T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



hoofd P&O, non profit, senior HRM adviseur

hoofd P&O, non profit, senior HRM adviseur

Werkervaring interimmanager

provincie Limburg, KING, gemeente Brunssum, gemeente Roerdalen, gemeente Mook, gemeente Landgraaf

Opleiding interimmanager

1-7-2014 directeur/eigenaar Advies voor Organisatievraagstukken, HRM en Arbeids/Ambtenaren- en Bestuursrecht:
• Opdracht KING: actualiseren en verder vormgeven van de Rechtspositieregeling KING (een privaatrechtelijke stichting met een ambtelijk arbeidsvoorwaardenpakket).
1996 – 2014 hoofd afdeling Personeel, Organisatie en Informatievoorziening gemeente Roermond, waarnemend directeur sector Bedrijfsmiddelen en Organisatie
belangrijkste taken en thema’s:
 Excellente dienstverlening, met o.m de aansluiting bij d’Impact, een samenwerkingsverband van ongeveer 30 gemeenten op het gebied van gemeentelijke dienstverlening;
 Aanzet en aanpak structuurdiscussie gemeente Roermond 2011;
 Onderzoek en opzet Meerjarig Ontwikkelprogramma Bedrijfsvoering, waarmee langs projectmatige weg de kwaliteit van de bedrijfsvoering van de gemeente Roermond op een hoger plan gebracht wordt;
 Actualisering HRM-beleid met als meest recente onderwerpen: missie en visiedocument, 4 Luik HRM (functiebeschrijving- en waarderingssysteem, competentiemanagement, resultaatgericht werken en opleidingsbeleid);
 In het kader van diverse bezuinigingsoperaties is vanaf 2010 de formatieve omvang van de gemeente teruggebracht met +/- 200 formatieplaatsen. Dit als gevolg van een aantal wijzigingen en aanbevelingen zoals door mij c.q. mijn afdeling zijn geïnitieerd als b.v. regionalisatie brandweer, aansluiting belastingen bij samenwerkingsverband, kerntakendiscussie met taakstelling van 60 fte, structuuraanpassingen;
 Herindeling gemeente Roermond, m.n. de organisatorische en personele aspecten die daarbij een rol hebben gespeeld;
 onderzoek, haalbaarheid, draagvlak, vormgeving en uitvoering van het veranderproces stadswinkel. Realisatie vanaf januari 2003. Thans wordt verder vorm en inhoud gegeven aan de inrichting van het Klanten Contact Centrum;
 Veranderingen in de (sturings)cultuur binnen de gemeente waarmee een overgang van een activiteitengerichte organisatie naar een procesgerichte organisatie gestimulerend c.q. geïmplementeerd kan worden (concipiëren besturingsfilosofie en besturingsmodel; beschrijving en herontwerp processen; integraal management; budgetverantwoordelijkheid; planning en control instrumenten);
 Cultuurdiscussie binnen de gemeente Roermond opzetten (in samenspraak met de gemeentesecretaris en gericht op verandering in houding en gedrag van medewerkers;
 Bestuurlijke regionale samenwerking: vormgeven en inrichten shared service center op diverse deelaspecten van de bedrijfsvoering, vorming intergemeentelijke sociale dienst, samenwerking decentralisatieoperatie, ICT (Roermond, Venlo, Weert, Leudal, Roerdalen) en de effecten van de overgang op de eigen organisatie;
 Onderzoek en opzet managementdevelopmentprogramma (proces en inhoud daarvan beschreven, (mede) zorgdragen voor uitvoering programma en afstemming over inrichting, inhoud en voortgang programma;
 Advisering gemeentesecretaris en sectordirecteuren, 1e adviseur portefeuillehouder P&O.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Duits, Engels in woord en geschrift

 beschikbaar?