T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Financial Controller

Financial Controller

Werkervaring interimmanager

Okt 2014 t/m heden Liberty Global te Schiphol-Rijk als Senior Analyst European Group Reporting a.i.
Kabelmaatschappij internationaal
• Rapporteren financiële informatie aan moederbedrijf
• Analyseren, beoordelen en bespreken van de maandelijks aangeleverde rapportages van de landen
• Verzorgen diverse rapportages o.a. Intercompany, Cash Flow en Liquidity
• Voorbereiden delen van een maandelijkse management presentatie
• Verzorgen van rapportages aan de accountant
• Mede controleren/beoordelen van het persbericht
• Ad-hoc werkzaamheden

Sep 2011 t/m Apr 2014 ING Groep te Amsterdam als Financial Controller a.i.
Bank en Verzekeringen internationaal
• Analyseren, beoordelen, voorbereiden, bespreken van en rapporteren aan diverse stakeholders van delen van de maand- en kwartaalrapportage
• Analyseren, beoordelen, voorbereiden, bespreken van en rapporteren aan diverse stakeholders van delen van de jaarrekening
• Samenstellen en bespreken kwartaal- en jaarplanning, coördineren en communiceren gang van zaken rondom en tijdens de afsluiting
• Verbeteren en schrijven (nieuwe) werkbeschrijvingen; processen en procedures
• Ondersteunen en adviseren team manager; personeelsaangelegenheden, taakverdeling, beste aanpak van alles wat ter tafel komt
• Ad-hoc werkzaamheden/projecten:
- wat vooral in deze omgeving geldt, is de complexe verwerking van de splitsing tussen Bank en Verzekeren en de verkoop/overheveling van onderdelen; in kaart brengen wat de consequenties zijn voor de cijfers.
- organiseren, beschrijven, bespreken, plannen en uitvoeren van een verbeteringstraject voor de jaarrekening. Uniformiteit bewerkstelligen in de aanleveringen van verschillende partijen, waarvan de cijfers niet rechtstreeks uit het rapportagepakket gehaald kunnen worden.
- ombouwen Equity en Cash Flow workfile om aan verschillende aanvragen te kunnen voldoen.

Jun 2011 t/m Sep 2011 RBS NV – Regulatory Reporting te Amsterdam als Financial Specialist a.i.
Bank internationaal
• Project ICAAP (Internal Capital Adequacy Assessment Process): onderzoeken, voorbereiden,
controleren, bespreken en opleveren van gegevens aan de toezichthouder DNB
• Onderzoeken, beschrijven en advies uitbrengen inzake de nieuwe methode van rapporteren van de
Country Risk Reporting aan de toezichthouder DNB
• Onderzoeken en beschrijven van de EUDA (End User Developed Applications)
• Coördineren en updaten van de werkbeschrijvingen; processen en procedures
• Zijdelings aansturen van de afdeling

Apr 2010 t/m Mrt 2011 RBS NV – Regulatory Reporting te Amsterdam als Financial Specialist a.i.
Bank internationaal
• Project C-QIS (Comprehensive Quantitative Impact Studies): project voor financiële instellingen,
waarbij gegevens over een aantal jaren in een “workbook” aangeleverd dienen te worden aan
de toezichthouder DNB
• Project ICAAP (Internal Capital Adequacy Assessment Process); onderzoeken, voorbereiden,
controleren, bespreken en opleveren van gegevens aan de toezichthouder DNB
• Onderzoeken impact van nieuwe regelgevingen, AO/IC + beschrijven processen en procedures
• Analyseren, voorbereiden en opleveren van diverse rapportages aan RBS Group en DNB
• Vervangen van leidinggevende tijdens vakantie

Okt 2009 t/m Mrt 2010 : ABN-AMRO Bank NV - Regulatory Reporting te Amsterdam als Financial Specialist a.i.
Bank internationaal
• Analyseren, voorbereiden en opleveren van diverse rapportages aan diverse stakeholders
• Analyseren, voorbereiden en opleveren van diverse rapportages aan de toezichthouder DNB
• Verbeteren/efficiënter maken van de rapportagestroom
• Verzorgen werkbeschrijvingen; processen en procedures
• Inwerken nieuwe medewerker

