011 – 2015 Director Operations Benelux, Melitta Professional Coffee Solutions B.V. te Gorinchem

Brede internationale MT-positie, integraal P&L verantwoordelijk;
Managen van alle disciplines, mede eindverantwoordelijk voor Sales;
Rapporterend aan de board MPCS-hoofdkantoor in Minden (D);
Organisatie van klantontevredenheid naar expansie gebracht;
Gehele performance en winstgevendheid (vanaf verliesgevend) van de organisatie aanzienlijk verbeterd;
Service management software geïmplementeerd;
Organisatiestructuur en processen sterk verbeterd om de klant beter te bedienen;
Organisatie verhuist van Hardinxveld naar Gorinchem.

2007 – 2009 Service Manager Benelux, LG Electronics te Amstelveen (met een nevenvestiging in België) Benelux sales organisatie voor alle BtB en BtC productgroepen

Internationale senior (MT) positie die verantwoordelijk is voor alle service en supportactiviteiten voor het merk LG;
Managen van 3 managers en indirect 26 medewerkers waarvan 5 in België;
Call Center (12 agents) en 15 geautoriseerde servicepartners waarin ongeveer 65 engineers werkzaam zijn voor LG gemanaged;
Servicestrategieën, KPI’s en doelstellingen ontwikkeld.

1999 – 2007 Area Manager Noord-Nederland, Bosch-Siemens Huishoud-elektro B.V. te
Amsterdam ZO. Serviceonderneming voor fabrieksservice van Bosch, Neff en Gaggenau

Eindverantwoordelijk voor de kwaliteit, kwantiteit, omzet (≈ € 5.000.000.-) en de medewerkers- en klanttevredenheid;
Leidinggeven op afstand aan 3 Area Supervisors en indirect aan 45 servicemedewerkers (field engineers en backoffice);
Lid van het Managementteam Reparatieproces;
Key-user bij de implementatie van Service Management Software;
Diverse efficiency programma’s geleid met jaarlijkse kostenbesparingen tot € 200.000.-;
Balanced Score Card ontworpen en geactiveerd.

1985 – 1999 Diverse Service Management rollen vervult in internationale organisaties.
Organisatiestructuren en administratieve organisatie ontworpen en geïmplementeerd.

Opleiding interimmanager

Master of Business Administration (MBA), NCOI Business School
Business English Vantage, University of Cambridge
HBO Management (Bachelor, LOI Hogeschool)
K.H.B.O. Bedrijfskunde, Economische aspecten (Open Universiteit)
Middelbaar Elektronicus (Dirksen)

Intensieve management trainingen:
Leadership at Melitta (Malik Management, Minden (D), 6 dagen)
Group Leader Course, Pyung-Tek Learning Centre, Korea, LG Academy (1 week)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ondernemend, Analytisch, Plannen en organiseren, Klantgericht, Conceptueel, Anderen overtuigen en meekrijgen.



Talenkennis interimmanager

Nederlands, moedertaal
Engels, vloeiend
Duits. verstaan

Overig

Voorzitter vereniging
Mountainbiken
Cabrioritten uitzetten en rijden
Niet te stoppen interesse voor bedrijfskunde



 beschikbaar?