T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim (operationeel) manager

Interim (operationeel) manager

Werkervaring interimmanager

Amfors : (Interim) Hoofd Facilitair Bedrijf (2013-2014)
Het Facilitaire Bedrijf bestaat uit een viertal bedrijfsbureaus voor de verschillende werkbedrijven, de technische en facilitaire dienst én een magazijn voor het productiebedrijf.
Het Hoofd is binnen de sociale werkvoorziening de bindende factor tussen verschillende ondersteunende afdelingen: 4 bedrijfsbureaus voor de werkbedrijven, de technische en facilitaire dienst en het magazijn voor het Productiebedrijf. Op basis van project- / programmamanagement worden veel verbetertrajecten gerealiseerd, waaronder:
* het outsourcen van de ICT (“in the cloud”)
* het vervreemden van vastgoed
* een grootschalige verhuizing
* samenvoegen van de bedrijfsbureaus
Hoofd FB maakt deel uit van het Managementteam.
Verantwoordelijkheden:
o Offreren, werkvoorbereiden, productieplanning en factureren voor de werkbedrijven
o Beschikbaarheid en betrouwbaarheid van alle activa
o Facilitaire aangelegenheden voor gehele Amfors groep, waaronder kwaliteits- en veiligheidsmanagement (zorg dragen voor certificeringen, waaronder ISO)
o Amfors brede projecten
o In-, op- en uitslag van te assembleren of te verpakken klantgoederen

Steffex : Supply Chain & Operations Manager (2006-2013)
De Operationele Afdeling van deze groothandel in deuren (CanDo) bestond uit:
* Inslag en kwaliteitscontrole (6 fte);
* Opslag en uitgaande goederenstroom (30 fte);
* Bedrijfsbureau (orderverwerking) en goederenadministratie (3 fte)
* Voorraadplanning en voorraadbeheer (4 fte);
* Gemechaniseerde houtbewerkings- en verpakkingsafdeling (4 fte).

Als Supply-Chain Manager volledig belast met het transport van de ingaande goederenstroom vanuit Zuid-Oost Azie en Oost-Europa (ca. 1200 containers en 1000 vrachtwagens op jaarbasis) tot de levering bij de klant; met name bouwmarkten. Dit geschiedde op basis van demand & sales planning binnen afroepcontracten. De totale goederenwaarde binnen de Supply-Chain betrof ca. € 11 miljoen; inkoopbudget vervoer betrof ca. € 2,7 miljoen
Als Manager Operations belast met de dagelijkse gang van zaken in een groot magazijn (30.000 m2), de aansturing van het orderproces en het direct leiding geven aan meerdere MBO-medewerkers. Veel orders behoefden aanvullende bewerkingen in een machinale houtbewerkingsunit. Dagelijks werden ca. 15 opleggers gevuld met de uitgaande goederen.
Als MT-lid tevens belast met nagenoeg alle investeringsprojecten en facilitaire aangelegenheden, waaronder het vastgoedonderhoud.


GVB : Hoofd Onderhoud Tram & Metro (2005-2006)
De Afdeling (380 fte) bestond uit:
o Metro-onderhoudswerkplaats te Diemen
o Metro en Tram Revisiewerkplaats te Diemen
o 2x Tram onderhoudswerkplaats in Amsterdam
Functie-inhoud:
Het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Amsterdam beheert een uitgebreid netwerk van tram-, bus- en metrolijnen in en rond Amsterdam en verzorgt hiermee dagelijks het vervoer voor meer dan 800.000 mensen. Het bedrijfsonderdeel Railonderhoud (tram & metro) verzorgt het technisch onderhoud, de revisie en modificaties van trams en metro’s. Het Hoofd focust zich op een optimale performance van het voertuigenpark in termen van veiligheid, betrouwbaarheid, beschikbaarheid en comfort, tegen een concurrerend kostenniveau. Grote projecten binnen de portefeuille betroffen:
* “upgraden metro”
* “inkoop revisie tram”.
Verantwoordelijkheden:
o Aansturen van de werkplaatsen (o.a. leidinggeven)
o Tram & Metro voldoen aan gestelde normen en voldoende beschikbaar
o Strategisch onderhoud en beheer (assetmanagement) van railmaterieel
o Specificeren risico’s en productieplanningen (jaarplan, contracten)
o Productie en realisatieplannen t.a.v. bedrijfszekerheid, veiligheid, kwaliteit en kosten


