T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Marketingmanager

Marketingmanager

Werkervaring interimmanager

Business developer / senior marketeer, Vereniging Eigen Huis (mei 2013 - september 2014)
Ontwikkelen en renoveren van strategische proposities die de relevantie en de waarde van het lidmaatschap van de vereniging vergroten.
- Effectief innovatieproces ingericht (B2C)
- Nieuwe innovatieve totaalpropositie ontwikkeld voor juridische diensten (B2C)
- Strategische marktanalyse opgesteld voor nieuw online adviesmodel voor hypotheken (B2C)
- Nieuw online adviesmodel voor hypotheken gepositioneerd binnen de marketingfunnel (B2C)
- Verborgen gebreken verzekering in concept expliciet gemaakt, de professionele partijen bij elkaar gebracht en de route voor ontwikkeling ingezet (B2C)

Senior propositiemanager, Coöperatie VGZ (januari 2012 - maart 2013)
Ontwikkelen, introduceren en beheren van een vernieuwend inhoudelijk aanbod op het gebied van zorgverzekeringen.
- Vernieuwing in particuliere zorgverzekeringen gerealiseerd (B2C)
- Vernieuwde zakelijke zorgverzekering succesvol in de markt geïntroduceerd (B2B)

Consultant business innovatie, Univé Verzekeringen (januari 2007 -december 2011)
Innovator en facilitator van trajecten voor new business development (nieuwe producten en diensten voor bestaande en nieuwe markten) in opdracht van de raad van bestuur.
- De Univé ondernemersscan bedacht en ontworpen waarmee de advieskwaliteit is verhoogd, een nieuw online kanaal is ontstaan dat leidt tot meer leads en omzet (B2B)
- Nieuwe financiële producten ontwikkeld op basis van verworven nieuwe klantinzichten (B2C)
- Nieuw rechtshulpdienst ontwikkeld waarmee nu meer omzet word gegenereerd (B2C)
- Marketing prioriteiten opgesteld voor bewerking van de segmenten MKB en Agrarisch (B2B)

Businessanalist, Univé Verzekeringen (januari 2003 - december 2006)
Signaleren, initiëren en indienen van voorstellen voor verbetering van bedrijfsprestaties op het gebied van marktbewerking, procesinnovatie en organisatie-inrichting.
- Kwaliteit van de klantenservice aantoonbaar verbeterd (B2C)
- Omzetstijging in de verzekeringsportefeuille via uitbreiding kantorennetwerk (B2C)

Procesmanager CRM, Univé Verzekeringen (september 2000 - december 2002)
Proceseigenaar Customer Relationship Management binnen Univé.
- Aantoonbaar hogere klanttevredenheid door effectieve CRM implementatie (B2C)
- Actieve benutting van verkoopkansen door aanpassing van het CRM-proces (B2C)
 
Consultant sales, marketing en logistiek, Oracle Nederland BV (februari 1998 - augustus 2000)
Effectiever maken van de logistieke procesgang (inkoop - voorraadbeheer - verkoop). Interim ervaring bij: KPN, Achmea, Ordina, Schiphol en de Nederlandse Spoorwegen.
- Hogere rendementen door effectiever en efficiënter logistiek proces (B2B)
- Meer verkoop van CRM-implementaties door marktbewerking bij bestaande relaties (B2B)

Manager verkoop binnendienst, Centric IT Solutions (september 1996 -januari 1998)
Opzetten van de afdeling verkoop binnendienst.
- Hoger rendement door effectievere organisatie inrichting (B2B)
- Meer omzet bij lokale overheden (B2B)

Bedrijfsadviseur voorraadbeheer, Intres BV (juni 1992 - augustus 1996)
Helpen van ondernemers uit de mode-detailhandel op het gebied van inkoopplanning, verkoopplanning en voorraadbeheer.
- Rendementsverhogingen bij diverse retailers (B2C)
- Hogere klantwaardering door betere dienstverlening aan de leden van de coöperatie (B2B)

Opleiding interimmanager

HEAO-CE, Marketing Management, Christelijke Hogeschool Windesheim (1988 - 1992)
Msc, Bedrijfseconomie (strategie, marketing en organisatie), Universiteit van Amsterdam (1998 - 2002)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Conceptdenker, Pragmatisch, Analitisch, Gedreven, Verbinder.

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

 beschikbaar?