T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Advies - Coaching - Management

Advies - Coaching - Management

Werkervaring interimmanager

Profiel
Mijn loopbaan ontwikkeling bestaat afwisselend van individueel - naar beleidsmatig / organisatorisch gericht werken. In hetgeen er dan aan de orde komt, vind ik steeds de nieuwe uitdagingen om te gaan uitwerken en vorm te geven in een nieuwe context.
Ik richt me daarbij op het commitment vanuit het inzicht en de exploratie van kwaliteiten, talenten en capaciteiten van mensen en de organisaties.

Vanaf 1978 ben ik werkzaam als leidinggevende in de gezondheidszorg; de psychiatrie, de gehandicaptenzorg en de ouderenzorg.
In het leidinggeven hanteer ik een coachende wijze van werken waarin afstemming, exploratie van kansen, kwaliteiten en het nemen van eigen verantwoordelijkheden centraal staan. Het pro-actief, praktijkbetrokken werken en multidisciplinaire afstemming, zijn voor mij vanzelfsprekendheden
De werkwijze van integraal- en people-manager zijn mij op het lijf geschreven. Vandaar dat ik ook belang hecht aan een participatief klimaat, waarbij ik uitga van het delen van kennis en informatie en
het betrekken van medewerkers bij de besluitvorming.

Als leidinggevende binnen de gezondheidszorg hebben de ontwikkelingen op het gebied van zorg, huisvesting en het integratief implementeren hiervan, altijd mijn bijzondere aandacht gehad. Ik was dan ook actief betrokken bij beleidsmatige en organisatorische ontwikkelingen en veranderingen.

Daarnaast heb ik vanuit mijn interesse verder scholing gevolgd op het gebied van psychotherapie, coaching en begeleiding en ben ik de laatste tien jaar parttime werkzaam als zelfstandig therapeut
en metal- managementcoach.

Werkervaring
1995- Heden : Praktijk voor Therapie, Coaching en Advies.
Algemeen: Het behandelen en begeleiden van cliënten met uiteenlopende psychische,
sociale-, psychosomatische- en werkgerelateerde klachten.
- Het behandelen en coachen van werknemers van de Willem van den Bergh,
een leefgemeenschap voor mensen met een verstandelijke beperking in Noordwijk,
na verwijzing van het bedrijfsmaatschappelijk werk / SMT;
- Het behandelen van cliënten na verwijzing van een Arbo dienst uit Den Haag;
- Het coachen en adviseren van managers van verschillende bedrijven;
- Loopbaanadvies, en het begeleiden van reïntegratieprocessen en outplacement;
- Het geven van supervisie aan therapeuten.

1998- 2001 : Rijndelta-Advies te Katwijk aan Zee.
Functie: Vennoot van het bureau, organisatie-adviseur, groepsleider.
- Als organisatieadviseur betrokken bij verschillende veranderingstrajecten met het accent op commitment, communicatie, competenties en peoplemanagement.

1980-2001 : Psychogeriatrisch verpleeghuis ‘Overduin’, te Katwijk aan Zee.
Functies: eerst als afdelingshoofd en de laatste jaren als parttime nachthoofd.
- Hoofd van een afdeling voor psychogeriatrische cliënten met gedragsproblemen;
- Medeverantwoordelijk voor veranderingsprocessen in de zorg, o.a. de realisatie
van teamverpleging, de invoering van zorgplannen en automatisering, verbouwing
van de verpleegafdelingen en de realisering van een nieuw verpleeghuis in de regio.

1978-1980 : “Huize Ursula”, een leefgemeenschap voor mensen met een verstandelijke
beperking, te Nieuwveen.
Functie: Afdelingshoofd en Hoofd buitenpaviljoen.
- Opzetten van een afdeling voor cliënten met een verstandelijk beperking, die gedragsproblemen vertoonden en uit een psychiatrische instelling kwamen;
- Eindverantwoordelijk voor de opzet en de realisering van het buitenpaviljoen.

1973-1978 : Psychiatrisch Centrum “Schakenbosch” te Leidschendam.
Functie: verpleegkundige van een opname-, een verblijf- en begeleidingsafdeling.
- Participatie in de veranderingsprocessen van zorgverlening;
- Opzetten van een speciale interne afdeling voor de verpleging van psychiatrische cliënten direct na een ziekenhuisbehandeling.

Nevenfuncties
1995 – heden : Regiocoördinator van de NGVH, EAP / NAP.
- O.a. verantwoordelijk voor de organisatie van de regionale intervisiebijeenkomsten
van de aangesloten therapeuten.
2002 – heden : Getuigendeskundige.
- Als getuigendeskundige de beroepsorganisatie vertegenwoordigen in klacht- en
tuchtrechtzaken.
1995 – 2001 : Bestuursactiviteiten van de beroepsvereniging.
- Op deze wijze betrokken bij overgang naar de Europese erkenning van Existentiele,
Integratieve Psychotherapie.
1993 – 1996 : Supervisor post HBO- opleiding Hypnotherapie.
- Geven van supervisie; - afnemen van examens;
- Participatie in de verandering van de opleiding tot academie voor psychotherapie.

Vrijetijdsactiviteiten
Voorzitter van zwemvereniging WZK in Wassenaar (1991-1993)
Trainer/coach van hockeydames 2, bij hockeyclub ‘Catwyck’.







Opleiding interimmanager

Opleidingen
(2005) - Master of Arts voor Psychotherapie en Counselling, afronding juni 2005
(2001) - Europees certificaat voor psychotherapie
(1996) - Diploma driejarige post- HBO opleiding Hypnotherapie & NLP
(1989) - Bijscholing Roosterplanning NZI
(1987) - Diploma HBO Maatschappelijkwerk -keuzevak management-
(1984) - Diploma MBO Sociale Dienstverlening
(1980) - Getuigschrift Gerontologie
(1978) - Diploma B- Ziekenverpleging

- Diverse coaching en management begeleidingsgerichte trainingen
- Intervisies, na- bijscholingsactiviteiten en literatuurstudies over o.a. de psychopathologische
verschijnselen en de verschillende behandel- en coaching- methodieken
- Momenteel zit ik in het laatste jaar van de opleiding Master of Arts voor Psychotherapie en Counselling
aan de internationale Eureka University in Oostenrijk, die in Nederland wordt verzorgd door het STIPO.

Ik ben lid van verschillende beroepsverenigingen die kwaliteitsnormen zichtbaar maken, hier eisen aan stellen en deze bewaken.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Leidinggeven heeft mij altijd aangetrokken. Ik hanteer een coachende wijze van leidinggeven. De HRM principes mij bekend. Vandaar dat ik ook belang hecht aan een participatief klimaat, waarbij ik uitga van het delen van kennis en informatie en het betrekken van medewerkers in besluitvorming.
Daarbij is het werken vanuit een positieve, praktijkbetrokken, zakelijk- en klantgerichte afstemming, voor mij vanzelfsprekendheden in het leidinggeven en de omgang met mensen.
Ik heb ervaring in het directe en op afstand aansturen van medewerkers.
Ook ben ik altijd actief betrokken geweest op beleidsmatig gebied met betrekking tot zorgverlening en huisvesting.


Talenkennis interimmanager

Nederlands

 beschikbaar?