T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Management Consultant / Project Manager

Management Consultant / Project Manager

Werkervaring interimmanager

sep. ’14 - heden Docent marketing, strategie en ondernemerschap (interim)
Bedrijf: Inholland University of Applied Sciences/Hogeschool Inholland te Haarlem
Docent, moduleleider en examinator voor de vakken Marketingstrategie, Strategy (Engelstalig), Marketingcommunicatie, Minor Ondernemen en Project Marketing Sales.
--------------------------------------------------------------
mrt. ’13 - heden Management Consultant (interim professional)
Bedrijf: B.V. te Almere
Bedrijf richt zich op customer innovation bestaande uit o.a. de thema’s customer experience, cross channel management, digital marketing, klantcontact management. Hierbij staat innovatie, business modellen en verandering centraal. Werkzaamheden: strategisch-, tactisch- en operationeel advies, project management en programma management.
-----------------------------------
sep. ’04 - feb. ‘13 Senior Management Consultant.
Bedrijf: Logica CGI, divisie Business Consulting te Amstelveen
Werkzaamheden: organisaties adviseren omtrent nieuwe proces- en productinnovaties ten behoeve van klant management binnen overwegend de financiële- en retail sector. Adviezen liggen op het terrein van cross channel management, sociale- en nieuwe media, bedieningsconcepten, visie- en strategieontwikkeling, business case ontwikkeling, investeringsselecties, besturing, haalbaarheidsonderzoeken en projecten review. Daarnaast wordt frequent de rol van project manager vervuld en was hij global solution leader customer management binnen Logica. Daarnaast is Friso gastdocent Rotterdam Business School op het gebied van business modeling.
-----------------------------------
okt. ’03 - aug. ’04 Consultant (eigenaar).
Bedrijf: B.V. te Almere.
Werkzaamheden: ondernemingen adviseren op het gebied van marketing, new business development en klantcontact management. Opdrachten waren onder andere de ontwikkeling van een strategisch marketingplan voor een letselschadebureau en een haalbaarheidsonderzoek voor een startup contact center.
-----------------------------------
okt. ’02 - sep. ’03 Sales Consultant.
Bedrijf: Gantes B.V. (startup) te Woerden.
Werkzaamheden: opzetten nieuwe bedrijfsactiviteit op het gebied van klantinteractie management middels een managed services/cloud model op basis van SAP BCM. Accent lag op propositieontwikkeling en new business development activiteiten.
-----------------------------------
aug. ’01 - aug. ’02 Partner Manager Benelux & Direct Sales EMEA.
Bedrijf: Aspect Software (deelneming Microsoft) te Capelle a/d IJssel.
Werkzaamheden: opzetten partner kanaal in de Benelux en deels EMEA voor Aspect Software. Aspect Software levert innovatieve oplossingen op het gebied van customer interaction management. Ervaring op gedaan met alle disciplines die belangrijk zijn voor het opzetten van een internationaal partnerkanaal. Andere activiteiten waren direct- en partner marketing (BtoB), direct sales, OEM deals realiseren en andere samenwerkingsverbanden aangaan.
-----------------------------------
apr. ’00 - aug. ’01 Managing Partner (eigenaar).
Bedrijf: InsoniQ B.V. (startup) te Amersfoort.
Werkzaamheden: verantwoordelijk voor business development, direct marketing en financiën. InsoniQ was actief op het gebied van hoogwaardige multichannel contact centers en CRM oplossingen. Accent lag op business development en direct marketing.
-----------------------------------
dec.’97 - mrt. ’00 Sales en Marketing Manager (lid MT).
Bedrijf: Advanced Voice Applications B.V. (nu CSS Telecom) te Amsterdam.
Werkzaamheden: (eind)verantwoordelijk voor sales, marketing, de business unit Applications, leveranciers en partners, waarbij het accent lag op management, sales en direct marketing van innovatieve contact center- en CRM projecten.
-----------------------------------
aug. ’95 - dec. ’97 Commercieel Productline Manager.
Bedrijf: Siemens Nederland N.V. te Den Haag.
Werkzaamheden: commercieel introduceren en vermarkten van applicaties voor contact centers die via een geautoriseerd dealernetwerk in Nederland werden verkocht. Als Productline Manager lag de nadruk op activiteiten ten behoeve van marktintroducties, zoals o.a. productpositionering, pricing, concurrentieanalyse, marktcommunicatie, training/opleiding dealers, pilots begeleiden en stakeholder management.

Opleiding interimmanager

okt.12 jun. 13 MBA module Management of Technology and Innovation, Rotterdam Business School via Logica CGI.

nov. 09 - sep. 12 Master of Business Administration (MBA), differentiatie Business Development.
Master thesis nieuwe business modellen in relatie tot performance management voor Logica Business Consulting.

dec.12 - heden Prince II Foundation, in ontwikkeling.

dec. 02 - apr. 03 NIMA Marketing C1, Nederlands Instituut voor Marketing, Marketing Management.

jun. 96 - dec. 96 Marketing 2, Open Universiteit, Utrecht. Module: Marketing 2 ≅ Nima B, accent consumentenmarketing.

sept. 94 - jul. 95 Bijzondere Cursus Bedrijfskunde, HEAO Hogeschool van Utrecht.
Kopstudie bedrijfskunde, bachelor niveau.

sept. 90 - jun. 94 HTS "Hogeschool van Utrecht", studierichting telematica, differentiatie transmissie techniek.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Typering:
- Resultaatgericht
- Enthousiast en gedreven
- Coachende leiderschapsstijl
- Creatief (probleem oplosser)
- Sociaal
- Balans tussen analytische- en pragmatische aanpak
- Ondernemend
- Realistische optimist
- Integer
- Laagdrempelige gesprekspartner op ieder niveau
- Leergierig, onderzoekend, onbevooroordeeld

Competenties
Management Consultancy
Project Management
Marketing, Sales en Algemeen Management
Customer Contact Centers
Multi/Cross Channel Management
Nieuwe media (o.a. social media, chat)
Business / informatieanalyse
CRM & Customer Experience
IT architecturen, web technologien
Bedrijfstelecommunicatie, voice architecturen
Strategie, business modellen, roadmapping en migratiepaden
Business case ontwikkeling
Haalbaarheidsstudies
Leverancierselecties, begeleiden RFP/RFI trajecten
Investeringsselecties, financile analyses


Talenkennis interimmanager

Nederlands: goed
Engels: goed
Duits: goed

Overig

Op het gebied van customer experience management (CEM), customer contact centers, nieuwe media en cross channel concepten heb ik diepgaande expertise opgebouwd die zowel leiden tot een verbetering van de klantbeleving als het optimaliseren van de efficintie van de front office organisatie. Ik heb speciale interesse in nieuwe business modellen, nieuwe technologien en innovaties die de prestaties van organisaties kunnen verbeteren. Met mijn unieke t-shaped profiel weet ik bruggen te bouwen tussen diverse bedrijfsdisciplines, zoals marketing, financin en IT.

Ik heb dan ook een bewezen trackrecord als management consultant, project manager en manager waarbij het belang van de eindklant en het organisatie-belang nimmer uit het oog is verloren. Het realiseren van mijn adviezen naar concrete oplossingen heeft tot op heden geleid tot permanente veranderingen en een grote tevredenheid van mijn opdrachtgevers.



 beschikbaar?