T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



manager ICT

manager ICT

Werkervaring interimmanager

diverse consultancy opdrachten. Inhoudelijke consultancy én projectmanagement.
Altijd op het raakvlak van ICT en de Business.
Gezondheidszorg, lokale overheid en financiële dienstverlening.

Verandermanagement.
Focus: professionalisering van ICT organisaties

SPECIFICATIE
Algemeen
- Vormgeven aan de ontwikkelingsrichting van bedrijfonderdeel grote automatiseerder.
- Bijdrage aan diverse commerciële trajecten

Verzekeraar
- Herinrichten Servicemanagement. Verantwoordelijk voor het inrichten en vormgeven van de door ICT te leveren diensten. De organisatorische invulling kantelen van produkt¬gericht naar klantgericht. Coaching van de ‘eigen’ mederwerkers naar de nieuwe invulling van Service management.

Onderwijs (Universiteit)
- Begeleiden en sturen van reorganisatie van Universitair ‘rekencentrum’. Als extern deskundige aanjagers- en review rol.

Automatiseerder werkplekken (4 maanden)
- Ondersteunen in commerciële trajecten bij BU automatiseerder.. Gladstrijken van plooien in diverse accounts.
- Uit ervaringen generieke zaken destilleren en verbetervoorstellen voorleggen aan de afdeling, om te komen tot een professionelere werkwijze.

Automatiseerder finance markt (8 maanden)
- Opzetten en aanscherpen produktaanbod en dienstverleningsconcept op het gebied van CRM (Customer Relationship Management).
- Projectleiding implementatie van systeem voor financiële dienstverlening o.b.v. persoonlijke financiële planning voor grote Verzekerings¬maatschappij. Aansturen van klein projectteam binnen omvangrijk project aangaande ‘business process outsourcing’. Inrichten beheer¬organisatie en belangrijke ‘schakel’ tussen gebruiker en ontwikkelaars.

Telecom (9 maanden)
- Voorbereiden en begeleiden van de uitbesteding van een IT-service centrum.
- Dit impliceerde de (her-)inrichting van de afdeling conform ITIL, met een accent op het zichtbaar maken van de afdeling in de organisatie en het afbakenen van taken en verantwoordelijkheden binnen te identificeren processen (bijv. problem- & change management).
- Voornaamste rol in deze betreft het initiëren en sturing geven aan diverse verbeteringstrajecten met als sleutelwoord professionalisering.

Multi media centrum (3 maanden)
- Als proces begeleider betrokken bij het verder vormgeven van Connection 1, het high tech informatie en communicatie centrum van PinkRoccade. Met name samen met de medewerkers werkend aan verduidelijking en herinrichting van de processen.

IT dochter Bank
- Projectmanagement Datawarehouse project. Volledige herinrichting van Datawarehouse, met name linking-pin tussen gebruikers en IT-afdeling.
- Opzetten programma management inclusief projecten¬portefeuille t.b.v. de verhoging van de efficiëntie en effectiviteit van marktbewerkingtoepassingen binnen de bank-organisatie.
- Analyse business processen en het doen van ‘verbetervoorstellen’.

Opleiding interimmanager

Bedrijfskunde RuG (1992)

Virtuele workshop New Economy (European Network University), ITIL Foundations, IT ontwikkelingen in vogelvlucht, collegereeks van 8 weken. (VU), Projectmanagement 1&2 (Prince2), Diverse communicatie trainingen o.a. presentatie¬technieken en sales, Informatie analyse & planning.
Diverse Bancaire opleidingen, zowel commercieel gericht als vakinhoudelijk (o.a. Assurantiën A, NIBE-kredietverlening, NIBE-AOB)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kerncompetentie: Professionaliseren van ICT orgnaisaties
Business & IT alignment
Veranderingsmanagement
Procesinrichting
Informatiemanagement
Datawarehousing & -mining
Projectmanagement

Talenkennis interimmanager

Nederlands, moedertaal
Engels, vloeiend (schriftelijk & mondeling)
Frans, redelijk
Duits, redelijk

 beschikbaar?