Flex Manager

 Beschikbaarheid opvragen

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Recruiter, HRM, Sales

Recruiter, HRM, Sales

Werkervaring interimmanager

YER Recruitment & Interim Solutions
11-2006 – 01-04-2013

Als Recruitment Consultant verantwoordelijk voor het Contact Center Professionals team: Interim Professionals en Interim Managers met specialistische kennis op het gebied van Contactcenters. Naast de commerciële activiteiten verantwoordelijk voor de (vaste) invulling van managementfuncties als: Manager/Director Customer Service, Projectmanager van Prince2, Lean tot Blackbelt, Work Force Specialist/Business Analyst, Kwaliteit –en proces Manager, Teammanager zowel Front als Back-office, Teamcoaches en Planners/Forecasters/Trafficers. In het 1e jaar verantwoordelijk geweest voor het vervullen van Front & Back-office vacatures, binnen het aandachtsgebied Finance.

Opzet van nieuwe YER label: Contact Center Professionals;
Opbouwen van een eigen klantenportefeuille in uiteenlopende disciplines met een klantenservice afdeling;
Inventariseren behoefte bij opdrachtgevers en adviseren Corporate recruiters en lijnmanagers over wervingstrategieën, functieprofielen en arbeidsvoorwaarden;
Werving van kandidaten via Social media kanalen zoals: LinkedIn, Twitter, Facebook, Google en andere online kanalen;
Verantwoordelijk voor de begeleiding, advisering en evaluatie van de projecten met opdrachtgever en Interim Manager/ gedetacheerde;
Inzet van persoonlijk ontwikkelingssysteem: coaching, jaarafspraak, functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek;
Employer en personal branding;
Organisatie van de YER Round Table Contactcenters;
Brede ervaring opgedaan in recruitment onder andere binnen de Telecom, Finance, Banken, FMCG/Retail, Energy, overheidsbranche, overige publieke –en non-profit sector.

Avenance Nederland B.V., Sales Manager Business & Industry, Onderwijs & Horeca
08/ 2005 – 10/ 2006

In deze functie verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten en realisatie van omzetdoelstelling,
in een toegewezen werkgebied; Zakelijke dienstverlening, Industrie, Onderwijs en Horeca. Dit omvat zowel het opbouwen en onderhouden van contacten met potentiële grote opdrachtgevers, het vertalen van wensen naar concepten met bijbehorende financiële begroting, het opstellen van offertes/aanbestedingtrajecten, de implementatie en aftersales hiervan.  

Businessplan opgesteld;
Binnen de eerste drie weken bij Avenance een strategisch account weten te behouden;
Nationale account tot klant gemaakt ( acht vestigingen);
Onderwijscatering formule Balance Food bij 19 voortgezet onderwijs locaties geïmplementeerd bij zowel bestaande klanten als potentiële klanten.

Coca-Cola Enterprises Nederland B.V., Accountmanager Foodservice
01/ 2004 – 06/ 2005

In deze functie verantwoordelijk voor het analyseren van actuele en relevante marktinformatie ten behoeve van het ontwikkelen van individuele businessplannen, inclusief de bijbehorende verkoopstrategie bepalen voor Cash & Carry-vestigingen, operators alsmede large accounts (bedrijven, onderwijs en ziekenhuizen).
Daarnaast verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van en toezicht houden op de juiste implementatie van deze businessplannen en die van toegewezen Cash & Carry-vestigingen, operators, large accounts en ziekenhuizen.
Tot slot, eindverantwoordelijk voor directe klanten binnen de Coca-Cola organisatie op het gebied van volume, budget en profit.

Mantel contracten afgesloten waarvan één nationaal account(35 vestigingen) en een Universiteit campus;
Omtrent het landelijk evenement de “Nijmeegse Vierdaagse” omzetdoelstelling voor Cash & Carry behaald;
Bij 13 Cash&Carry vestigingen een sportavond georganiseerd en naast naamsbekendheid van het merk Aquarius additionele omzet en 52 nieuwe klanten gerealiseerd;
Door het opstellen van accountplannen, met duidelijke objectives, strategy en key initiatives, gestelde jaardoelstellingen voor Cash&Carry boven budget afgesloten.

