T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Financial Professional

Financial Professional

Werkervaring interimmanager

Opdrachten als zelfstandig interim-manager:

* September 1997 Gevestigd als zelfstandig interim-manager



1. Januari 2007 t/m heden

Aangesteld als kwartiermaker betreffende de functie van concerncontroller. Als kwartiermaker ga ik een nieuwe organisatie creëren uit de bestaande organisatie middels een vloeiende overgang van werk en mensen. De werkzaamheden worden uitgevoerd als interim-concerncontroller van de gemeente Woudrichem. Vanaf 1 september 2007 gezamenlijk met de bestaande organisatie actualiseren c.q. herzien van de (bouw)grondexploitaties per 1 januari 2008 en het ontwikkelen van een financieel referentiekader met betrekking tot diverse locaties. De werkzaamheden worden uitgevoerd als interim-adviseur van de gemeente Woudrichem.

2. Januari 2007 t/m september 2007

Het gezamenlijk met de bestaande organisatie verbeteren van de werkprocessen, het beschrijven van de administratieve organisatie (AO), het evalueren van de implementatie van een nieuw financieel systeem (Decade), het digitaliseren van facturen en bestellingen, het initiëren en implementeren van de verbeterkansen en deze zichtbaar maken en houden, een totale check op de boekhouding en een duidelijke aansturing van deze taken en die van de dagelijkse taken. De werkzaamheden worden uitgevoerd als interim-projectmanager tot en met 30 juni 2007 en vanaf 1 juli 2007 als interim-hoofd Economische Administratieve Dienst (EAD) van Bouman Geestelijke Gezondheidszorg te Capelle aan den IJssel. BoumanGGZ verleent zorg aan mensen die lijden aan verslavingsziekte of andere psychische ziekten.

3. Juni 2006 t/m januari 2007

Het coachen en gezamenlijk met de bestaande organisatie optimaliseren van de totale bedrijfsvoering in de breedste zin van het woord, de automatisering, de informatievoorziening en werkprocessen (AO & IC). Bovenstaande werkzaamheden worden uitgevoerd als interim-adviseur van de brandweer en het concern van de gemeente Venlo.

4. Januari 2005 t/m mei 2006

Het coachen en gezamenlijk met de bestaande organisatie samen- c.q. opstellen van de (jaar)rekening 2004 en 2005. Het coachen en gezamenlijk met de bestaande organisatie optimaliseren van de bedrijfsvoering in de breedste zin van het woord, de automatisering, de informatievoorziening en de beschrijving van de werkprocessen (AO & IC). Bovenstaande werkzaamheden worden uitgevoerd als interim-projectleider / coördinator van de afdeling Financiën van de gemeente Diemen.

5. Februari 2005 t/m maart 2005

Het coachen en gezamenlijk met de bestaande organisatie samen- c.q. opstellen van de (jaar)rekening 2004. De werkzaamheden werden uitgevoerd als interim-coördinator van de afdeling Financiën van de gemeente Bleiswijk.

6. Januari 2005 t/m maart 2005

Het coachen en gezamenlijk met de bestaande organisatie samen- c.q. opstellen van de (jaar)rekening 2004. De werkzaamheden werden uitgevoerd als interim-medewerker van de dienst OCW van de gemeente Den Haag.

7. September 2004 t/m december 2004

Aangesteld ten behoeve van de kwaliteitsimpuls betreffende het beheer op orde van de totale organisatie. Als interim-concerncontroller ben ik onder de leiding van de gemeentesecretaris organisatiebreed een andere manier van werken aan het implementeren (op basis P*Q, incl. verschillenregistratie en match stand van het werk/geld). Uitgangspunt hierbij is dat organisatiebreed het basiskamp wordt ingericht. De werkzaamheden werden uitgevoerd als interim-concerncontroller van de gemeente Moerdijk.

8. Juli 2004 t/m augustus 2004

Aangesteld als kwartiermaker betreffende de functie van directeur dienstverlening. Als kwartiermaker heb ik een nieuwe organisatie gecreëerd uit de bestaande organisatie middels een vloeiende overgang van werk en mensen. De werkzaamheden werden uitgevoerd als interim-directeur van de gemeente Moerdijk.

9. Mei 2004 t/m juni 2004

Aangesteld als kwartiermaker betreffende de functie van concerncontroller. Als kwartiermaker heb ik een nieuwe organisatie gecreëerd uit de bestaande organisatie middels een vloeiende overgang van werk en mensen. De werkzaamheden werden uitgevoerd als interim-concerncontroller van de gemeente Moerdijk.

10. Februari 2004 t/m april 2004

Het coachen en gezamenlijk met de bestaande organisatie samen- c.q. opstellen van de (jaar)rekening 2003. De werkzaamheden werden uitgevoerd als interim-medewerker van de afdeling Bedrijfsvoering van de gemeente Moerdijk.

11. Juli 2003 t/m maart 2004

Het coachen en gezamenlijk met de bestaande organisatie optimaliseren van de bedrijfsvoering, de automatisering, de informatievoorziening en de beschrijving van de werkprocessen betreffende het Aannemings- & Bouwbedrijf Bloemfontein te Stellendam. Het gezamenlijk met de bestaande organisatie optimaliseren van de algehele bedrijfsvoering. Vorenstaande werkzaamheden worden uitgevoerd als parttime interim-directeur.

12. April 2003 t/m juli 2003

Het coachen en gezamenlijk met de bestaande organisatie optimaliseren van de bedrijfsvoering, de automatisering, de informatievoorziening en de beschrijving van de werkprocessen betreffende de (bouw)grondexploitaties. Het gezamenlijk met de bestaande organisatie actualiseren c.q. herzien van de (bouw)grondexploitaties per 1 januari 2003 en het ontwikkelen van een financieel referentiekader met betrekking tot diverse locaties. Dit in het kader van een vaststellingsovereenkomst met de belastingdienst. Bovenstaande werkzaamheden worden uitgevoerd als interim-beleidsmedewerker van de sector RO van de gemeente Rijnwoude.

13. Juni 2002 t/m juli 2003

Het coachen en gezamenlijk met de bestaande organisatie samen- c.q. opstellen van de (meerjaren)begroting 2003. Het coachen en gezamenlijk met de bestaande organisatie optimaliseren van de bedrijfsvoering, de automatisering, de informatievoorziening en de beschrijving van de werkprocessen. Het gezamenlijk met de bestaande organisatie actualiseren c.q. herzien van de (bouw)grondexploitaties per 1 januari 2003 en het ontwikkelen van een financieel referentiekader met betrekking tot diverse locaties. Bovenstaande werkzaamheden werden uitgevoerd als interim-coördinator van de sector MES en ROB van de gemeente Cromstrijen.

14. Januari 2002 t/m december 2002

Het optimaliseren van de bedrijfsvoering, de automatisering, de informatievoorziening en de beschrijving van de werkprocessen als interim-hoofd van de afdeling Financiën en Belastingen van de gemeente Noord-Beveland. Diverse advieswerkzaamheden in het kader van een intergraal vastgoedinformatiesysteem ten behoeve van de algehele bedrijfsvoering binnen de gemeente Noord-Beveland.

15. Januari 2002 t/m oktober 2002

Het optimaliseren van de bedrijfsvoering, de automatisering, de informatievoorziening en de beschrijving van de werkprocessen als interim-hoofd van de afdeling Financiën van de gemeente Den Haag. Diverse advieswerkzaamheden ten behoeve van het verbetertraject van de algehele bedrijfsvoering binnen de gemeente Den Haag.

