T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



HR manager

HR manager

Werkervaring interimmanager

Ervaring, rollen
• HR manager, adviseur, beleidsmedewerker, hoofd P&O
• organisatieverandering, -uitbreiding en –reductie
• projectleider / specialist; o.a. outsourcing, competentiemanagement, performance management, personeelsplanning, opleidingen, beoordeling, functiewaardering, recruitment, Management Development
• opbouwen HR afdeling en introduceren HR functie en -instrumenten
• trainer
• coaching en begeleiding van (management-)teams en personen

Opdrachten:
Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR), Tiel
juni 2008 – augustus 2009
Rol: HR manager a.i.
Introduceren van de HR functie, ontwikkelen HR instrumenten, opbouwen HR afdeling. Mede vormgeven en uitvoeren organisatie-ontwikkeling.
Organisatieverandering en professionaliseringstrajecten. Lid Managementteam.

Introductie Performance Management, HR Informatie systeem, juridische zaken, arbeidsvoorwaarden, OR, opleidingen, functiebeschrijving en –waardering, selecteren nieuw management, strategietraject.

Fortis Verzekeringen NL, Utrecht
januari 2007 – juni 2008
3 vastgoedbedrijven binnen Fortis Verzekeringen / Vermogensbeheer
Rol: HR adviseur a.i. / HR verandermanager
Ontwikkelen en begeleiden van organisatieveranderingen in drie verschillende vastgoedorganisaties in het kader van groeistrategie. Verantwoordelijk (met team) voor HR aspecten in diverse grote verandertrajecten:
(1) Begeleiden integratieproces na overname van William Properties door Fortis Vastgoed Ontwikkeling. Stroomlijnen arbeidsvoorwaarden, herstructurering van de interne organisatie.
(2) Binnen Vastgoed Vermogensbeheer het ontwerpen, begeleiden en implementeren van organisatieverandering in het kader van groeistrategie ‘beleggen voor derden’. Van OR adviesaanvraag tot en met implementatie.
(3) Werving en selectie; aansturen team, ambitieuze targets.

Daarbij: realiseren marktconforme arbeidsvoorwaarden. Bonusregeling, marktonderzoek, functieweging. Selecteren en begeleiden nieuw management. Ontwikkelen professionaliseringsprogramma.
Daarnaast allround HR advies. Lid Directieoverleggen.

Rabobank Nederland, Shared Services & Facilities
augustus 2006 – december 2006
Rol: Senior HR adviseur a.i.
Allround HR adviseur. Lid Management Teams Bancaire Ondersteuning en Service Centrum Verzekeringen. Totaal plm. 500 FTE. Aansturen 2 HR adviseurs. Allround P&O advies op strategisch niveau. Implementeren van organisatieveranderingen.

United Investment Company, Bosch en Duin
2005, 2006
Diverse werving- en selectie opdrachten en advies

Rabobank Nederland, diverse lokaties
januari 2006 – augustus 2006
Rol: Adviseur Werving en Selectie a.i.
Werving en Selectie binnen Rabobank Nederland. Mede vormgeven van nieuw beleid op dit gebied. Coachen van de teamleider.









Rabobank Nederland, Utrecht
april 2005 – november 2005
Rollen: HR adviseur a.i.; HR coördinator outsourcing
Allround HR adviseur voor het organisatieonderdeel Facilities (plm. 425 personeelsleden). Lid MT. HR in de lijn.
Namens HR Advies lid van het projectteam Outsourcing. Het betrof outsourcing van facilitaire diensten (catering, post, archief). Grootschalig, complex HR project. Veel politiek. Veel interne en externe communicatie. Aansturen complexe administratieve processen en managen van communicatie met alle betrokkenen.

