T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



manager

manager

Werkervaring interimmanager

Algemeen

Geboren in Mechelen op 28 december 1951. Van opleiding ben ik ingenieur Electro - mechanica. In de jaren ‘80 heb ik vennootschap- en sociaal recht gestudeerd, alsook boekhouding/fiscaliteit.

Vervolgens begonnen in de chemische sector. Midden jaren ‘80 heb ik gewerkt als algemeen directeur van een Ingenieursbureel. Begin jaren ‘90 gewerkt in Tsjechië ter bevordering van handelsondernemingen met België.
In 1996 heb ik mijn eigen consultingbedrijf opgericht dat uitgroeide tot de Group waaronder verschillende bedrijven resulteren.
oprichtingen van vennootschappen en begeleiding van startende zelfstandigen. Begeleiding personeel van verschillende ondernemingen.
oekhoudingkantoor
rekrutering en selectie van medewerkers
implementatie ISO 9001 en VCA
Centrum steunpunt van het Participatiefonds
kredieten en verzekeringen

Vervolgens gaf ik ook nog opleidingen bij Syntra. In vakgebieden zoals vennootschap en sociaal recht, aanwerven van medewerkers, bedrijfsorganisatie, kwaliteit en audit ISO 9000.

In het jaar 2002 werd ik benoemd tot Rechter in Sociale Zaken bij de Arbeidsrechtbank in Mechelen voor de 4e en 5e kamer.

Einde 2008 zijn alle activiteiten van de verschillende vennootschappen stopgezet.




Algemene Kennis

Ruime kennis en ervaring in algemeen management, kwaliteit, ISO 9000, rekruteren, selecteren van medewerkers, HRM, opstellen werkflows, verkoopstrategie opstellen en uitwerken, structuren in bestaande bedrijven aanpassen, begeleiden van medewerkers, kennis van sociaal- en vennootschapsrecht, verloning en alternatieve verloningen.

Ruime kennis en ervaring in verband met sociale wetgeving voor buitenlandse medewerkers evenals Limosa aanmeldingen.

Rechter in Sociale Zaken
Arbeidsrechtbank Mechelen
2002 - 2008

In het jaar 2002 benoemt als Rechter op de arbeidsrechtbank te Mechelen voor de 4e en 5e kamer.
Deze activiteit wordt naast de functie als bestuurder van de Group uitgevoerd.

cvba + Technisch Advies Bureau bvba. (T.A.B. bvba )
1996 - 2008
Bestuurder – Zaakvoerder

In 1996 een eigen zaak gestart met voornaamste doel zowel vennootschappelijk , sociaal en financieel advies te geven aan KMO ’s en zelfstandigen. Opstellen van werkflows, reorganisatie, algemene begeleiding, communicatie, HRM, ISO 9000 en bedrijfskwaliteit verbeteren.

Jonge bedrijven begeleiden bij hun opstart, alsook hun opvolging. Tevens begeleiding van bedrijven in moeilijkheden.

had 10 medewerkers in vaste loondienst

Vanaf het jaar 1999 hadden wij onze activiteiten toegelegd in de franchisewereld. Binnen The Group waren de voornaamste taken: zoeken, selecteren en opstarten van franchisenemers. Enkele jaren samengewerkt met Jet Benzine stations, GB Express, GB contact en Quick. Voor deze bedrijven namen wij de begeleiding en het HRM gebeuren van de franchisenemers in Vlaanderen voor onze rekening.


Unimecs
1988 - 1996
Algemeen directeur

In 1988 aangeworven om een Belgisch bedrijf op te starten vanuit Nederland in de dienstensector. In november 1988 naar België verhuisd met een personeelsbestand van 18 medewerkers. In januari 1990 werd mij gevraagd om het Franse kantoor tot een profit center om te bouwen. Gedurende 2 jaar heb ik zowel Frankrijk als België onder mijn leiding gehad.
In 1991 mijn kantoor verder uitgebouwd tot 75 medewerkers en een constructieafdeling opgezet met 30 medewerkers.
Tijdens mijn periode als directeur voor België en Frankrijk was ik verantwoordelijk voor het rekruteren en selecteren van alle medewerkers. Deze taak heb ik persoonlijk uitgevoerd daar ik zeker wilde zijn dat de juiste medewerkers de juiste taken uitvoerde.
Beging van het jaar 1996 heeft de eigenaar het bedrijf verkocht.

Omnitech
1986 - 1988
Manager van de Electro en Instrumentatie groep

Verantwoordelijk voor een groep van 40 medewerkers. Opstellen van werkorganisatie, inschakelen van medewerkers en projectplanning.
Daarnaast een studiegroep opgericht die tot doel had de instrumentatie- en electro ingenieurs bij te scholen in de laatste nieuwe technieken.


Degussa Antwerpen
1972 - 1986
Afdeling Meet & Regel & automatisering

Als project verantwoordelijke en montage leider ingestaan voor verschillende nieuwbouw of ombouw projecten.
Opstellen van test en opstart procedures. Samenwerking met verschillende montagefirma’s.
Controle van buitenlandse projecten die conform de Belgische wet moesten worden gemaakt.



Opleiding interimmanager

opleiding ben ik ingenieur Electro - mechanica. In de jaren ‘80 heb ik vennootschap- en sociaal recht gestudeerd, alsook boekhouding/fiscaliteit.

Algemene cursussen
a) Vennootschap
• Cursus ASLK bank. Bedrijfseconomie voor bestuurders van een Naamloze Vennootschap.
• Generale Bank: financiële verrichtingen en verwerkingen via diskette of modemlijn.
• Belgo Factors cursus factoring zin of onzin.
• De jaarrekening als beleidsinstrument voor KMO- Bedrijfsleider
• Familiale ondernemingen
b) Verkoop
• ITC cursus professioneel verkopen.
• ITC cursus marketing.
c) Organisatie
• Cursus Holding structuren.
• CMO ondernemingsplanning.
• Basisprincipes van organisatie
• Time management
• Organisatie implementatie
• Werkflows management
• Kosten / baten analyse
• Inleiding EFQM
• Audit voor kwaliteit en ISO 9000
• Preventie adviseur niveau 3
d) Wetgeving
• VEV cursus sociale wetgeving
• Cursus over handelsrecht en vennootschapsrecht
• Bestuurdersaansprakelijkheid
e) Personeel
• Menselijke factor in de onderneming
• Het geheim van doeltreffendheid
• Basisgegevens voor bedrijfsleiders
• Rekruteren op een juiste werkwijze

Computercursussen
• Microsoft Windows
• Microsoft Office
• Software van het SD (VEV) versie 2000


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Frans, Engels, Duits

Overig

Benoemingen:

 Rechter is Sociale zaken – Arbeidsrechtbank Mechelen
 Bestuurder bij Foxus
 Lid van de Belgische Deskundige Federatie
 Lid van de Raad van Beheer Syntra St. Niklaas en Antwerpen
 Docent bij verschillende Syntra’s


 beschikbaar?