T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



HR Manager/Adviseur

HR Manager/Adviseur

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

Ministerie LNV
Sr HR Adviseur
December 2008 tot heden
Ondersteuning in het volbrengen van het veranderingsproces en reductie van het aantal medewerkers bij de DICTU ( ICT centrum LNV) Doelstelling is om doormiddel van een reorganisatie het aantal personeelsleden met 100 fte te verminderen. Verder meewerken aan het uitbesteden van alle WPO-werkzaamheden en personeel van de ondersteunende afdeling aan een Capgemeni.

LexisNexis Univentio
Interim HR Manager/Consultant
September 2007 tot 1 April 2008
Ben in september 2007 als business partner begonnen bij LexisNexis Univentio (Onderdeel ven Elsevier) met het opzetten van een hr-afdeling voor de Benelux. Als hr-manager en lid van het MT heb ik een hr-beleidsplan opgesteld voor de periode 2008-2010. Verder heb ik met alle ondersteunende partijen een SLA afgesloten opdat een adequate administratie kan worden gewaarborgd en de ontwikkeling van medewerkers in gang kan worden gezet. In het opgestelde beleidsplan staan o.a. werving & selectie, voeren van PDP gesprekken, opleidingsplan, arbeidsvoorwaarden, en het waarderen van functies. Verder heb ik in de verschillende Europese landen hand en spandiensten verricht.

Reed Business/Consultant
Interim HR Manager
April 2007 tot September 2007
Als interim Manager P&O ben ik verantwoordelijk geweest voor 13 Business Units en 1 internationaal bedrijfsonderdeel.
Mijn opdracht is het in gang zetten van cultuurverandering, beleidsplannen te ontwikkelen, te implementeren,
P&O integreren in de organisatie en als business partner samen te werken.
Het totaal aantal medewerkers nationaal en internationaal 320.
In de functie van business partner heb ik de BU directors en medewerkers geholpen bij het toepassen van;
P&O beleid betreffende, Arbeidsomstandigheden, Arbeidsvoorwaarden, Arbeidsverhoudingen, terugdringing
ziekteverzuim, personeelsplanning (instroom, doorstroom en uitstroom).
Budgettair verantwoordelijk voor € 4.mlj.

Januari tot maart 2007
Diverse advies werkzaamheden en coachings-trajecten gedaan voor verschillende bedrijven.

Ouderschapsverlof
Juli 2006 T/m December 2006

Computer Associates BV
Interim Manager Human Resources/Generalist Nederland
Maart 2006 t/m Juli 2006
Tijdelijke aanstelling ter vervanging van zwangerschap/ziekte. Betreft een zelfstandige functie waarbij ik als business
partner tijdens de interim periode werkzaamheden heb verricht op het gebied van Werving & Selectie, HR Administratie,
muteren van personeel, opstellen van beleid voor o.a. de Levensloopregeling en ziekteverzuim.

Gouden Gids Nederland BV
Interim Manager Human Resources vanaf Juni 2005 t/m December 2005
Aanstelling als interim HR Manager. Ik heb met de collega’s, een reorganisatie kunnen leiden en voor kunnen zorgdragen dat de service van de P&O Afdeling naar de organisatie, op een nog efficiëntere manier heeft kunnen plaatsvinden (business partner model). Binnen de afdeling heb ik mij bezig gehouden met de algemene P&O administratie, toepassen van compensation & bennefit, werving en selectie van 230 nieuwe medewerkers, communicatie naar de andere afdelingen en zorgdragen voor goede toepassing van het arbo-beleid. Ik heb verder leiding gegeven aan een team van 14 medewerkers.

Computer Associates BV
Interim Manager Human Resources/Generalist Nederland
Augustus 2004 t/m januari 2005
Tijdelijke aanstelling ter vervanging van zwangerschap voor een periode van 5 maanden.
Ik heb tijdens de interim periode werkzaamheden verricht op het gebied van Werving & Selectie, HR Administratie, Management support en het evalueren van functie evaluatie systeem. Tevens ben ik ook lid geweest van het MT.

Dell Nederland BV
Interim Manager Human Resources/Generalist Business Unit Relations
Mei 2004 t/m Augustus 2004
Tijdelijke aanstelling ter vervanging van de vertrokken Manager. Als vervanger heb ik uitvoering gegeven aan het
personeelsbeleid in de breedste zin. Tevens adviseerde ik het management en medewerkers m.b.t. Arbeidsomstandigheden,
Arbeidsvoorwaarden, Arbeidsverhoudingen, personeelsplanning (instroom,
doorstroom en uitstroom). Verder ben ik verantwoordelijk geweest voor het voeren van de gehele hr-administratie van de
Business Unit.

Vengroff, Williams & Associates, Inc.
Intrim Human Resource Manager/Consultant Europe
Mei 2003 t/m April 2004
Als Interim HR Manager Europa heb ik in 7 Europeesche landen VWA vestigingen helpen op te zetten met hulp
van samenwerkende Europeesche partners, HR beleid en arbeidsvoorwaarden ontwikkelt.
Verder, ben ik verantwoordelijk geweest voor het werven & selecteren van medewerkers voor de diverse europeesche
vestigingen.
In de functie adviseerde ik het Europeesche / Amerikaanse management op het gebied van P&O beleid betreffende,
Arbeidsomstandigheden, Arbeidsvoorwaarden, Arbeidsverhoudingen, personeelsplanning (instroom, doorstroom
en uitstroom). Naast uitvoering geven aan het beleidsmatige ben ik ook actief bezig geweest met het uitvoeren van
operationele werkzaamheden. Ook is door mij een handboek en een beleidsplan ontwikkelt voor de periode 2003 t/m 2005.
De omzet van de organisatie bedraagt $ 20 miljard.

Magnafarma BV
Hoofd P&O 2002-30/11/2003
Als Hoofd Afdeling P&O en lid van het MT ben ik verantwoordelijk geweest voor het in gang zetten van
cultuurverandering, beleidsplannen te ontwikkelen, te implementeren, het functiewaarderingssysteem door te
lichten en een P&O management rapportage systeem op te zetten.
Het totaal aantal medewerkers bedroeg 280.
In de functie heb ik het managementteam en medewerkers geadviseerd bij het juist toepassen van het
P&O beleid betreffende, Arbeidsomstandigheden, Arbeidsvoorwaarden, Arbeidsverhoudingen,
personeelsplanning (instroom, doorstroom en uitstroom).
Ik heb leiding gegeven aan de afdelingen P&O, Algemene Zaken, Secretariaat & Receptie met totaal 13 medewerkers. Tevens ben ik binnen de Holding Maatschappij (Brocacef NL) vertegenwoordiger van Magnafarma BV geweest op het HRM terrein. Budgettair verantwoordelijk voor € 9.mlj.
Door bedrijfseconomische reden heeft er geen voortzetting van het dienstverband kunnen plaatsvinden.

Interpay Nederland BV
HRM Manager Business Unit ICP 2001 t/m 30/09/2002
Als Manager heb ik leidinggeven aan de afdeling P&O met totaal 3 medewerkers.
In deze functie heb ik een adviserende en ondersteunde rol gehad bij de invoering, evaluatie en bijstelling van het
afdeling en organisatiebeleid. Het totaal aantal medewerkers van de Unit bedroeg 110.
Op beleidsniveau ondersteunen van de ICP afdelingen bij de uitvoering van het P&O beleid het toetsen op de juiste toepassing hiervan; inzake arbeidsomstandigheden, arbeidsvoorwaarden, arbeidsverhoudingen,
personeelsplanning (instroom, doorstroom en uitstroom) initiëring van Hay functiewaarderingssysteem.
Aan de Staf Holding P&O, advies uitbrengen m.b.t. ontwikkelingen op decentraal niveau. Tevens was ik het aanspreekpunt voor de centrale P&O-afdeling, het lijnmanagement en de externe contacten.
Door headhunter heb ik de overstap gemaakt naar Magnafarma BV.

Arbeidsvoorziening Rijnstreek
Bedrijfsadviseur 1994 t/m 2001
Als adviseur ben ik verantwoordelijk geweest voor het adviseren van het Midden & klein bedrijf op het gebied van P&O werkzaamheden. Heb verder geadviseerd bij het implementeren van veranderingsprocessen, in kaart brengen van de personele behoefte op kort en middellange termijn ten aanzien van instroom, doorstroom en behoud van personeel. In deze functie heb ik ongeveer 180 bedrijven kunnen adviseren m.b.t. P&O vraagstukken. Ik heb met veel plezier in deze organisatie gewerkt, maar was na een periode van vijfjaar toe aan een nieuwe uitdaging.

Memorex Telex Benelux BV
Coördinator contractbeheer 1990-1993
In samenwerking met de directeuren Marketing en Technische Dienst is de afdeling contractbeheer opgezet. Als coördinator contracten heb ik een systeem opgezet om alle niet in onderhoud zijnde hardware in onderhoud te krijgen. Ik heb leiding gegeven aan 7 medewerkers binnen de Benelux. De afdeling Contractbeheer verzorgde debiteuren administratie, onderhouden van contacten met klanten en prospects, uitbrengen van offertes en het verkopen van onderhoudscontracten. Door een reorganisatie en afstoten van twee bedrijfsonderdelen is medio 1993 het dienstverband beëindigd

Arbeidsbureau Amsterdam
Consulent 1988-1990
Als consulent ben ik ingezet voor het Baanvak project. Dit was een project waarbij bemiddeling van langdurig werklozen centraal stond. Ik heb leiding gegeven aan een team van 14 medewerkers. In mijn werkzaamheden stonden centraal; begeleiding/coaching van medewerkers, langdurig werklozen, opzetten van scholingsprojecten en bemiddeling naar een vervolgtraject. Verder was ik belast met het geven van beleidsadviezen t.a.v. arbeidsvoorwaarden en rapportage.

Uitzendbureau START
Intercedent 1987-1988
Als intercedent ben ik belast geweest met bemiddeling van uitzendkrachten, uitzendadministratie en aquireren en onderhouden van contacten met klanten.

Nationaal Lucht & Ruimtevaart Laboratorium
Technisch administratief medewerker 1985-1987
In deze functie heb ik de technische administratie gedaan voor de Fokker 50 en Fokker 100 toestellen.

Fokker B.V.
Administratief medeweker 1980-1985
Bij fokker BV heb ik mij kunnen bekwamen in het administratief verwerken van technische gegevens voor de handboeken van de F27 en de F28 toestellen.

Surinaamse T.V. Stichting
Administratief medewerker 1977-1980
Voeren van de algemene administratie t.b.v. de organisatie.


Opleiding interimmanager

1988-1991 M.B.O. Arbeidsmarktpolitiek/Personeelsbeleid
1995-1997 H.B.O. Personeel & Arbeid
1998-2000 Vrije Universiteit Cultuur Organisatie Management (COM) (niet afgestudeerd)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

kritisch denken, creativiteit, initiatief, probleemoplossend en risicobeoordeling

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels

Overig

Russisch basiskennis

 beschikbaar?