T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Accountmanager

Accountmanager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
Datum: sept. 2013 t/m mei 2015
Bedrijf: Ministerie van Veiligheid en Justitie Dienst Justitiële Inrichtingen –Shared Service Center ICT
Interim functie: Senior Accountmanager / Relatiemanager

Het Shared Service Center ICT (SSC-I) is de ICT-dienstverlener van de Dienst Justitiële Inrichtingen. De dienst ontwikkelt, bouwt, implementeert en beheert ICT-werkplekken, -applicaties en -infrastructuur.
SSC -I is gespecialiseerd in veilige, betrouwbare en innovatieve ICT - oplossingen binnen de Veiligheid en Justitie domein. SSC -I is een solide en ervaren organisatie. De portefeuille van SSC - I bevat het beheer van ICT - werkplekken , de ontwikkeling van nieuwe ICT- dienstverlening, van de levering van mobile devices tot het beheer van een compleet bedrijfsnetwerk .

Kerntaken en verantwoordelijkheden:
• New Business Development binnen Rijksoverheid
• Relatiemanagement;
• Begeleiden van offertetrajecten en nieuwe projecten;
• Optreden als gemandateerde vertegenwoordiger van de leverancier in Stuurgroepen;
• Verbetering van de relatie met huidige opdrachtgevers;
• Samen met business partners klantproposities opstellen (o.a. Aruba Networks, EMC, HP);
• Verbeteren van (interne) processen rondom verkoop en delivery van ICT diensten;
• Verbetering van salesresultaten binnen het accountmanagementteam;
• Na oplevering van het project, overdracht naar de serviceorganisatie en borgen van SLA, DAP en eventueel afwijkende afspraken. Dit in nauwe samenwerking met de Servicemanager;
• Primaire aanspreekpunt klant;
• Klantbehoeften in kaart brengen;
• Facturatieproblemen oplossen;
• Opstellen van functieprofielen voor inhuur externe medewerkers;
• Beoordelen van geschiktheid van externe medewerkers;
• Meedenken aan Rijksbrede PDC voor SSC-I
• New business binnen bestaande relaties (uitbreiding van portfolio verkoop);
• Meedenken met de klant over strategische keuzes;
• Realisatie geformuleerde doelstellingen;
• Een succesvolle klantgerichte Businessmodel ontworpen;
• Opzet gemaakt van KTO;
• Optreden als Primus inter pares / Coachen van accountmanagers;
• Inkooptrajecten/mini tenders begeleiden;

Azam is verantwoordelijk geweest voor de belangrijkste projecten (ZBJ, BVJ, Elektronische Monitoring/Detentie, EPD, 3V, Biometrie, PI2 Zaanstad, Drife, Nieuw Kostprijs model P*Q, etc) binnen SSC-I. Hierbij vervulde hij niet alleen de rol van senior Accountmanager maar participeerde ook in de projecten. Hij maakte onderdeel uit van het project om tijdig problemen te kunnen signaleren en escalaties te voorkomen en waar nodig samen met de projectleider bij te sturen. Azam nam niet alleen deel in de projecten, ook vertegenwoordigde en behartigde hij de belangen van SSC-I in verschillende stuurgroepen en klankbordgroepen.
Azam heeft meerdere voorstellen aan de directie gedaan voor een verbeterde klantorganisatie en governance in projecten. Tevens heeft Azam geparticipeerd in de implementatie van de verbeterde klantorganisatie.

Datum: dec. 2012 – okt. 2015
Bedrijf: IRADA Consultancy BV
Functie: Co-Owner / Directeur

Kerntaken en verantwoordelijkheden:
• Dagelijkse leiding;
• Relatiemanagement;
• Strategiebepaling organisaties;
• Meedenken met de klant over strategische keuzes;
• Detachering / Recruitment / Headhunting / Sales;
• New Business Development;
• Definiëren van corebusiness van IRADA Consultancy BV:
• Marktbehoefte in kaart brengen en bedrijfsstrategie hierop inrichten;
• Zorgdragen voor kwaliteit om die marktbehoefte te kunnen vervullen;
• New business binnen bestaande relaties (uitbreiding van portfolio verkoop);

Bijzonderheden:
Interim Senior Accountmanager Justitie (september 2013 – juni 2015).

Datum: feb. 2012 – nov. 2012
Bedrijf: AtoS
Functie: Sales & Client Manager

Kerntaken en verantwoordelijkheden:
• Relatiemanagement;
• Fieldmanagament;
• Detachering van IT professionals;
• Marktonderzoek mogelijke nieuwe contacten;
• New Business - Inschrijven Europese Aanbestedingen;
• New business binnen bestaande relaties (uitbreiding van portfolio verkoop);
• Strategische positionering AtoS;
• Detachering van eigen en externe professionals (inclusief matching);
• Meedenken met de klant over strategische keuzes;
• Realisatie geformuleerde doelstellingen;

Klanten o.a.: ING Insurance Investment Management, ING Commercial Banking, ING Insurance Central and Rest of Europe, UWV, KincaidFisher, Simyo, Ministerie van Veiligheid en Justitie

Datum: mei 2006 – heden
Bedrijf: Q-sourcing BV (niet actief)
Functie: Eigenaar / Directeur

Kerntaken en verantwoordelijkheden:
- Dagelijkse leiding;
- Detachering en W&S van ICT en Financieel personeel;
- Recruitment / Headhunting / Fieldmanagement;
- Sales administratie;
- Contracthandling;
- Relatiemanagement;
- Inschrijven Europese Aanbestedingen;
- New business (binnen bestaande relaties)

Middels acquisitie heb ik zowel de eindklanten als tussenhandel benaderd. Hierdoor zijn diverse opdrachten gerealiseerd op basis van long term partnership. Er is veel tijd geïnvesteerd in een duurzame relatie met de kandidaten. Dit waren zowel eigen medewerkers als freelancers.
Tevens werd gebruik gemaakt van een recruitment tool waarin alle wijzigingen met betrekking tot de kandidaten en klanten zijn opgeslagen zodat hiermee snel een selectie gemaakt kon worden bij een aanvraag.