SPF Beheer BV, Utrecht
januari 2004 – februari 2005
Rol: Senior HR adviseur
Pensioenfonds in verandering: van not for profit organisatie met 1 klant (NS), naar commercieel, marktgerichte onderneming. Professionalisering en verzakelijking met het oog op schaalvergroting. Taak bestond o.a. uit verder ontwikkelen en ook uitvoeren van HR in dit kader. Hoofdtaak vormde het begeleiden en aansturen van de HR aspecten bij reorganisatie als gevolg van invoeren nieuw IT systeem. Lid projectteam en trekken van het project namens HR.
Daarnaast allround HR adviseur voor Staf, Vermogensbeheer en IT.

Diverse opdrachten Werving en selectie
2003 - 2004

Rabo ICT, Zeist
juni 2001 – jan. 2002
Rol: HR adviseur a.i. Lokale Banken Infra
Allround HR advieswerk binnen IT business unit, lid MT. Accent op recruitment; opleiden en begeleiden van leidinggevenden in dit kader.

Yacht Management, Utrecht
maart 2001 - juni 2001
Rol: recruitment / delivery manager
Opstellen strategisch plan; uitvoeren werving & selectie en begeleiding interim professionals op de vakgebieden HRM, Marketing/Communicatie en Logistiek

Werkervaring in vast dienstverband:
1998 – 2001 Multi Vastgoed / Multi Development Corporation, Gouda
Personeelsmanager
Verantwoordelijk voor ontwikkeling en uitvoering P&O-beleid, in 6 landen. Allround, internationale HRM functie. Opzetten en aansturen centrale HR afdeling en lokale HR activiteiten. Sterk groeiende, ambitieuze projectontwikkelaar met calculatie- en architectenbureau. Begeleiden groei in diverse Europese landen, van 110 naar 220 personeelsleden.

1997 – 1998 Moret Ernst & Young, Rotterdam
Beleidsmedewerker Directoraat Personeelsbeleid
• Hoofd Landelijk Stagebureau. Aansturen, vormgeven en vertegenwoordigen van de uitvoering en centrale organisatie van de Praktijkstage (voor afgestudeerde RA’s en AA’s) binnen Ernst & Young Accountants
• Secretaris Commissie Benoemingsbeleid. Verantwoordelijk voor organisatie en ontwikkeling van Management Development van potentiële partners. Leidinggeven aan team.

1994 – 1996 Koninklijke Volker Stevin / Ecotechniek, Maarssen
Personeelsfunctionaris
Onderneming actief in milieutechniek, 180 werknemers. Allround P&O functie binnen zelfstandig onderdeel groot concern. O.a. overgang naar andere CAO en bedrijfsvereniging.

1993 Van Deurzen BV, Dordrecht
Medewerker Personeel en Organisatie
Middelgroot aannemingsbedrijf, 100 werknemers. Opzetten HR administratie en –beleid.






Opleiding interimmanager

Opleiding
• Universiteit van Amsterdam: Bestuurskunde, specialisatie Organisatiekunde (1993)
Scriptie: De relatie tussen schaalvergroting en decentralisatie als methoden van strategisch management

• Haagse Hogeschool: Personeel en Organisatie (1990)
Scriptie: Personele taken naar de lijn

• Diverse aanvullende opleiding en training: o.a. coaching, gesprekstechnieken, teamrollen, persoonlijkheidstesten, functiewaardering, beoordeling etcetera.

Professionele ontwikkeling
Van 1993 tot 2001 werkzaam in diverse P&O / HRM functies.
Sinds 2001 als zelfstandige werkzaam op gebied van HR management, vaak in ad interim posities.
Daarnaast incidentele opdrachten op het gebied van coaching en training, werving & selectie.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profiel
Allround HR manager. Brede ervaring in complexe / veranderende arbeidsorganisaties, profit en non profit.
Betrokken business partner op directieniveau met oog en hart voor het individu.
Analytisch, resultaatgericht, empathisch, pragmatisch.
Inzetbaar op het brede gebied van (HR) management, organisatieadvies, professionalisering, verandermanagement en algemeen management, coaching en training.


Talenkennis interimmanager

Engels, Duits, Frans, Portugees

Overig

allround HR ervaring in profit en non profit


 beschikbaar?