Mei 2009 t/m Sep 2009 : Zuwe Zorg te Utrecht als Hoofd Financiën en Administratie a.i.
Verpeeg- en verzorgingshuiszorg, thuiszorg, jeugdgezondheidszorg, maatschappelijk werk,
voorlichting, dieetadvisering, welzijn en cursussen
• Leiding geven aan 3 teams: Debiteurenadm., Crediteurenadm., Rapportagegroep/Business Control en
secretaresse, waarvan direct 8 personen en indirect 11 personen
• Tot stand brengen en begeleiden van een interne reorganisatie:
- omhangen afdeling Business Control (scheiding tussen Business Control en Rapportagegroep)
- beschrijven plan van aanpak en taakverdeling Business Control en Rapportagegroep
- beschrijven plan inzake bezuiniging, realiseren kostenbesparing
- plan presenteren aan medewerkers, management en Raad van Bestuur
• Adviseren medewerkers en management
• Verbeteren werkwijze van de afdeling
• Voorbereiden en opstellen begroting
• Opzetten kostenallocatie methode
• Opstellen Service Level Agreement
• Opstellen jaarplan
• Verzorgen geconsolideerde jaarrekening
• Verzorgen maandrapportage afdeling en Zuwe Zorg breed
• Verzorgen liquiditeitsprognose
• Presenteren cursus Financieel Economisch Management
• Inwerken nieuwe Hoofd F&A

Feb 2009 t/m Apr 2009 : Zuwe Zorg te Utrecht als Adviseur/Ondersteuning Management divisie Preventie & Welzijn a.i.
Verpeeg- en verzorgingshuiszorg, thuiszorg, jeugdgezondheidszorg, maatschappelijk werk,
voorlichting, dieetadvisering, welzijn en cursussen
• Adviseren en ondersteunen van en vraagbaak voor het Management divisie P&W v.w.b.
- de financiële en administratieve zaken
- maandrapportages
- begrotingszaken en prognoses
- interpreteren en verklaren van de cijfers, verbandscontrole, prognoses en kostenplanning
• Voorbereiden van een cursus voor divisie P&W wat vooral gericht is op:
- belang van samenwerking tussen afdelingen
- belang van juistheid, tijdigheid en volledigheid van informatie voor het administratieve proces en
de correcte weergave van de cijfers per periode
- interpreteren van de cijfers en de cijfers verklaren
- verbanden leggen tussen verschillende cijfermatige gegevens
- prognoses maken

Aug 2008 t/m Dec 2008 : Zuwe Zorg te Utrecht als Business Controller voor de divisie Preventie & Welzijn a.i.
Verpeeg- en verzorgingshuiszorg, thuiszorg, jeugdgezondheidszorg, maatschappelijk werk,
voorlichting, dieetadvisering, welzijn en cursussen
• Adviseren en ondersteunen van en vraagbaak voor het Management divisie P&W v.w.b.
- financiële en administratieve zaken
- maandrapportages en begroting
- interpreteren/verklaren cijfers, verbanden leggen tussen cijfers
- prognoses maken
• Verzorgen rapportages aan de gemeentes
• Controle subsidies, beschikkingen en (niet) ontvangen gelden van de gemeentes
• Herinrichten, controleren en saldo verklaren van tussenrekeningen
• Beschrijven procedures en actiepunten voor de diverse onderdelen van P&W

Werkervaring als zelfstandig ondernemer in een VOF:
Nov 2006 t/m Apr 2008 : HON VOF (detailhandel food) te Amsterdam als Zelfstandig ondernemer
HON VOF verkoopt broodjes en maaltijden uit de Surinaamse, Chinese en Indische keuken.
• Schrijven businessplan, advertenties/marketing, winkel bedienen
• Opzetten en uitvoeren boekhouding en salarisadministratie, opstellen jaarrekening, kostprijsberekeningen
• Verzorgen belastingzaken, belastingaangiftes, bankzaken, pensioenzaken en personeelszaken

Werkervaring in loondienst:
Jan 2008 t/m Jul 2008 : Parcom Capital BV te Hilversum als Medewerkster Controlling
Private Equity firma NL
• Controleren, analyseren en beoordelen aangeleverde gegevens van de (stief)dochters
• Voorbereiden en opleveren van de rapportage (geconsolideerde cijfers) aan ING Groep
• Meewerken aan voorbereiding van de jaarrekening
• Project: onderzoeken hoe een complexe aandelentransactie in de boeken verantwoord moet worden

