T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



HR manager

HR manager

Werkervaring interimmanager

Schreiner Aviation Group, Human Resource Manager
04-2003 / 12-2004
De Schreiner Aviation Group (SAG) levert luchtvervoer primair aan olie- en gasmaatschappijen. Met een vloot van ca. 60 toestellen is SAG actief in Nederland, een aantal West-Afrikaanse landen, Libië, Indonesië en via een deelneming in Spanje. Daarnaast een aantal defensieactiviteiten. De organisatie bestaat uit 1.350 medewerkers, met meer dan 30 nationaliteiten. Als HR-manager verantwoordelijk voor HR wereldwijd, rapporterend aan de CEO.
OpleidingKerncompetentiesTalenOverigReferentiVia gerichte programma’s het wereldwijde HR-proces opnieuw op de kaart gezet. HR-strategieën en ?processen ontworpen en geïmplementeerd voor bijvoorbeeld internationaal recruitment en expat management. CAO-processen, harmonisatie en vernieuwing van pensioenstelsel, management development, arbeidsvoorwaardenpakketten opnieuw vormgegeven, etc. In februari 2004 is SAG overgenomen door CHC, een Canadese branchegenoot die wereldmarktleider is. HR-deel van Due Diligence-proces geleid en HR-(management)informatie omgebouwd naar US Gaap- en CHC-eisen. Afdeling bestaat uit 9 medewerkers in Nederland, 3 in Cyprus en een functionele relatie met HR in Nigeria, 8 medewerkers. Door opheffing van het hoofdkantoor in Hoofddorp vervalt mijn functie.


Randstad NV / Yacht Collaborative Enterprise BV, diverse HR Managementfuncties
04-1997 / 03-2003

HR Manager, Yacht Technology BV
03-2001 / 03-2003
Dit grootste bedrijfsonderdeel van de divisie Yacht richt zich op de ontwikkeling en detachering van HBO en universitair opgeleiden in diverse vakgebieden. Binnen Yacht Technology waren 1.800 medewerkers actief. De organisatie is in 2002 marktleider geworden.
Lid van het managementteam, leidinggevend aan de HR-afdeling met 11 medewerkers en functioneel aan het resourceproces. Aantal afdelingen geleid en geoptimaliseerd zoals kennismanagement, Academy, HR-consultancy en administratieve organisatie. Daarnaast actief in het HR-ontwikkelteam van Yacht op divisieniveau. Diverse projecten en processen geleid en vormgegeven op dit organisatieniveau.

Directeur, Y Recruitment Services BV
09-2000 / 03-2001
Opbouwen en positioneren van een werving- en selectiebedrijf in het hogere segment in de markt. Opzetten organisatie, herstructureren, procesontwerp. Positioneren van het product t.o.v. andere bedrijfsonderdelen, distributiestrategie etc. Het bedrijf is nu bekend als Yacht Recruitment.

Projectleider Matching, Newmonday.com
04-2000 / 07-2000
Newmonday.com was een joint venture van Randstad en VNU Publishers. De kerncompetenties van deze twee organisaties werden samengevoegd in een ‘ultieme’ carrièresite. Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de matching-principes en relevante delen van de waardepropositie ontwikkeld. Representatie van Randstad-knowhow in het project. Beschermde methode ontwikkeld om van algemene informatie van potentiële kandidaten een persoonlijk competentieprofiel te maken.

Projectmanager Human Resource YACHT Collaborative Enterprise BV
02-1999 / 12-2000
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de waardepropositie voor medewerkers en het HR-proces. In het Yacht-project ontwikkelden verschillende projectteams de Yacht-formule, marktbenadering en het veranderproces. Het Yacht-concept is vanaf begin 2000 uitgerold in Nederland en België en opgestart in Engeland en Duitsland. Verantwoordelijk voor de HR-strategieën en -processen en de (informatie)systemen. Ontwerp en realisatie van competentiemodellen, prestatiebeloningssystemen, trainings- en ontwikkelingsinstrumenten, recruitmentbenadering etc. State-of-the-art methoden voor recruitment, binding, communicatie, cultuurontwikkeling en business development ontwikkeld. Na ontwerp en besluitvorming het concept verspreid, de HR-organisatie ontwikkeld en projecten geleid. Overige verantwoordelijkheden waren o.a. personeelsinformatiesysteem, ondernemingsraden, management development, expat management en internationale labour issues.

Hoofd Personeel, Organisatie en Informatie, Randstad Automatiseringsdiensten BV (RAD)
04-1997 / 08-1999
De groei van RAD begeleid van circa 1.000 naar 2.000 medewerkers. Verantwoordelijk voor Academy, interne automatisering, personeelsadministratie en HR-advisering. Lid MT en afdeling met 12 medewerkers. Arbeidsvoorwaarden ontwikkeld, organisatieontwikkeling, training en kennismanagement opgezet, management development, personeels- en salarisadministratie (AO) opgebouwd, etc.