Klanten o.a.: Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Ministerie van Justitie, Ministerie van Buitenlandse Zaken, GVB, Vitens, Ziggo, ING, Rabobank

Gunning van een Europese aanbesteding bij het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid voor het leveren van financiële specialisten met diepgaande ESF-ervaring.

Bij o.a. Spir-IT (voorheen ICTRO) en SSC-I (voorheen DJI-ICTS), ING, Rabobank buiten de mantelpartijen business gerealiseerd. Dit op basis van relatiemanagement.

Datum: aug. 2004 – mei 2006
Bedrijf: Getronics PinkRoccade
Functie: Strategic Sales Public

Kerntaken en verantwoordelijkheden:
- Verkoop van het totale diensten- en productenportfolio van Getronics PinkRoccade bij het Ministerie van Justitie
- Aansturen Accountteam Justitie (Solution Accountmanagers);
- Relatiemanagement;
- Fieldmanagement;
- New business binnen bestaande relaties (uitbreiding van portfolio verkoop);
- Strategische positionering Getronics PinkRoccade;
- Detachering van eigen en externe professionals (inclusief matching);
- Meedenken met de klant over strategische keuzes;
- Inschrijven Europese Aanbestedingen;
- Debiteurenbewaking;
- Samen met business partners klantproposities opstellen (HP, Microsoft);
- Realisatie geformuleerde doelstellingen.

Voornaamste relatie: Ministerie van Justitie.
- CRM Tool: SAP CRM.
Bijzonderheden:
- Door sterke relatiemanagement twee grote SAP projecten (ca. € 10M contracted value) binnengehaald.

Datum: jan. 2001 –juli 2004
Bedrijf: Inter Access
Functie: Corporate Accountmanager Branche Public

Kerntaken en verantwoordelijkheden:
- Account- en new business development (bij bestaande relaties);
- Verkoop van het totale diensten- en productenportfolio van Inter Access;
- Bepalen accountstrategie/accountplan inclusief SWOT Analyse;
- Uitdragen visie en strategie van Inter Access;
- Regie functie in het aansturen van Solution Sales;
- Uitbrengen van Europese aanbestedingen in samenwerking met Tenderdesk;
- Primair aanspreekpunt voor de klanten;


Bijzonderheden:
Voornaamste relaties: Ministerie van Buitenlandse Zaken, Ministerie van Justitie (GBO, IND, DBOB, COA, DJI, RvR, CJIB, JustID, Spir-IT, Justis, CBP). Gemeente Amsterdam, Ministerie van Defensie, KLPD..

Datum: sept. 1999 – dec. 2000
Bedrijf: Inter Access
Functie: Accountmanager

Na een assessment van een dag bij GITP, om mijn commerciële skills te testen ben ik gevraagd voor de functie van accountmanager.

Kerntaken en verantwoordelijkheden:
- Verantwoordelijk voor creëren van new business in Zuid-Holland (opzetten marktonderzoek, organiseren van themasessies, mailingen opzetten, telemarketing coördineren);
- Opstellen offertes; relatiemanagement; opstellen en realisatie salesplan; spotten van projecten; verkoop van het totale diensten- en producten portfolio van Inter Access; reguliere rapportages aan management.

Bijzonderheden:
Sinds 07-2000 verantwoordelijk voor large accounts:
Bepalen van accountstrategie; opstellen accountplan en –profiel; account- en new business development (bij bestaande relaties) en uitbrengen van Europese aanbestedingen.

Belangrijkste relaties: KLPD, Ministerie van Defensie, Ministerie van Justitie, Ministerie van Buitenlandse Zaken, ASZ, GUO en ABP-USZO.

Datum: maart 1998 – sept. 1999
Bedrijf: Schuitema (Via Inter Access)
Functie: Projectleider

Kerntaken en verantwoordelijkheden:
- Leiden van (deel-) projecten;
- Planning en voortgang bewaken van diverse (deel-) projecten en vervolgtrajecten;
- Mede opzetten/bepalen van nieuwe releases;
- Voeren van voortgangsbesprekingen;
- Aansturen van projectleden;
- Motiveren van projectleden;
- Coördinatie van de distributie van bugfixes;
- Opstellen functieprofiel van te werven nieuwe medewerkers;
- Intake nieuwe projectleden;
- Medeverantwoordelijk voor het opzetten/fine tunen van de IPW processen (ITIL).

Opleiding interimmanager

HTS Systeemontwikkeling (Hogeschool Arnhem Nijmegen)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Leidinggeven, Visie, Plannen en organiseren, Resultaatgerichtheid, Ondernemen, Samenwerken, Betrokkenheid, Overtuigingskracht, Organisatiebewustzijn, Netwerken, Klantgerichtheid, Overtuigingskracht, Communicatieve vaardigheden, Analytisch vermogen, Omgevingsbewustzijn, Creativiteit, Inlevingsvermogen, Integriteit, Stressbestendigheid, Initiatief, Coachen


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

 beschikbaar?