T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Managing Director

Managing Director

Werkervaring interimmanager

2004–heden
Bestuurder/mede-oprichter eigen bedrijf
Bedrijf richt zich op zowel de concept- & projectcreatie als op organisatieontwikkeling, projectmanagement en projectdirectie van ingegrale gebiedsontwikkelingen, projecten en/of bedrijven
Taken: Ontwikkelen en managen van integrale initiatieven en projecten, financiële onderbouwing en verantwoording , acquisitie, overleg met partner-organisaties, aangaan van joint-ventures (internationaal).

Mrt. 2009 – mrt. 2010
Provincie Gelderland (interim-opdracht)
Als Coördinator Bedrijfsvoering / Plaatsvervangend Hoofd verantwoordelijk voor de interne organisatie en de aansturing van een 20-tal collega’s op de afdeling Wegbeheer. Tevens procesmanager afhandeling van meldingen en klachten.

Okt. 2008 - feb. 2009
Recreatieschap, Gem. Bunnik en Prov. Utrecht
Penvoerder Eu-aanbesteding
Conceptontwikkeling en schrijven ondernemingsplan voor de herontwikkeling van Fort bij Vechten tot recreatieve trekpleister. Het betrof 1360 m2 restauratie en 5000m2 nieuwbouw binnen het kader van Duurzaam Bouwen. Taak: Samenstelling Consortium en Projectteam + organiseren financiering.

Sept. 2007- sept. 2008
Gemeente Gondar, Ethiopië (consultancy opdracht)
Projectleider Grondregistraties (deels op locatie, deels vanuit Nederland) i.s.m. Radboud Universiteit Nijmegen.
Introductie van IT-infrastructuur in het City Service Center t.b.v. grondregistraties: een omvangrijk automatiseringsproces (>100.000 files) met vergaande consequenties op het gebied van Capacity Building.

Jan. 2007- dec. 2007
Gemeente Spijkenisse (interim-opdracht)
Projectleider Plan(bouw) teams van project ‘De Elementen’: één van de meest omvangrijke stedelijke gebiedontwikkelingen rondom Rotterdam, te weten 3000 woningen aan het water en rondom een haven.
Verantwoordelijk voor de planontwikkeling vanaf Voorlopig Ontwerp.
Dubbelrol als ‘motor van organisatieverandering’ i.s.m. 3 interimmers.

Aug. 2006- dec. 2006
Gebr. Van Wanrooij Projectontwikkeling, Geffen (interim-opdracht)
Projectleider/ontwikkelaar (interim-opdracht uit eigen onderneming)
Een 6-tal woningbouwprojecten in diverse fasen (initiatief, ontwikkeling, uitvoering en nazorg). Algehele projectverantwoordelijkheid.

Juli 2005– april 2006
Woningcorporatie Vivare, Arnhem (interim-opdracht)
Projectleider nieuwbouw: zelfstandig managen van 4 projecten:
• een 2-tal woon-/zorgprojecten (waaronder een eerstelijns zorginstelling) in de initiatief- en ontwerpfase;
• een 2-tal woonvormen voor verstandelijk gehandicapten in de ontwerp- en voorbereidingsfase.

2004
Ballast Nedam Bouw Zuid, Eindhoven en Breda (dienstverband)
Hoofd Vastgoedontwikkeling.

1996-2003
Heijmans IBC Vastgoedontwikkeling, Rosmalen (dienstverband)
Senior Projectontwikkelaar vanuit Rosmalen.

2002-1995
IBC Vastgoed (later Heijmans IBC Vastgoedontwikkeling), Best
- Manager interne organisatie / Kwaliteitsmanager (1999-2000)
- Hoofd Projectmanager regio Zuid (1998-1999)
- Projectmanager Woningbouw (1996-1998)

1995-1996
AAG, ’s-Hertogenbosch (dienstverband)
Consultant-adviseur Gemeenten.

1992-1995
Wiegerink Architecten, ’s-Hertogenbosch
Autocad-tekenaar – projectmanager

1992
Zwanziger Architecten, Brakel
Autocad-tekenaar

Opleiding interimmanager

Opleidingen

2007 Toetreding RICS (via toelatingsexamen), Member of the Royal Institute of Chartered Surveyors: een groep internationale vastgoed-deskundigen die ‘ethische verantwoordelijkheid’ hoog in het vaandel heeft staan
2001–2004 Master of Real Estate (MRE), TIAS University/TU Eindhoven (diploma)
1996-1997 Hogere Bedrijfskunde, IBW Utrecht (diploma)
1985-1991 HTS-Bouwkunde te Tilburg, bouwtechniek (diploma)

Overige kennis

2010
2010 Expertrol Duurzaam toerisme OCF 2.0 Radboud Universiteit Nijmegen
MMV 2010, Internationale conferentie Universiteit Wageningen m.b.t. monitoring & management van recreatieve en beschermde gebieden.
2008-2009-2010 Groeneveld Conferenties, IUCN/IDUT
2006 Persoonlijke Effectiviteit, Van Veen en Partners te Rosmalen
2005 Succesvol Interveniëren, Van Veen en Partners te Rosmalen
1995 Bouwprojectmanagement, Euroform (certificaat)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Een ervaren, inspirerende en mensgerichte directeur-bestuurder met ruime ervaring bij overheid (Provincie/Gemeente), woningcorporatie en bedrijfsleven. Beschikt over een serieuze no-nonsense inslag met een sterk rechtvaardigheidsgevoel, vaak gepaard gaand met (gevatte) humor. Weet zich te onderscheiden door kennis, kunde en praktijkervaring in relevante vakgebieden. Gestaag bouwend aan de persoonlijke ontwikkeling geeft het carrièreverloop blijk van daadkracht en veelzijdigheid.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits goed in woord en geschrift
Basiskennis Frans en Spaans

Overig

Hobbies
- Reizen
- (Zee-)zeilen
- Kunst & curiosa
- Restauratie monumenten

 beschikbaar?