T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim- Programma- en Projectmanager

Interim- Programma- en Projectmanager

Werkervaring interimmanager

2010 – heden ProRail
­ Audit en advisering inrichting CMDB
 Uitvoeren audit
 Opstellen advies toekomstige inrichting CMDB

2009 – 2010 Ministerie LNV
­ Projectmanagement Migratie KA per Dienst
 Opstellen aanpak migratie per Dienst
 Leiding geven aan migratie-coördinatoren per Dienst
2007 – 2008 ProRail
­ Adviseren over informatievoorziening ten behoeve van de divisie InfraProjecten, deze voert “spoorse” projecten uit (uitbreiding, vernieuwing en groot onderhoud aan de spoorinfrastructuur, ca. € 1000M/jaar):
 Opstellen informatieplan
 Uitvoeren programmamanagement ICT projecten


2006 – 2007 Academisch Medisch Centrum
­ interim management ICT afdeling
 Probleem:
 Management behoeft versterking
 Voortrekkersrol beleidsontwikkeling ongeloofwaardig
 Operationele dienstverlening beneden peil
 Ontwikkelingsprojecten onvoldoende beheerst
 Aanpak:
 Directeur IPO geworven, Sectiehoofd vervangen, groepsleider andere rol gegeven, nieuwe groepsleiders geworven
 Start gemaakt met nieuwe ICT governance
 Programmamanagement van de ICT projecten uitgevoerd
 Projectmanagement methode ingevoerd, projectleiders fulltime vrijgemaakt, verantwoordelijkheid voor projecten eenduidig belegd
 Incident management en change management ingevoerd en geborgd

2006 Academisch Medisch Centrum
 onderzoek naar functioneren ICT afdeling
 Analyse van effectiviteit eerdere reorganisatie
 Onderzoek naar huidig functioneren
 dienstverlening
 ontwikkeling
 beleidsontwikkeling
 Adviseren over structuur, inrichting en vervolgstappen

2004 – 2006 Management consultant bureau
­ mede ontwikkelen methode voor ketenintegratie in de zorg
­ toepassen van deze methode bij een landelijk verbeterprogramma in de zorg
­ uitvoeren projecten voor het structureren van communicatie volgens de VISI methodiek in weg- en waterbouw projecten.

2003 – 2004 Middelgroot algemeen ziekenhuis
­ interim management ICT afdeling
 Probleem: afbreukrisico’s operationele systemen en netwerk, kosten ICT hoog , kwaliteit service te laag, ICT prioriteiten onduidelijk, ICT beleid ontbreekt
 Aanpak:
 Risico’s in kaart gebracht, aanpak knelpunten technische infrastructuur (netwerkcomponenten en netwerkmonitoring, backup systemen en procedures)
 ICT kosten in beeld gebracht, kostenverlagingsprogramma opgesteld, contracten heronderhandeld, budgettering en kostenbeheersing op orde gebracht
 Structureren communicatie afdeling ICT met klanten en leveranciers, gewerkt aan teamgeest ICT afdeling
 Prioriteiten gemeenschappelijk gemaakt: 1. Verplicht door overeenkomsten, wet- en regelgeving, 2. Continuiteit zorg, 3. Invloed op adherentie, 4. Invloed op kwaliteit zorg, 5. Kostenbesparingen

2002 Leverancier fraudedetectie-software
­ projectmanagement van implementatie bij banken

2001 - 2002 Middelgrote handelsbank
 Adviseren over invoering systeem voor management audit

2001 Verzekeringsmaatschappij
 Adviseren over implementeren en testen van een Universal Life systeem

1999 – 2000 Bancaire instelling
 Interim Management IT afdeling van groot verwerkingscentrum betalingsverkeer (30 medewerkers); verbetering van projectmanagement, service aan gebruikers, planning, besturing en rapportage alsmede inkoopmanagement

1998 Grootbank
 Middels interim management verbeteren performance grote ICT-afdeling
(280 medewerkers); nadruk op time-to-market, bedrijfsmatig werken, operationele dienstverlening aan gebruikers en financieel beheer
 Programmamanagement uitgevoerd

1996 - 1997 Gemeente
 Advisering over formuleren en implementeren informatiebeleid

1994 – 1996 Kadaster
 Advisering over: verbeteren project management inrichten groot vernieuwingsproject; verbeteren functioneel beheer

1992 - 1993 Hogeschool Holland
 Adviezen uitgebracht over ontwikkelen jaarplan voor de Informatie Dienst, project management en organisatieveranderingen

1990 - 1994 Ministerie van VROM
 Interim Management DIO (Directie Informatiemanagement en Orga¬ni¬satie; direct 5 medewerkers, indirect 120 medewerkers)

1990 – 1991 Ziekenhuis Leyenburg
 Opzetten van een informatieplan en adviseren over implementatie daarvan; was onderdeel van vernieuwingstraject gericht op procesmatig en bedrijfsmatig werken, vastgelopen op conflict tussen algemeen directeur en medisch specialisten

1989 - 1990 Thijssen Control and Information Systems
 Advisering over invoeren project management
 Project management trainingen opgezet en gegeven

1988 - 1991 OLM Verzekeringen
 Advisering t.a.v. de informatievoorziening: verbeteren functioneren automatiseringsafdeling, opzetten en uitvoeren van een informatie¬plan

1988 ABN Bank
 Advisering over informatieplan voor sector Trading

1987 Pierson Heldring en Pierson
 Adviseren over opzet project gericht op vernieuwen optieclearing-systeem

1987 - 1988 Ministerie van SZW
 Interim Management afdeling systeemontwikkeling van de centrale directie organisatie en Infor¬matica (30 mede¬werkers)

1987 Ministerie van Defensie
 Interim Management Afdeling Projecten en Systemen, Directie Economisch Beheer, Koninklijke Landmacht (100 medewerkers)

Opleiding interimmanager

 General management program, Harvard, North-Western
 Propedeuse Nederlands recht
 Assurantie-B
 leergang de Manager, de Baak
 NIMA-A
 NIBE, basis en betalingsverkeer NL
 AMBI, volledig
 HBS-B

Talenkennis interimmanager

Engels: vloeiend
Duits: goed
Frans: goed

 beschikbaar?