16. Oktober 2000 t/m december 2001

Het optimaliseren van de bedrijfsvoering, de automatisering, de informatievoorziening en de beschrijving van de werkprocessen als interim-hoofd van de afdeling Financieel Beheer & Belastingen van de gemeente Schouwen-Duiveland. Diverse advieswerkzaamheden verricht ten behoeve van het verbetertraject van de algehele bedrijfsvoering binnen de gemeente Schouwen-Duiveland. Het regelen van de (project)financiering in het kader van de te realiseren nieuwbouw gemeentehuis.

17. Mei 2000 t/m december 2000

Het gezamenlijk opstellen en overdragen van kennis met betrekking tot de jaarrekening van het Grondbedrijf 2000, het actualiseren c.q. herzien van de (bouw)grondexploitaties per 1 januari 2001 en het ontwikkelen van een financieel referentiekader met betrekking tot een locatie bij de gemeente Gorinchem.

18. Mei 2000 t/m juli 2000

Het coachen en gezamenlijk opstellen van de voorcalculatie (P*Q) organisatiebreed ten behoeve van de (meerjaren)begroting van de gemeente Schouwen-Duiveland.

19. April 2000 t/m oktober 2000

Het optimaliseren van de bedrijfsvoering, de automatisering, de informatievoorziening en de beschrijving van de werkprocessen van de afdeling Facturatie van de Shell Nederland BV te Rotterdam.

20. Maart 2000 t/m oktober 2000

Het gezamenlijk opstellen en overdragen van kennis met betrekking tot de jaarrekening van het Grondbedrijf 1999, het actualiseren c.q. herzien van de (bouw)grondexploitaties per 1 januari 2000 en het ontwikkelen van een financieel referentiekader met betrekking tot een VINEX- locatie bij de gemeente Hendrik Ido Ambacht.

21. Oktober 1999 t/m oktober 2000

Het gezamenlijk opstellen en overdragen van kennis met betrekking tot de jaarrekening van het Grondbedrijf 1999 en het actualiseren c.q. herzien van de (bouw)grondexploitaties per 1 januari 2000 bij de sector Stads- en Milieubeheer van de gemeente Maassluis.

22. September 1999 t/m december 1999

Het optimaliseren van de bedrijfsvoering, de automatisering, de informatievoorziening en de beschrijving van de werkprocessen bij Glencore Grain te Rotterdam.

23. Juli 1999 t/m december 1999

Het optimaliseren van de bedrijfsvoering, de automatisering, de informatievoorziening en de beschrijving van de werkprocessen bij Origin te Utrecht en te Apeldoorn.

24. Maart 1999 t/m augustus 1999

Het optimaliseren van de bedrijfsvoering, de automatisering, de informatievoorziening en de beschrijving van de werkprocessen bij Newco Metal Recycling BV te Rotterdam/Botlek.

25. Januari 1999 t/m maart 1999

Het optimaliseren van de bedrijfsvoering, de automatisering, de informatievoorziening en de beschrijving van de werkprocessen bij de handelsonderneming Hardenberg Group te Rotterdam.

26. Oktober 1998 t/m april 1999

Het optimaliseren van de werkprocessen (bedrijfsvoering) van de dienst Stadsontwikkeling van de gemeente Delft.

27. Oktober 1998 t/m december 1998

Het optimaliseren van de bedrijfsprocessen en het uitvoeren van administratieve werkzaamheden ten behoeve van de afdeling Operations van de Robeco Group te Rotterdam.

28. Juni 1998 t/m september 1998

Het optimaliseren van de bedrijfsvoering en het beschrijven van de werkprocessen ten behoeve van handelsonderneming Kenbri Valve te Stellendam.

29. Mei 1998 t/m augustus 1998

Het actualiseren van de beschrijvingen van de administratieve organisatie en het verbeteren van de financiële werkprocessen bij handelsonderneming Pan Ocean te Rotterdam.

30. April 1998 t/m oktober 1998

Het optimaliseren van de planning en control-cyclus, het opstellen van de beschrijving van de administratieve organisatie en overige ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van het Grondbedrijf van de gemeente Haarlemmermeer.

