T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Programma-manager / IT manager

Programma-manager / IT manager

Werkervaring interimmanager

1983 – 1986: NCR Nederland
Account Manager Lokale Overheden
- Verantwoordelijk voor marketing en verkoop van bedrijfssoftware en computersystemen voor overheidsinstellingen & diensten.

1986 – 1989: Océ van der Grinten
Product Planner Business Unit Office Automation
- Verantwoordelijk voor voorbereiding en marktintroductie Postscript- en Kleurenprinter.
- Marketingcoördinator voor assortimentsbeleid in kleurenprinters; onder meer verantwoordelijk voor productspecificaties van nieuwe printers op basis van marktonderzoek en toekomstscenario’s.
- Geparticipeerd in acquisitieteams met betrekking tot selectie, voorbereiding en overname van Europese office automation bedrijven.

1989 – 1995: IBM Nederland
Account Manager & Business Development Manager
- Als Account Manager verantwoordelijk voor verkoopdoelstellingen, relatie- en projectcoördinatie van PTT Post, NYK en Nedlloyd.
- Binnen Business Development verantwoordelijk voor het ontwikkelen van branche specifieke IT-oplossingen in software en technologie.
- Logistieke congressen en trainingen opgezet en verzorgd ten behoeve van IBM Europa en key-accounts.

1995 – 1998: IBM Consulting Group
Associate Principal Transport & Distribution Organisatieadviesafdeling
Practicemanager van de afdeling Transport & Distributie verantwoordelijk voor business development in branche, ontwikkeling van kennis & competentie en het leidinggeven aan adviesopdrachten in teamverband, lid van het Management Team (rapporterend aan Managing Director).
Mentor voor team van junior consultants (onderdeel van mentorprogramma)
Commerciële jaartargets van NLG 4 miljoen. gerealiseerd. Diverse adviesopdrachten uitgevoerd w.o.:
- Shimano: ontwerp & ontwikkeling van een communicatie-infrastructuur voor een middelgroot Europees hoofdkantoor en lokale vestigingen.
- NS Facilitair: eisen & wensen voor een operationeel informatiesysteem opgezet van een te verzelfstandigen postale dienstverlener
- Strukton Railinfra: Quick scan uitgevoerd op organisatie- en besturingsmodel: voorstellen voor operationele synergie en procesbesturing ontwikkeld, alsmede assessments op lopende IT-projecten.
- Diverse Business / IT-projecten uitgevoerd bij Van Gend & Loos: analyse en voorstellen voor efficiëntere besturing van het ‘landelijk net’ (trucking-bewegingen tussen distributiecentra); projectvoorbereiding en implementatie van On-Board-Computers voor divisie Direct Vervoer van Nedlloyd
- North Sea Ferries: Projectmanager haalbaarheidsstudie en implementatie van draadloos computernetwerk op Yards.

08/’96 – 12/’98: Aero Groundservices Schiphol (vanuit IBM Consulting Group)
Programma manager & Projectmanager

Programma manager: verantwoordelijkheden voor implementatie reeks Organisatie en ICT-projecten, leidinggevend aan projectgroep en werkgroepen (rapporterend aan Algemeen Directeur)

Projectmanager reorganisatie cargodivisie: verantwoordelijk voor ontwerp en implementatie van reorganisatie van de cargodivisie (420 medewerkers), lid van het Cargo Management Team

- Informatiestrategie ontwikkeld op basis van organisatieanalyse en bestaande applicatieportfolio.
- Als programmamanager Business Process Reengineering-trajecten in combinatie met informatietechnologie uitgevoerd binnen Cargo- en Passagedivisie (resp. afhandeling van luchtvracht en passagiers)
- Reorganisatievoorstel uitgewerkt voor Cargodivisie; als projectmanager implementatie geleid. Besprekingen met OR gevoerd & presentaties. Leidinggevend aan project- en werkgroepen.
- Opzet en begeleiding van competentie-ontwikkelingsprogramma voor Cargo middenmanagement
In 1998 gevestigd als zelfstandig interim-manager en organisatieadviseur onder de naam Advies BV met volgende opdrachten:

10/’98 – 04/’00: Strukton Elektrotechniek
Programmanager organsisatieverbetertraject, lid van het Management Team

Programmanager organisatieverbetertraject: verantwoordelijk voor organisatieveranderingstraject bij Strukton Elektrotechniek; voorbereiding en uitvoering van functionele naar procesgerichte organisatie en verbetering van processen m.b.t. kostenbeheersing (rapporterend aan directie). Activiteiten:
- Quick scan uitgevoerd naar kostenbewaking en lopend ERP-implementatieproject afgehandeld.
- Integrale procesanalyse en planning voor verbeteringsinitiatieven opgezet
- Optredend als programmamanager en coach in veranderings-management van MT; leidinggevend aan actieprogramma
- Strategische Oriëntatie Ronde voorbereid en uitgevoerd met MT
- Logistieke activiteiten m.b.t. voorraden en magazijnen uitbesteed aan logistiek dienstverlener (procesbeschrijvingen, contractopzet en onderhandelingen i.s.m. hoofd Inkoop)

04/’00 – 07/’00: ClientLogic Europa
Projectmanager CRM & Fulfillment services t.b.v. nieuw account

Projectmanager; verantwoordelijk voor specificatie en implementatie van Customer Relationship Management & Fulfillment services in Engeland, Duitsland en Frankrijk t.b.v. Amerikaanse producent van consumenten-elektronica.
- Scope of Work en projectplanning van volgende services: opzetten c.q. activeren van callcenters in Engeland, Duitsland en Engeland t.b.v. ordermanagement, cash & credit services en database marketing, fulfillment (inventory, warehousing en distributie services)
- Aansturing van implementatieteam en lokale projectmanagers in de drie genoemde landen
- Coördinatie met Amerikaanse producent t.b.v. ontwikkeling van callcenter trainingen en planning van media campagnes
(ClientLogic is dienstverlener van CRM- en Fulfillment services t.b.v. E-commerce bedrijven. Wereldwijd opereren 25 customer contact centers en 5 Fulfillment centers in 11 landen).