NS-Reizigers : Hoofd materieelbeheer (2000-2005)
Deze Vlootmanager beheert het rollende materieel van NS Reizigers op zodanige wijze, dat al het reizigersmaterieel (2700 stuks) voldoet – en in de toekomst blijft voldoen – aan de eisen en normen op gebied van veiligheid, reinheid, beschikbaarheid, betrouwbaarheid en kwaliteit. De resultaten worden behaald tegen aanvaardbare en beheersbare kosten (budget van € 280 miljoen voor inkoop reiniging en onderhoud) en draagt daarmee optimaal bij aan de kwaliteit van het vervoer van reizigers door de NS.
Belangrijkste resultaatgebieden:
o Bedrijfsvoering van de sector Materieelbeheer (13 fte)
o Voldoende beschikbaar rollend materieel voor het uitvoeren van de dienstregeling
o Materieel voldoet aan de gestelde normen
o Instandhoudingscontracten met leveranciers (inkoop)
o Verantwoording beheer (en budget) aan (buitenlandse) investeerders
Resultaten:
o Verhogen beschikbaarheid materieel van 82% naar 89% in 4 jaar
o Klanttevredenheid (t.a.v. reinheid) ‘opgekrikt’ van 5,7 naar 6,5
o Verjonging van vloot met vele jaren (leveren input voor investeringen)
o Verlagen life cycle costs en aantal veiligheidsincidenten (-19%)


Parenco : Chef Technisch Bedrijfsbureau (1994-2000)
Bij de papierproducent Parenco gestart (‘94-‘95) als interim om de Administratieve Organisatie vorm te geven. Vele processen en procedures in kaart gebracht en vastgelegd. Vervolgens (‘95-‘97) als Projectmedewerker de Technische Dienst omgevormd van traditioneel verzuilde technische disciplines naar multidisciplinaire aanpak bij zowel storingsonderhoud, als bij grote shutdown’s. Binnen dit traject SAP (Plant Maintenance en Material Management) met partner ingevoerd en uitgerold. Uiteindelijk (‘97-’00) leiding gegeven aan het bedrijfsbureau en onderdelenmagazijn (samen 23 fte) voor de gehele Technische Dienst.
Verantwoordelijkheden:
o Workflow management (alle onderhouds- en storingsopdrachten)
o Planning van stops en shutdown’s (tijd, middelen, mensen en geld)
o Inkoop benodigde materialen en diensten
o Beheer van uitgebreid onderdelenmagazijn


Defensie (1983-1994)
* Hoofd Onderhoud Nationale Sector Prepareren materieel voor uitzendingen
* Programmasecretaris Projectbureau KL Begeleiden reorganisatieplannen
* Hoofd Productie & Planning Leiden van onderhoudsbedrijf
* Hoofd Personele Zaken HR- en facilitair management
* Hoofd Technische Opleidingen Aansturen van onderwijzend personeel
* Chef onderhoudsafdeling Leiden van operationele hersteleenheid

Opleiding interimmanager

1997 - 2000 MBA (Executive Master; Hertfordshire (GB)
1991 Hogere Krijgsschool te Voorburg
1989 - 1992 Open Universiteit (modules Marketing)
1982 - 1983 Onderhoudsmanagement (intern Defensie)
1978 - 1982 KMA (WTB; specialisatie voertuigtechniek)
1972 - 1978 VWO (Atheneum-B te Amsterdam)

Cursus
2014 VOL-VCA bij NIBHV (Rotterdam)
1985 - 2013 Gebruikerscursussen softwarepakketten (o.a. SAP, ISAH, Office, Kite)
2011 Lean bij LeanENT (Apeldoorn)
2007 Finance for the non-financial manager
1995 Werkvoorbereiding & Planning bij NVDO
1992 Resultaat gerichte bedrijfsvoering bij TU (Delft)

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels uitstekend (geschreven / gesproken)

Overig

Een open en enthousiaste persoonlijkheid, die van aanpakken weet en ‘niet benauwd’ is om nieuwe wegen te bewandelen. Een stevig leidinggevende - met ruime maintenance, facilitaire en logistieke ervaring – die met gezond verstand, zaken op een pragmatische manier oppakt. Mijn ‘authentieke stijl van werken’ wordt op navolgende wijze getypeerd (gevalideerde persoonlijkheidsrapportage):
* "weet goed wat hij wil”
* “laat mensen schitteren, is duidelijk en toekomstgericht”
* Persoonlijkheidstype = “mensgerichte autoriteit” en “overtuigend analist”
* Natuurlijke krachten zijn : “leidinggeven, zelfstandig, sturen, sensitief, plannen & organiseren, lange termijnvisie en overtuigingskracht”





 beschikbaar?