Aug 2004 t/m Dec 2007 : ING Groep te Amsterdam als Senior Medewerkster Financial Accounting
Bank en Verzekeringen internationaal
• Projectleider: rapportage pakket (in Hyperion), wat wereldwijd wordt gebruikt, ombouwen naar IFRS maatstaven en conform de nieuwe jaarrekening
• Controleren, analyseren en beoordelen van de aangeleverde gegevens van binnen- en buitenlandse groepsmaatschappijen
• Verzorgen van financiële rapportages t.b.v. de geconsolideerde jaarrekening en kwartaalrapportages ING Verzekeringen/ING Groep
• SOX werkzaamheden

Jul 2001 t/m Jul 2004 : Young & Rubicam Netherlands B.V. (reclamebureau) te Amsterdam als Manager Finance & Adm
Reclamebureau internationaal
• Reorganiseren afdeling Finance van de Holding
• Leiding geven aan een team van 3 tot 5 medewerkers
• Coachen, aansturen, motiveren medewerkers zodat ze op een hoger werk- en denkniveau komen
• Verbeteren van de werkwijze van de afdeling (AO/IC)
• Advisering m.b.t. financiële en administratieve zaken/werkzaamheden
• Controleren, analyseren en beoordelen van gegevens van de Business Units
• Verzorgen rapportage aan de moeder in Londen
• Opstellen nieuw/verbeterd grootboekschema, oriënteren op diverse boekhoudpakketten
• SOX werkzaamheden

Jul 2000 t/m Jun 2001 : ING Groep te Amsterdam als Assistent Controller regio Centraal Europa
Bank en Verzekeringen internationaal
• Controleren, analyseren, beoordelen en rapporteren van de gegevens van de Business Units
• Advisering inzake de financiële verslaglegging
• Advisering en begeleiding bij correctieprocedures
• Kosten/baten analyses

Aug 1998 t/m Jun 2000 : ING Groep te Amsterdam als Medewerkster Financial Accounting
Bank en Verzekeringen internationaal
• Controleren, analyseren, beoordelen van gegevens van binnen- en buitenlandse groepsmaatschappijen
• Verzorgen van financiële rapportages t.b.v. de geconsolideerde jaarrekening en kwartaalrapportages ING Verzekeringen/ING Groep
• Project: gebruiksklaar maken van een wereldwijd rapportagesysteem in Hyperion

Jul 1996 t/m Jul 1998 : ING Bank te Amsterdam als Controller
Bank internationaal
• Verzamelen en analyseren van gegevens over het functioneren van de Business Units
• Controleren, analyseren, beoordelen en rapporteren van de gegevens van de Business Units
• Voorbereiding en advies omtrent de financiële en personele budgetten
• Bewaken tijdige en juiste financiële verslaglegging
• Advisering en begeleiding bij correctieprocedures
• Kosten/baten analyses

1994 t/m Jun 1996 : ING Bank te Amsterdam als Medewerkster Financiële Analyses
1991 t/m 1993 : ING Bank te Amsterdam als Senior Medewerkster Financiële Administratie
1987 t/m 1990 : ING Bank te Amsterdam als Medewerkster Financiële Administratie
1986 : Diverse administratieve werkzaamheden op uitzendbasis

Opleiding interimmanager

* Staatspraktijkdiploma Boekhouden (SPD), Markus Verbeek te Amsterdam
* Wiskunde (als vooropleiding SPD), Dinkgreve te Amsterdam
* Moderne Bedrijfsadministratie (MBA), Dinkgreve te Amsterdam
* Praktijkdiploma Boekhouden (PDB), Dinkgreve te Amsterdam
* MEAO, Christelijke MEAO te Amsterdam
* MAVO, Sweelinck te Amsterdam

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Financial Controller met ruime ervaring in en kennis van Finance & Control; analyses, rapportages, jaarrekening, budget/forecast, opzetten en verbeteren van procedures (AO/IC), adviseren, coachen en aansturen van collega’s, IFRS kennis in hoofdlijnen.
- Pragmatisch, resultaat gedreven, zelfstandig en accuraat
- In staat om anderen te motiveren, trainen en adviseren, mens gericht
- Flexibel/hands-on; bereid om anderen te helpen en andere taken op te pakken
- Vastbesloten om zaken voor elkaar te krijgen en daar waar nodig te verbeteren/efficiënter maken


Talenkennis interimmanager

Nederlands – mondeling en schriftelijk – uitstekend
Engels – mondeling en schriftelijk – goed


 beschikbaar?