T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

2001 – heden ABN AMRO Amsterdam
GTS Business Development Process Design
Het maken van een Quick Scan en een Business Case Analysis. Het leveren van Project, Programma en Interim management. Het geven van Workshops and Trainingen.
Afgelopen jaar is mede onder mijn verantwoordelijkheid een re-design traject van GTS Client Services NL, onderdeel van de business unit Whole Sale Clients, in gang gezet en afgerond. Zowel de BCA als het Programma / Project en Interim management zijn hierbij door mij geleverd. Thans is de opdracht verlengd in het kader van organisatiewijzigingen.

1998 – 2000 ABN AMRO Amsterdam
Senior Accountmanager rayon Amsterdam Zuid
Het mede leiding geven aan een team van accountmanagers en administratieve krachten (16 personen).
Het voeren van het accountmanagement over toegewezen relaties uit het MKB, alsmede het acquireren van nieuwe relaties. Het beoordelen van het kredietrisico aan de hand van accountantsrapporten, brancheontwikkelingen, marktpositie, toekomstplannen, etc.
Het samenstellen van het budget en het commercieel plan in samenwerking met het managementteam.
In het rayon zijn mede onder mijn verantwoordelijkheid een tweetal veranderingsprojecten gerealiseerd. Het eerste project bestond uit het doorvoeren van AO-wijzigingen, invoeren van nieuwe werkwijzen (met invoer van flexibele werkplekken) en het fuseren van afdelingen. Het tweede project richtte zich op de omschakeling van een beheersorganisatie naar een verkooporganisatie met intensieve verkooptrainingen.


1997 - 1998 ABN AMRO Amsterdam
Accountmanager Global Clients
Verantwoordelijk voor de portefeuille van enkele multinationals, waaronder Britisch Petroleum, Rothmans en IKEA. Het adviseren van deze ondernemingen op het gebied van (strategische) financiering, creditgelden, complexe betalingsproblematieken en cash management systemen. Het samenstellen van kredietvoorstellen, het verzorgen van contracten en kredietbrieven en het zorgdragen voor een adequate zekerheidspositie.

1996 - 1997 ABN AMRO Curaçao
Afdelingsmanager Facilities
Aangesteld om binnen twee jaar een (al jaren) slecht presterende afdeling (i.c. back-office) weer goed te laten functioneren. De voortgangsrapportage vond plaats aan de directie.
Het betrof een afdeling van 11 personen die zorgdroeg voor het administreren van de zakelijke commerciële activiteiten, het samenstellen van contracten en het genereren van managementinformatie.
Het resultaat was o.a. zichtbaar door een wijziging in de beoordeling van de interne controle (van onvoldoende naar goed).
De ondernomen acties bestonden uit het optimaliseren van de centrale data opslag en het elimineren van dubbele administraties, het motiveren en opleiden van het personeel en het ontwikkelen en implementeren van een management informatiesysteem.

1995 - 1996 ABN AMRO Curaçao
EDP Auditor Nederlandse Antillen
Het, binnen een van te voren bepaald tijdsbestek, analyseren en controleren van de belangrijkste risico’s van de administratieve organisatie en de bijbehorende geautomatiseerde systemen voor de verschillende afdelingen van ABN AMRO. Rapportages met dwingende adviezen omtrent verbeteringen en wijzigingen vonden plaats aan de directie.

1994 - 1995 LMI Transport Group Curaçao
Business and Information Development Officer
Een onderzoek naar en de ontwikkeling van de logistieke mogelijkheden op de Nederlandse Antillen. Het ontwikkelen en implementeren van een vrije zone distributiecentrum in samenwerking met de overheidsaccountantsdienst.
Het opzetten en implementeren van de debiteurenadministratie van een overgenomen organisatie en het innen van deze debiteuren.
Verantwoordelijk voor het onderhouden van het AS/400 computersysteem voor de afhandeling van lucht- en zeevracht.

1993 - 1994 Moret Ernst & Young
Stage op de EDP Audit afdeling ten behoeve van mijn afstudeerscriptie (“Het Client Server Concept en de gevolgen voor de EDP-Auditor”).


Opleiding interimmanager

1987 - 1994 Bestuurlijke Informatiekunde
Katholieke Universiteit Brabant
Doctoraal, januari 1994

1986 - 1987 Verkeers Academie Tilburg,
Variant: Logistiek Management


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

In complexe omgevingen duidelijke doelen bepalen en deze op een professionele wijze middels gangbare methoden en technieken realiseren binnen van te voren overeengekomen tijdslijnen. Zowel op individuele basis als in teamverband. Mijn ervaring in het leiding geven (motiveren, sturen), het signaleren van risico's (audit achtergrond) en commerciele achtergrond zijn additionele pre's.

Courses
2001 Project Management Workshop / Course (given
by: MCE, management Centre Europe)
2000 – 2001 Workshop verkooptrainingen
1998 - 1999 Account Management Grootbedrijf (ABN AMRO)
1996 Credit Risk Analysis Course (ABN AMRO)
1995 Algemene Opleiding Bankbedrijf (NIBE)
1993 – 1994 Introduction AS/400 and Advanced System
Operations AS/400



Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

Overig

Adviseur (en aandeelhouder) van het bedijf Pickyourgifts BV (pickyourgifts.com)
Vrijwilligerswerk (opvang dak- en thuislozen)
Zeilen, golfen, tennissen en hockeyen.
Saxofoon




 beschikbaar?