T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim verandermanager - teamleider - facilitator

Interim verandermanager - teamleider - facilitator

Werkervaring interimmanager

Ik heb ruime en brede ervaring met (verander)management, teambegeleiding, beleidsontwikkeling, programma management, technische innovatie én asset management in de luchtvaartsector. Mijn carrière is vooral gericht op het realiseren van ambitieuze veranderingen op het snijvlak van mens, techniek, proces en organisatie.

Werkervaring
2015 – heden, Consulting, leiderschapsontwikkeling, teamexpert en –coach
Belangrijkste activiteiten
- Dagleider Gezondheidscentra in Utrecht: ‘cliënt centraal’.
- Facilitator herbezinningsdag directieteam;
- High Performance Organisatie verbetertrajecten Schiphol Group met diverse leiders met hun teams;
- Begeleiding van een directieteam van een reclamebureau uit Amsterdam bij verhogen van hun commerciële slagkracht;
- Acquisitie, lid lokaal business netwerk (BNI), netwerkbijeenkomsten;
- Oprichter adviesbureau met bevlogen teamexperts.

2009 – 2016, Interim- verandermanager - leidinggevende (Asset Managers), Schiphol Group:
- Workshops en coachinggesprekken met leiders en hun teams als trainer/coach (afdeling HR, Talent leadership & Development);
- Fusering van twee regieposten (aansturing voertuigen aan Airside en ACC (Airport Control Centre) van de afdeling Airside.
- Coach verandertraject Bagage in Control (BIC), afdeling bagage;
- 5 jaar leidinggevende hbo/wo medewerkers, €15 mio jaarlijks budget, €350 mio Asset Base;
o Verantwoordelijk voor contractuele en operationele regievoering op diverse gebieden, o.a. voor het managen van alle hard- en software, architectuur en (3) datacentra en overige technische bagagesystemen. Gebruik van ITIL, changemanagement op weg naar een klant gerichte regieorganisatie.
o Professionalisering van de regievoering (reorganisatie): van zelf doen naar uitbesteding en aansturing: cultuurverandering in team waarbij eigen verantwoordelijkheid en onderlinge teamgeest een grote rol speelde.
o Veranderingen (procedureel, contractueel, IT, facilitair) doorvoeren in een complexe technisch/logistieke omgeving met grote afbreukrisico's en hoge belangen.
o Jaarplannen, budgetering, groot onderhoud en projectplanning;
- Methoden als continue verbeteren, Six Sigma, LEAN en Agile in de praktijk leren kennen en toegepast.

1998 – 2009 adviseur, programmamanager Schiphol Group
Belangrijkste activiteiten:
- Succesvol ontwikkelen en implementeren van een buitengewoon innovatief bagegeafhandelingsconcept op Schiphol (oa bagagerobots). 3,5 mio euro programma, 4 jaar ontwikkeling. Er staan nu o.a. 6 werkende robotcellen;
- Stage- en afstudeerbegeleider HBO en WO studenten;

Referentieproject
2015 Fusering regieposten Schiphol (ACC)

Vraag van het senior management van Airside was het fuseren van de regiepost van Airside Support (sneeuwvloot/sturing verkeer landingsterrein) naar het ACC (Airport Control Centre, havendienst)

Zowel de organisatorische als de technische verandering moesten parallel plaatsvinden in een 24/7 omgeving. De inrichting van het ACC werd projectmatig aangepakt als ook de problematiek tussen de twee ‘bloedgroepen’ van regisseurs.

Het traject betrof verandering van gedrag en training van de medewerkers van Airside Support, het ontwerpen van een nieuwe inrichting, het aanpassen van de desks en de IT systemen, fasering, planning en uitvoering.

Opleiding interimmanager

Bachelor Psychosynthese, 5 jarige geaccrediteerde intensieve opleiding gericht op de ontwikkeling van potentieel van mens en organisatie. (2014, diploma)
- Persoonlijk leiderschap
- Systemisch kijken en werken
- Praktische toegepaste psychologie

Post-HBO opleiding Moverend Leiderschap, NCOI en Moverum (2010, diploma)
- 1 jarige opleiding met Schiphol Collega’s.

HTS Vliegtuigbouwkunde, Hogeschool Haarlem (1998, diploma)

Trainingen
- Training Continue Verbeteren, TWST school, certificaat - (2016)
- Authentiek leiderschap (2013)
- PASS55, introductietraining, ZAAM (2012)
- LEAN introductiecursus, Schiphol Group (2010)
- Leergang Management, Performance Consultancy (2005)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Karaktereigenschappen
Doelgericht, samenwerken, sensitief, klantgericht, creatief.

Competenties
Leidinggeven, faciliteren, organisatiesensitiviteit, coachen, conceptueel vermogen, samenwerking, doelgericht, communicatief vaardig, changemanagement, procesverbetering, presenteren, beleidsontwikkeling, agile.


Talenkennis interimmanager

Nederlands – Moedertaal.
Engels – Vloeiend geschreven en gesproken.


Overig

MS Office – Microsoft Office Word, Excel, PowerPoint en Outlook.
Basiservaring Adobe – Photoshop, Illustrator
Apple producten & microsoft producten zoals word, excel, powerpoint
Prezi


 beschikbaar?