31. Februari 1998 t/m april 1998

Het gezamenlijk opstellen en het overdragen van kennis met betrekking tot het samenstellen van de jaarrekening 1997 ten behoeve van het Grondbedrijf van de gemeente Haarlem.

32. November 1997 t/m februari 1998

Het optimaliseren van de werkprocessen (bedrijfsvoering) van de dienst Ruimtelijke ontwikkeling Milieu en Economische zaken (RME) van de gemeente Breda.

33. Oktober 1997 t/m januari 1998

Het uitvoeren van een onderzoek gezamenlijk met Ernst & Young-Accountants te Den Haag en VB Deloitte & Touche-Accountants te Voorburg naar het (financiële) weerstandsvermogen van gemeenten ten behoeve van het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Tevens werkzaamheden verricht ten behoeve van het HSF-traject en overige diverse voorkomende werkzaamheden.


Functieverloop loondienst:

 November 1996 t/m september 1997
Gemeente (circa 9.000 inwoners)

Functie: Teamleider Financiën
Taken en verantwoordelijkheden:
-dagelijkse leiding financiën;
-financieel adviseur waaronder ontwikkeling, implementatie en uitvoering BBI;
-adviseur belastingen;
-kwaliteitsvergroting organisatie-productbegroting;
-optimalisering financiële dienstverlening.

 Augustus 1992 t/m oktober 1996
Gemeente (circa 60.000 inwoners)

Taken en verantwoordelijkheden:
-medewerker van de afdeling Centrale Bedrijfsadministratie
van de hoofdafdeling Financiën;
-medewerker bedrijfsbureau Grondbedrijf.
De afdeling Centrale bedrijfsadministratie is onderverdeeld in de sectie:
-functionele administratie;
-financiële administratie;
-belastingadministratie.
De projectgroep bedrijfsbureau verricht werkzaamheden in het kader van het exploiteren van (bouw)grond ten behoeve van de afdeling Grondbedrijf.

 Januari 1988 t/m juli 1992
Gemeente (circa 8.000 inwoners)

Taken en verantwoordelijkheden:
-samenstellen van de begroting, inclusief meerjarenbegroting en beleidstoelichting;
-samenstellen van de begroting in een oogopslag;
-samenstellen van de jaarrekening, inclusief toelichting en analyses;
-financiële beleidsadvisering;
-kredietbewaking, inclusief rapportage;
-controle debiteuren- en crediteurenadministratie;
-controle facturering;
-opstellen van een subsidieplan;
-opstellen van een onderhoudsplanning gemeentelijke gebouwen;
-waarnemend comptabele;
-eerste medewerker sectie comptabiliteit;
-applicatiebeheerder diverse pakketten.

 Maart 1983 t/m december 1987
Gemeente (circa 11.000 inwoners)

Taken en verantwoordelijkheden:
-debiteuren- en crediteurenadministraties;
-begrotings- en rekeningswerkzaamheden;
-gemeentelijke belastingen;
-salarisadministratie;
-facturering;
-systeem- en applicatiebeheerder.


Opleiding interimmanager

1981 Mavo-4
1982 Praktijkdiploma boekhouden
1983 Cursus Administratief Ambtenaar
1984 Cursus Omgaan met de PC
1985 Cursus Computer IBM/S36
1987 Cursus Bedrijfseconomie
1987 MEAO
1988 Cursus Bestuursopleidingen Lagere Overheden
- Differentiatie Financiën
1989 Cursus Van Balans tot Balans
1990 Cursus Comptabiliteit en Management
1991 Cursus Begroting en Jaarrekening in één oogopslag
1993 Cursus Hoger Financieel Bestuursambtenaar
1997 Opleiding Makelaar en Taxateur
1998 Opleiding Controller (HOFAM)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Crisismanagement
Overburggingsmanagement
Verandermanagement

Talenkennis interimmanager

Nederlands - Uitstekend
Duits - Goed
Engels - Goed

Overig

Geen

 beschikbaar?