Coca-Cola Enterprises Nederland B.V., Rayon Manager Foodservice
10/ 2000 – 12/ 2003

Verantwoordelijk voor de doelstellingen inzake: volume, verpakking en profit. Daarnaast verantwoordelijk voor de acquisitie van nieuwe klanten en het relatiemanagement bij bestaande klanten zoals lokale operators, nationale cateraars, bedrijven, scholen (ROC/ HBO/Universiteit) en instellingen zoals Ziekenhuizen.

Het voeren van verkoopgesprekken, zoals met inkopers, facilitair managers, college van bestuur, directeuren van scholen, district- en officemanagers;
Het voeren van Key-account gesprekken (large accounts), waaronder met directeur cateraars, inkopers en directeuren tussenleveranciers;
Twee jaar achtereenvolgend boven target gepresteerd en beoordeeld en benoemd tot beste prospecteur;
Het inwerken van nieuwe medewerkers bij CCE-NL, zodat ze een gedegen basis meekregen om zelfstandig hun functie te vervullen.


Promo Results, Vertegenwoordiger
09/ 1998 – 09/ 2000

Bij Promo Results vertegenwoordiger FMCG en Retailkanalen. Primair verantwoordelijk voor de acquisitie van nieuwe klanten en het verkrijgen van distributie bij introducties van nieuwe producten. Hierbij voornamelijk werkzaam geweest voor: Procter & Gamble, Unilever, Riedel, Friesche Vlag, Smiths Food Group en Bavaria.

Door te werken voor verschillende opdrachtgevers heb ik in een relatief korte periode veel kennis opgedaan over de FMCG-en retailmarkt, productkennis en heb ik een eigentijdse wijze van verkopen ontwikkeld, omdat iedere productgroep haar eigen verkoopmethodiek heeft;
Kennis opgedaan van de verschillende verkoopkanalen, zoals de horeca, scholen, apotheken, drogisterijen (waaronder Kruidvat en Etos), supermarkten; en de beste manier van benadering van de verschillende verkoopkanalen;
Het doelgericht werken en presteren door het hanteren van opgelegde targets.


 

Opleiding interimmanager

2009- 2011 Post -HBO Bedrijfskunde - Hogeschool Arnhem en Nijmegen: Cum laude
Scriptie: ‘een onderzoek naar het behoud van professionals’
2005- 2009 Bacheloropleiding Arbeids Psychologie - Open Universiteit Nijmegen
1995- 1998 MBO, Hotel Vakschool Wageningen - Wageningen
1993- 1995 MDS, Detailhandelopleiding - Arnhem
1992- 1993 MAVO, Katholieke Scholengemeenschap Lunetten - Utrecht

Geweldloze communicatie- Marshall Rosenberg; AI-Opener; heden
Masterclass Paradoxale ontwikkelingen in een krappe arbeidsmarkt- Intelligence Group
Masterclass Strategische Personeelplanning- Intelligence Group
Masterclass Arbeidsmarktontwikkelingen 2010-2015- Intelligence Group
Interne Social Media trainingen gevolgd
Effectieve besprekingsverslagen schrijven - Vergouwen Overduin B.V.
Cold Calling, De Perfecte presentatie, Omgaan met (prijs)bezwaren – Hospitality Marketing Partners
Commercieel Onderhandelen - Routs Laeven & Partners
NIMA Sales A – ISBW DOC Opleiding

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht, ondernemerschap, coördineren, overtuigingskracht, netwerker en klantgerichtheid,

Talenkennis interimmanager

Nederlands goed in woord en geschrift
Engels goed in woord en geschrift
Spaans redelijk in woord en geschrift


Overig

Goede kennis van Microsoft Word, Excel basis & gevorderd, PowerPoint en Outlook
Goede kennis van Recruitment software systemen IRIS en Profile
Actief met Social Media kanalen zoals LinkedIn, Facebook en Twitter



 Beschikbaarheid opvragen

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :