T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Directeur, Controller, Hoofd Inkoop

Directeur, Controller, Hoofd Inkoop

Werkervaring interimmanager

Opleiding: - Avond HBS
- Praktijkdiploma Handelscorrespondentie
- Praktijkdiploma Boekhouden
- MBA
- SPD I en II
- MO Economie( 2,5 jaar)
- NIBE: basis, kredietverlening, effecten
- Diverse managementcursussen voor bankorganisaties (De Baak)
- Organisatieadviseur (NVOA)
- Masterclass Interim Management (R S M)
- Afronden Interim-opdrachten (R S M)
Functie verloop:

Vereniging op het gebied van verkeersveiligheid Hilversum;
- chef afdeling in- en verkoop; o.a. belast met heruitgave verkeers-hulpmiddelen t.g.v. nieuwe regelwetgeving; goede commerciële resultaten.

Van Meurs industriële Onderneming Naarden
- hoofd verkoop binnendienst; tevens verantwoordelijk voor
bezettingsgraad fabriek en sturing activiteiten vertegenwoordigers.
Resultaten: na een jaar verdubbeling omzet; structurele twee
ploegendienst ingevoerd.
Electro-groothandel te Hilversum
- hoofd debiteurenadministratie; het drastisch terugbrengen van
ruime betalingstermijn. Resultaten: nieuwe afspraken met
debiteuren; gemiddeld debiteuren saldo gezakt met 40%.
Bankinstelling Hilversum
- hoofd administratie: als lid van het stafteam verantwoordelijk voor
administratie, begroting, balans verlies- en winstrekening, vast
stelling en implementatie administratieve procedures. Veel
automatisering.


Bankinstelling Doetinchem
- hoofd bankzaken; lid management team met als aandachtsgebied
administratie, kas en kantoren, creditgelden, beleggingen.
Hoofdkantoor en 5 bijkantoren; 32 personeelsleden
1978 - 1988 Bankinstelling Wijk bij Duurstede
- directeur; beginsituatie 7 personeelsleden, 18 miljoen balanstotaal,
eindsituatie 23 personeelsleden, 76 miljoen balanstotaal.
Opening nieuw hoofdkantoor eind 1987.

1988 - heden: Zelfstandig adviesbureau, werkzaamheden als adviseur en interimmanager, o.a.:
1988 – 1991
in samenwerking met de Stichting voor Sociaal Aandeelhouderschap
- Doorlichting grote ondernemingen (contra expertise t.b.v. OR) o.a. bij Plukon, Standard Fasal, Van Nelle, Schaap Noten, GEM, Coberco, Uniun fietsen, Wijsmuller.
- Begeleiding bij storingen in de organisatie, het opstellen van ondernemingsplannen, meerjarenplannen ten behoeve van de (her)financiering en of aanpassing van de organisatie.
- Opzetten netwerk organisatie voor bemiddeling bij aan en verkoop van Bedrijven. Begeleiding en advisering bij bedrijfsovername en fusies.

1991 – 1993
Cebeco Handelsraad Rotterdam
- Reconstructie administratie in diverse valuta ten gevolge van niet werkend automatiseringssysteem door in eerste aanleg de oorzaken te analyseren, de processen aan te passen en vervolgens oude zaken volgens nieuwe methoden af te
- Het opzetten van een Interne bank de Treasury afdeling evenals personele en administratieve organisatie
- Tijdelijk manager Interne Bank en Treasury•
- Hoofd operationele zaken (Project Manager); implementatie nieuwe software en AO beschrijving/ aanpassing organisatie
- Coach nieuw hoofd Treasury

1994 - 1995
Sociale Dienst Gemeente Maastricht
- Controller Gemeentelijke organisatie Turn a round naar bedrijfsmatig werken. Aanpassen cultuur, ontwikkelen beschrijven en implementeren van het aan te passen werkproces en de aansluiting verkrijgen met de financiële administratie aan de nieuwe eisen, opzetten prestatie begroting, implementatie nieuw financieel systeem, - projectmanager Werkbeheersing systeem Soc. Dienst

1995 – 1996
Gemeente Emmen
- Reconstructie oude verliezen gemeentelijke organisatie, - introductie en implementatie productbegroting gemeente. Door reconstructie van de processen de omvangrijke tussenrekeningen kunnen oplossen. Bestaande procedures, richtlijnen aangepast ter voorkoming van herhaling.
- Financieel Manager gemeentelijke organisatie (80 financiële medewerkers, 450 miljoen omzet), - opzetten en implementeren financieel beheerstraject, - ontwikkelen nieuw uit te voeren financieel beleid, ontwikkelen management infosysteem ( A4 model), ontwikkelen beheers- en simulatiesysteem begroting. Introductie baten lasten stelsel en outputsturing. Ontwerpen van en uitwerken beschrijven en implementeren van de aan te passen werkprocessen.

1996 – 1997
DSW Stadspark te Groningen
- Hoofd FEZ belast o.a. met het opzetten van een management informatiesysteem en doorverwerking van de effecten van de nieuwe subsidiëringnormen geldend voor Sociale werkplaatsen.

1997
Friesland Dairyfood te Leeuwarden
- Begeleiden treasury afdeling groot concern, fase tussen fusie en systeemkeuze

1998 oneven dagen
Arbeidsvoorziening Rijnmond te Rotterdam
- Hoofd Financiële Economische en Algemene Zaken van een Regionaal RBA turn a round naar bedrijfsmatig werken, in gebruikname nieuw financieel systeem, ontwikkelen van management informatie,. Omschakeling naar product gestuurd. Het aanpassen van processen en registratie om de juiste kosten te kunnen berekenen om de noodzakelijke productiviteit te kunnen vaststellen.

1998 – 1999 even dagen
Gemeente Deventer
- Hoofd Concernfinanciën bij gemeente aanpassing aansturing en organisatie rond herindeling. Integratie financiële systemen, begrotingen. Daar waar nodig aanpassen van de procedures.
- Het aanpassen van de gemeentelijke organisatie rondom de middelen functies van 4 gemeentelijke diensten naar 1 dienst en 8 sectoren, aanpassing van de diverse administratieve systemen, bevorderen van het output denken. Omschakelen naar Baten Lastenstelsel. Het inventariseren van de noodzakelijke procesaanpassingen deze uitwerken, zoeken naar draagkracht, vastleggen en implementeren.

1999
Regio Politie Midden Nederland
- Het onderzoeken en in een plan van aanpak weer te geven, hoe te komen tot een goede BIV/AO bij een regionale politieorganisatie. 49 uitvoeringsprojecten beschreven. Variërend van de communicatie in de top als tot de tankvoorschriften van de dienstauto’s.

1999 – 2000
SNS bank Randstad te Amersfoort
 Hoofd Controlling Bank NV Balanstotaal 5 miljard 375 personeelsleden, 30 vestigingen. Bijzonder aandachtsgebied ontwikkelen operationele stuurinformatie. De integratie van een 45 tal buitendienst medewerkers maakte het noodzakelijk de procedures, formulieren en autorisaties te bezien in een breder kader dan balie georiënteerd. De beheersinformatie om een buitendienst aan te sturen is nieuw ontwikkeld.

2000 – 2002
Wageningen University en Research Centre
- Hoofd Financiële en Bedrijfseconomische zaken van een nieuw facilitair bedrijf i.o.. voortvloeiend uit een samengaan van en publiekrechtelijke organisatie en een privaatrechtelijke organisatie (begroting 180 miljoen en 400 personeelsleden) Het samenvoegen herinrichten en output gestuurd laten werken. Tevens omschakeling naar Baten en Lasten stelsel. De verschillende werkmethoden hebben geleid tot een reeks van keuze trajecten met betrekking tot de inrichting van de te gebruiken financiële systemen en de te hanteren projectadministratie. In eigenbeheer zijn ontwikkeld een nieuwe contractenadministratie , doorberekeningprogrammatuur en bestelmodules. Een handboek administratieve organisatie is uitgegeven waar de nieuwe werkwijze en richtlijnen in zijn vastgelegd.

2002 – 2005
Faculteit Natuurkunde Wiskunde & Informatica Radboud Universiteit te Nijmegen
- Hoofd Economische en Administratieve zaken van een Faculteit. Een totaal vastgelopen eenheid wat betreft organisatie als registratie moet aangepast worden aan de hedendaagse eisen. Van een uitsluitend registrerende eenheid deze om te bouwen naar en dienstverlenende, informatieverstrekkende eenheid. Het opzetten van managementinformatiesystemen en een contractadvies- begeleidingsonderdeel. Aantal medewerkers faculteit FTE 950 waarvan 150 2e, 100 3e GS . Begroting € 70 miljoen. Medewerkers EAZ 35 FTE.

2005
Facilitair Cluster Radboud Universiteit Nijmegen
- Projectleider / Adviseur oprichting eenheid strategische inkoop gedurende 1,5 a 2 dagen per week. Begeleiden bij Europesche Aanbestedingen.


Opleiding interimmanager

Bestuurlijke ervaringen;

Als directeur zelfstandige Rabobank gedurende ruim 10 jaar voorbereid en geparticipeerd in bestuursvergaderingen alsmede Raad van Toezicht.

Oprichter voorzitter Hockeyvereniging en ruim 12 jaar coach c.q. begeleider van bestuursleden

Voorzitter ondernemersvereniging specifieke opzet bevorderen integratie / samenwerking Winkeliersvereniging en Industrievereniging. Hieruit voortvloeiend in participatie in diverse gemeentelijke commissies.

Voorzitter VVV. Opbouw naar VVI kantoor en positieverwerving binnen lokale gemeenschap.

Bestuurslid HEAO namens Kamer van Koophandel Utrecht uithoofde van participatie onderwijscommissie.

Namens K.v.K. Bestuurlijke vertegenwoordiging MMO inzake aansluiting onderwijs en arbeidsmarkt.

Voorzitter Rotary een 5 tal jaren penningmeester en als zodanig lid van het DB van de nieuw opgerichte vereniging.

Voorzitter van een kleine stichtingdirectie pensioenfondsen gedurende 10 jaar

Penningmeester en lid DB van de Nederlandse Orde voor Register Managers (ORM) gedurende 5 jaar

Lid adviesraad stichting MS projecten en penningmeester fonds MS projecten gedurende 3 jaar


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Financien, Inkoop Europese Aanbestedingen, reorganisaties, Implementatie financiele systemen. Puinruimen.

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Duits

Overig

Sinds 1 januari 2005 in Oostenrijk gevestigd. Opdracht in Nederland loopt binnenkort af.

 beschikbaar?