T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



controller / financieel directeur

controller / financieel directeur

Werkervaring interimmanager

Ruime ervaring als:
* accountant
* controller
* directeur
* consultant
* hoofddocent / trainer

Accountant/adviseur bij Interne Accountantsdienst NS (1989-1993)
Adviseren Hoofddirectie van Nederlandse Spoorwegen en uitvoeren accountantscontroles bij onderdelen NS.

Controller bij Railbedrijf Noord (1993-1997)
Als lid van MT / directie (plv directeur) medeverantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van het Railbedrijf Noord (600 mws / omzet: € 100 mln per jaar).
Eindverantwoordelijk voor de gehele financiële functie:
- financiën
- boekhouding
- automatisering
- planning & control



Projectleider bij Koninklijke Volker Wessels Stevin (1997 - 1998)
Als secretaris van directie / Stuurgroep verantwoordelijk voor de planning en voortgangsbewaking van een groot integratieproject.

Daarnaast eindverantwoordelijk voor de werkgroep Besturing & Control, waaronder 10 deelprojecten werden uitgevoerd op gebied van o.a. besturing organisatie, kostprijsbewaking, verbeteren performance financiële administratie, inrichten administratieve processen, enz.

Zelfstandig consultant (1998 – heden)
Als zelfstandig management consultant uiteenlopende projecten uitgevoerd op gebied van financiën, organisatie, administratie & strategie, zoals:
- projectleiding bij implementatie ERP-systemen
- inrichting en besturing organisatie
- inrichting administratieve processen
- inrichten / verbeteren planning & controlfunctie

Auteur / docent opleidingen (2004 – heden)
Vanaf 2004 auteur en hoofddocent van de verkorte controllersopleiding van Euroforum en van de Masterclass Controlling van Support Plus Academy.
Vanaf 2009 auteur en hoofddocent van de verkorte assistent controllersopleiding van Euroforum en van de Masterclass Assistent Controller van Support Plus Academy.

Directeur / eigenaar Support Plus Groep (2002 - 2012)
Als directeur / eigenaar eindverantwoordelijk voor een bedrijf dat zich richt op een integrale administratieve ondersteuning van ondernemingen. Het bedrijf is in januari 2002 ontstaan vanuit de administratieve afdeling van Pentascope, destijds een adviesbureau met 300 medewerkers. De activiteiten lagen op gebied van:
- outsourcing van gehele financiële administratie
- outsourcing van Payroll/HRM administratie
- detachering & consultancy

Jan Willem heeft diverse audits, quick scans en second opinions uitgevoerd naar de inrichting van de financieel-administratieve organisatie bij organisaties.

Jan Willem heeft ruime ervaring met opstellen van SLA’s, performance management, uitwerking best practice op gebied van Financial Services, verbeteren rapportageprocessen, administratieve processen en inrichting van systemen. Daarnaast heeft hij ervaring met bedrijfssaneringen en ondersteuning bij financieringen, waaronder de contacten met banken en belastingdienst. Tenslotte heeft hij ervaring met het coaching van managers en controllers.


Opleiding interimmanager

HEAO-AA
HEAO-RA
doctoraal bedrijfseconomie (drs)
registeraccountant (RA)
registercontroller (RC)

Talenkennis interimmanager

nederlands, engels, duits, frans, spaans, noors

 beschikbaar?