Eurocard Nederland BV / Interpay BV, Hoofd Personeel & Organisatie
02-1991 / 03-1997

Hoofd Personeel en Organisatie, Interpay BV
04-1994 / 03-1997
Interpay is de interbancaire organisatie die al het betalingsverkeer in Nederland of voor Nederlandse rekeningen verzorgt. Zij is het resultaat van een fusie tussen de Bankgirocentrale, Beanet en Eurocard. Omvang van de P&O-afdeling was 36 fte waarvan een deel sec voor projecten was aangetrokken. De organisatie telde 1.600 fte vaste medewerkers en ca. 400 ingehuurde medewerkers. Verantwoordelijk voor integratieprojecten van arbeidsvoorwaarden, organisatievormgeving, verhuizing van verschillende organisatieonderdelen, ontwikkelen Sociaal Plan, integratie van drie HR-afdelingen. Gedurende deze periode werden tal van onderhandelingen gevoerd met vakbonden en ondernemingsraden. De integratie is succesvol afgerond eind 1996.

Projectlid van het team dat de fusie van Eurocard, Beanet en Bankgirocentrale voorbereidde
09-1993 / 01-1994
De Nederlandse banken startten een onderzoek naar een fusie tussen deze zusterorganisaties. Verantwoordelijk voor de HR-aspecten van dit onderzoek. Tevens voeren van onderhandelingen teneinde een gezamenlijke basis te creëren.

Hoofd Personeel en Organisatie, Eurocard Nederland BV
02-1991 / 03-1994
In deze periode verdubbelde het personeelsbestand van Eurocard en nam het aantal kaarthouders toe met 400%. Verantwoordelijk voor het opzetten van de HR-organisatie en de ontwikkeling en implementatie van elk relevant aspect van HR-beleid, -strategie en -instrumentarium en van een stabiel administratief proces. Lid van het MT. Omvang van de P&O-afdeling was 6 fte.


Koninklijke Ahold NV, diverse functies
07-1977 / 02-1991

HR manager corporate staff, Ahold Holding
08-1988 / 02-1991
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van HR-beleid voor de staf van de raad van bestuur van Ahold, bestaande uit 250 medewerkers. Verantwoordelijk voor recruitment, functiewaardering, arbeidsvoorwaardentoepassing, advisering, opleidingen etc.

Personeelsmanager, AC Restaurants BV
07-1984 / 08-1988
Lid HR-team. Verantwoordelijk voor de uitvoering van HR-beleid in 15 vestigingen verspreid over heel Nederland. Gedurende deze periode werd de formule van de restaurants vernieuwd. Verantwoordelijk voor de aanpassing van (management) training, re-staffing, recruitment, arbeidsmarktcommunicatie en organisatieontwikkeling. Medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van diverse plannen van aanpak.

Zone Personeels- en opleidingsfunctionaris, Albert Heijn Supermarkten
05-1983 / 07-1984
In een gebied met 25 supermarkten en 2.100 medewerkers, verantwoordelijk voor de uitvoering van HR-beleid, i.s.m. lokaal management. Daarnaast verschillende herstructurerings- en veranderprojecten en management development.

Trainee HR, AC Restaurants
09-1982 / 05-1983
Als trainee werkzaam op een HR-afdeling van deze restaurantketen. Werkzaamheden voornamelijk op het gebied van juridische zaken, de ontwikkeling van arbeidsvoorwaarden en een beoordelings- en beloningsbeleid.

Afdelingsmanager, Albert Heijn Supermarkt
07-1977 / 09-1982
Verantwoordelijk voor verschillende afdelingen van een supermarkt met 40 (parttime) medewerkers. Commercieel, operationeel en logistieke verantwoordelijkheid in een markt met seizoensafhankelijke operatie en een sterke lokale marktpositie. In deze supermarkt diverse functies doorlopen.


Opleiding interimmanager

2004 / 2005 SIOO: Executive Change management
1996 / 1997 Stichting Bedrijfskunde: Management van irrationele en disfunctionele processen in organisaties
1993 / 1994 IBO: Hoofdopleiding Bedrijfskunde
1989 / 1991 Voortgezette opleiding personeelsbeleid
1985 / 1987 Hogere beroepsopleiding personeelswerk en arbeidsmarktpolitiek
1981 / 1985 Middelbare beroepsopleiding personeelswerk en arbeidsmarktpolitiek
1976 / 1977 Middelbare Detailhandelsschool
1971 / 1976 MAVO


Trainingen en cursussen o.a.
Krauthammer International Timemanagement, onderhandelen, managementvaardigheden
Verschillende instituten Presentatievaardigheden, Finance for non-financials, Strategieontwikkeling
ITA intensief Engels
Interlingua intensief Duits



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn competentieprofiel geeft hoge scores aan op de combinaties leiderschap (vooral gebaseerd op procesmanagement), pioniersdrang, onafhankelijkheid en adviserend vermogen.Een sterke externe oriëntatie met ruim analytisch inzicht, flexibiliteit, creativiteit, zelfdiscipline, variatiebehoefte en kwaliteitsgevoel. In de beheersmatige en faciliterende competenties scoor ik hoog in hulpvaardigheid, loyaliteit, normen- en waardengevoel, gevoel voor detail, functionaliteit en inhoudelijke analytische kwaliteiten. Ik ben vrij direct.

Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels mondeling: goed; schriftelijk: goed
Duits mondeling: goed; schriftelijk: redelijk


Overig

Ruime ervaring in changemanagemnt, zaken op orde brengen, resultaatverbetering, leiden en ontwikkelen van medewerkers en managers

 beschikbaar?