T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



facilities manager / property manager / change manager / tra

facilities manager / property manager / change manager / tra

Werkervaring interimmanager

Werkervaring als zelfstandig vastgoedprofessional
• November 2010 tot heden
DGA (directeur groot aandeelhouder). Actief op het gebied van vastgoedadvies, huur/verhuur, vastgoedbeheer & propertymanagement, facilities en transitie-, change- en interimmanagement.

Recente projecten:
- Juli 2014 tot en met september 2015: property/project/transitiemanager bij Philips Real Estate vanaf de High Tech Campus (HTC) te Eindhoven.
o Verantwoordelijk voor het property-management op HTC en overige objecten/complexen in de regio groot Eindhoven (bijv. Strijp, Mathildelaan)
o Verantwoordelijk voor de oplevering (einde huur) van de Mathildelaan (voormalig hoofdkantoor Philips Lighting) aan verhuurder. Kostenbeperking en veiligheid stonden hierbij centraal.
o Transititie van site Klagenfurt (Oostenrijk): In samenwerking met IT en lokaal management de site - in het kader van Building Transfer - geïntegreerd in de Philips Real Estate vastgoedbeheerorganisatie.
o Verhuur (huuronderhandeling en opmaak van huurcontract) en begeleiding van derden huurders in Philips-panden op HTC.
o Opzetten van property-management processen ten behoeve van Philips Real Estate op HTC (en voor toekomstig mondiaal gebruik). In dit kader ook nieuwe medewerkers op- en begeleid in het werkveld van propertymanagement.

- Februari 2012 tot en met juni 2014: transitiemanager EMEA (regio Europe/Middle East/Africa) voor Philips Real Estate. Verantwoordelijk voor de uitrol van Total Facility Management (TFM) en Building Transfer. Voormelde projecten worden centraal aangestuurd met als doel vergaande kostenbesparingen en optimalisatie van alle niet

produktiegerelateerde services (hard & soft).
De introductie van TFM en BT op nieuwe locaties is medio 2014 stopgezet in verband met de start van het GEMINI-project (de opsplitsing van Philips in een Healthtech- en een Lighting-bedrijf).

- Mei 2011 tot januari 2012: senior facility-manager (werkzaam voor JCI) bij het campus-site-management (CSM)-team op de High Tech Campus in Eindhoven. Verantwoordelijk voor het juiste verloop van de centrale hard- en softservices op de High Tech Campus. Zowel afstemming richting de gebruiker/huurder alsook met site-management.

- April 2011 tot en met juni 2011: facility-manager voor JCI België bij Philips Turnhout (BE). Opstart van de facility-activiteiten (scope-definitie, budgetafstemming) en samenstellen van een nieuwe lokaal facility-team. Overdracht van de werkzaamheden en begeleiding tot 4e kwartaal 2011.


Werkervaring uit voorgaande dienstbetrekkingen
• Juli 2007 t/m oktober 2010
Manager Bedrijfs Onroerend Goed bij Woningstichting Servatius te Maastricht. Verantwoordelijk voor het team BOG dat een zeer gedifferentieerde portefeuille vastgoedobjecten (van parkeergarage tot winkel/kantoorruimtes en strategische objecten) beheert. Tevens lid van het managementteam van Servatius Vastgoed Management b.v..

• Januari 2007 t/m juni 2007
Manager Real Estate bij Johnson Controls te Sittard. Verantwoordelijk voor de kantorenportefeuille regio Zuid van toenmalig Kantoren Fonds Nederland. Vanuit beheerdersrol contacten onderhouden met de huurders en zorgdragen voor een deugdelijk beheer en uitputting van de exploitatiebegroting. Lid van het MT.

• Maart 1999 tot oktober 2005
Property-manager Vastgoed Woningen bij AZL N.V. te Heerlen. Verantwoordelijk voor de onroerend goed portefeuille van AZL in Nederland. Aansturen van externe beheerders en overleg met marktpartijen, controle van het totale exploitatieproces inclusief verhuur van woningen en commerciële ruimtes, opmaak van liquiditeits- begrotingen, budgetbewaking en accordering, opmaak van hold/sell-analyses en rendementsberekeningen, dispositievoorstellen (uitponding en complexgewijze verkoop) en voorstellen t.b.v. renovatie of bij-investeringen. Controle en accordering van service- en stookkostenafrekeningen.

