T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager commercieel, technisch onderwijskundig

Interim manager commercieel, technisch onderwijskundig

Werkervaring interimmanager

Introductie

Ik combineer een commercieel–technische en onderwijskundige achtergrond met ruime ervaring op gebieden van projectmanagement, verandermanagement, organisatie- en teamontwikkeling. De laatste zeven jaar werkte ik in de rol van verandermanager en projectleider. Hierbij lag de nadruk op het optimaliseren en verder ontwikkelen van organisaties, met bijzondere aandacht voor nieuw gedrag, betrokkenheid en pro activiteit van de medewerkers. Daarnaast begeleid en implementeer ik projecten voor opdrachtgevers.
Medewerkers en projectleden waarderen mijn rust en duidelijkheid, ze voelen zich uitgedaagd en betrokken om gestelde doelen te realiseren en projecten succesvol af te ronden.

Relevante werkervaring

Sinds 8 september 2014 (tot en met 31 maart a.s.) ben ik drie dagen per week werkzaam als Manager Operations Service a.i. bij een opdrachtgever die totaaloplossingen voor buitenbeveiliging ontwikkelt, verkoopt, installeert en onderhoudt.
De afdeling service waar ik leiding aan geef coördineert, plant en verwerkt ongeveer 25.000 RMI orders per jaar (RMI: Repair, Maintain, Improve) aan gemiddeld 6000 klanten per jaar. In deze functie ben ik budget- en omzetverantwoordelijk.

De operations organisatie Service Nederland wordt door mij centraal aangestuurd. Het Frontoffice, Coördinatie en Planning vallen onder mijn verantwoordelijkheid.
De lean gedachte (het continu leren en verbeteren) zijn vaste elementen bij het aansturen, coachen en begeleiden van mijn medewerkers.



Naast het aansturen van medewerkers op de afdeling heb ik de implementatie van SAP op de afdeling begeleid.

Van oktober 2013 tot september 2014 ben ik bij een opdrachtgever als projectleider verantwoordelijk geweest voor de implementatie van een veranderingstraject waarbij werkvoorbereiders werden omgeschoold tot projectcoördinatoren.

Van augustus 2012 tot augustus 2013 ben ik als projectleider verantwoordelijk geweest voor de implementatie van een learning management systeem genaamd PulseWeb. In dit project heb ik samen met 15 projectleden het systeem ingericht en lesmaterialen ontwikkeld.

Werkervaring

Vanaf 1 februari 2009
Consultant en partner van Theseus Mens en Organisatie

2007 – 2009
Marktmanager bij Avansplus, onderdeel van Avans Hogeschool te Breda.
Als lid van het MT eindverantwoordelijk voor het team financieel en zakelijke dienstverlening. Verantwoordelijk voor (post) bachelor en master opleidingen op gebied van Finance, HRM en Bedrijfskunde.

2004 – 2007
Vestigingsdirecteur van twee dealerbedrijven voor de merken Opel en Volkswagen

2001 – 2004
Manager van de afdeling importeurs en fabrikanten bij Innovam.
Verantwoordelijk voor het team dat zich bezig houdt met het ontwikkelen en opleiden van medewerkers binnen importeursorganisaties en fabrikanten uit de mobiliteitsbranche.

1996 – 2001
Accountmanager bij Mazda Nederland
• Verantwoordelijk voor after sales ondersteuning aan 40 dealerbedrijven.
• Het zelfstandig afsluiten van dealercontracten.
• Wholesaling van onderdelen, accessoires en banden aan dealerholdings.

1991 – 2001
Docent en opleidingsadviseur bij Fontys
• Het ontwikkelen van opleidingsplannen.
• Inhoudelijk ontwikkelen van trainingsmodules.
• Het verzorgen van cursussen voor medewerkers van dealerbedrijven en docenten uit het VMBO.

Opleiding interimmanager

Opleidingen

• Diploma HTS Technische Bedrijfskunde 1998–2000
• Diploma 2e graads docent Pedagogiek Onderwijskunde 1994-1996
• Diploma Bedrijfseconomische Leergang 1993–1994
• Diploma 2e graads docent Voertuigentechniek 1991–1992
• Diploma 3e graads docent Voertuigentechniek 1987–1991

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik heb met name ervaring en plezier in:
• Het bouwen en ontwikkelen van sterke managementteams
• Het initiëren en uitvoeren van verandertrajecten



Talenkennis interimmanager

• Kennis van Nederlandse, Engelse en Duitse taal

Overig

• Screening door Hoffmann bedrijfsrecherche waarbij onderzoek is verricht in het arbeids- en opleidingsverleden en in overige achtergronden van ondergetekende t.b.v. van een functie bij een opdrachtgever.
• In het bezit van een VOG
• Kennis van MS Office (Word, Excel), SAP, SuccessFactors


 beschikbaar?