08/’00 – 01/’01: Vitras Zorgservice (thuiszorg)
Programmamanager Fusie Vitras & Thuiszorg Midden West

Programmamanager; verantwoordelijk voor planning, organisatie en coördinatie van fusieaspecten administratieve organisatie, informatiebeleid en automatisering. Aansturing van projectleiders. Oplevering per 1 januari 2001
- Specificeren en bewaken van projectscope m.b.t. AO/IC, informatiesystemen en systeeminfrastructuur.
I.v.m. fusie gaan deze deelgebieden van Thuiszorg Midden West over in die van Vitras.
- Organiseren en leiden van veranderingsworkshops voor betrokken afdelingen en medewerkers. Invulling geven aan communicatieplan en –acties ten behoeve van personeel van beide organisaties
- Aansturing van projectleiders AO/IC, Informatisering en Automatisering. Rapporterend aan Raad van Bestuur

10/’00 – 01/’02: Vitras Zorgservice (thuiszorg)
Manager Algemene Zaken a.i.

Manager Algemene Zaken a.i.; verantwoordelijk voor de aansturing van de Administraties (Klant-, Financieel- en Salaris), Informatisering, Automatisering en Facilitaire zaken; leiding gevend aan zes afdelings-managers; lid van het management team en het kern MT
- Medeontwikkelaar van het turnaround-plan voor Vitras (o.m.
overheadreductie van 40%, halvering van het MT, verhoging
productiedoelen, halvering aantal locaties)
- Uitvoerder van reorganisatie- en saneringsplannen binnen alle
genoemde afdelingen
- Leider van reeks procesverbeter- en vereenvoudigingprojecten

01/’02 – 07/’02: Vitras Zorgservice (thuiszorg)
Programmamanager afronding reorganisatie & verbetertrajecten

Programmamanager,; verantwoordelijk voor uitvoering van reeks reorganisatie- en ombuigingprojecten en –doelstellingen, waaronder;
- Saneren en rationaliseren van Huisvestingsbeleid en -kosten
- Plannen en uitvoeren van reorganisatie- en automatiseringproject
binnen Ouder-Kind-Zorg divisie
- Leiden van Bereikbaarheidsproject (callcenter optimalisatie, invoeren
van bereikbaarheidsplannen per divisie en bijbehorende data/telecom)

01/’03 – 05/’03 Hogeschool Rotterdam (HR)

Projectleider van het project “Schoolovername”. Overname van een HBO school op commerciële basis die naar verwachting als distance learning HBO instituut start in september 2003 binnen de HR structuur. Als projectleider verantwoordelijk voor planning en aansturing van deeltrajecten;
- overname van studenten, docenten en staf
- herstructurering van de opleiding
- financiële, juridische en communicatieve aspecten
(status per 24/4/03: overname afgelast wegens verschillen van inzicht tussen beide colleges van bestuur)

08/’02 – 09/’03 Eurailscout (dochter van Strukton Railinfra)

Directieadviseur: Businessplan, inclusief deelplannen, met de directie opgesteld en afgerond als onderdeel van Europese groeistrategie.
Als programmamanager deelplannen met leidinggevenden opgesteld en in gang gezet; o.m. het opzetten van een Consultancy afdeling, formuleren van een Informatie-plan en verbetering van de AO/IC c.q. introductie van een MIS.

07/’03 – 09/’04 In opdracht van multinational (Grote Uitzendorganisatie)

Businessplan opgesteld voor ontwikkeling/opzet van een landelijke commerciële thuiszorg organisatie (huishoudelijk/verzorging/verpleging inclusief services). Als projectvoorzitter momenteel verantwoordelijk voor de planning en uitvoering van het business- en projectplan.

10/’04 – 10/’06 Pharmaceutische multinational (ontwikkeling van een Europees Distributie Centrum)
IT Projectmanager : verantwoordelijk voor specificatie, inkoop en implementatie van order-, transport- en warehouse systemen inclusief integratie met planning-en verkoop systemen. Lid van het Management Team. Budget van 8 miljoen euro. Aansturing van IT-afdeling (10 FTE) en Maintenance (4 FTE)



Opleiding interimmanager

OPLEIDING

- HEAO Communicatiewetenschappen, Eindhoven Diploma 1983
- Postdoctoraal Logistiek Management TIAS/KUB, Tilburg Diploma 1993


TRAININGEN

- Industriële consulting trainingen in retail, distributie en transport, IBM La Hulpe 1994
- Basic & Advanced Management Consulting course, IBM New York 1995
- Summer course in logistics management, MIT Cambridge 1996


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Project- en programmamanagement
Organisatie-ontwikkeling en verandermanagement
ICT systeem implementaties waaronder ERP systemen

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels - uitstekend
Duits - goed

 beschikbaar?