• Juni 1994 t/m februari 1999
Hoofd Vereniging van Eigenaren bij Grouwels Vastgoed B.V. te Maastricht. Verantwoordelijk voor de Verenigingen van Eigenaren (zowel technisch als financieel). Overleg met directies, administrateurs en bouwkundigen van beheermaatschappijen ten aanzien van de exploitatie, uit te voeren beleid (tactisch/strategisch) en acquisitie.

Afhandeling van juridische procedures via deurwaarders en rechtbanken. Opmaak van splitsingsaktes en bijbehorende splitsingstekeningen, opmaak en afwikkeling van service- en stookkostenafrekeningen.

English version

Career information

• November 2010-present
DMS (director-major shareholder). Active in the areas of real estate advice, lease, real estate management, property management, facilities and transition/change/interim management.

Recent projects:
- April 2011-June 2011: Facility manager for JCI at Philips Turnhout, Belgium. Starting up the facility activities (both in terms of policy and hands-on activities) and putting together the JCI team.
- May 2011-January 2012: Senior facility manager for JCI in the CSM (Campus Site Management) team at High Tech Campus Eindhoven, the Netherlands. Changing the mind set and way of work of the new JCI-team and aligning and focussing in collaboration with the CSM’s operations manager to improve JCI’s performance.
- February 2012-June 2014: Transition manager EMEA for Philips Real Estate (PRE). Responsible for the out roll of the Total Facility Management (TFM) and Building Transfer (BT) program in the EMEA region. Initiating and starting up due diligence activities together with local teams and handing it over to the JCI transition manager and local/regional teams. Together we build and improved the process for final solution at numerous sites.

- July 2014- October 2015:
o Property Manager for Philips Real Estate at High Tech Campus Eindhoven and the larger Eindhoven region
o Leading the building transfer (transitions) of the Austrian Klagenfurt site
o Setting up new property management processes for PRE at High Tech Campus (and future global use)
o Organizing and negotiating with landlord the decommissioning of the former Lighting headquarters building in Eindhoven.
o Organizing the sublease of vacant space to 3rd parties at High Tech Campus Eindhoven and the larger Eindhoven region

Previous jobs

• July 2007-October 2010
Commercial Real Estate Manager at Woningstichting Servatius in Maastricht, the Netherlands. Responsible for the Commercial Real Estate team which manages a highly varied portfolio of properties, from car parks to commercial/office properties and strategic objects. Also member of the management team at Servatius Vastgoed Management b.v.

• January 2007-June 2007
Real Estate Manager at Johnson Controls in Sittard. Responsible for the portfolio of office properties in the South region at Kantoren Fonds Nederland. As a manager, maintain contact with the tenants and ensure sound management and use of the exploitation budget. Member of the Management Team.

• March 1999-October 2005
Residential Property Manager at AZL N.V. in Heerlen, the Netherlands. Responsible for AZL's real estate portfolio in the Netherlands. Direct external managers and consult with market parties, oversee the total exploitation process including renting out residential and commercial space, prepare liquid asset budgets, oversee budgets and approvals, preparing hold/sell analyses and return calculations, propose disposal (sales as small lots and complexes) and renovation of additional investments. Oversee and approve service and fuel cost invoices.

June 1994-February 1999
Head of the department of the owner-occupiers' association at Grouwels Vastgoed B.V. in Maastricht. Technically and financially responsible for the owner-occupiers' association. Consult with management boards, administrators and architects from investment companies regarding acquisition and policy to be implemented. Complete legal procedures. Draw up deeds of partition and concomitant partition drawings, draw up service cost statements, settle repossession issues.

Opleiding interimmanager

Opleidingen
Eijkhagencollege, Landgraaf. Atheneum. Diploma gehaald in 1988.
HEAO Sittard, bedrijfsjuridische afstudeerrichting. Diploma gehaald in 1992. Scriptieonderwerp: “De gevolgen van de invoering van een Nieuw Burgerlijk Wetboek”.

Education
Eijkhagencollege secondary school, Landgraaf. University preparatory. Received diploma in 1988.
HEAO Sittard business school, commercial law programme, Sittard, the Netherlands. Received diploma in 1992. Dissertation: De gevolgen van de invoering van een Nieuw Burgerlijk Wetboek ("The consequences of implementing a new Civil Code")

Talenkennis interimmanager

Talen : Engels - mondeling goed, schriftelijk goed
Duits - mondeling goed, schriftelijk goed
Frans - mondeling redelijk, schriftelijk redelijk
Pools - mondeling redelijk

Languages:
Dutch : native speaker
English : very good verbal and written ability
German: very good verbal and written ability
French : good verbal and written ability
Polish : reasonable verbal ability


 beschikbaar?