T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager - Projectmanager - Procesmanager

Interim manager - Projectmanager - Procesmanager

Werkervaring interimmanager

I Werkervaring als int. manager / projectleider
Interim management / projectmanager 1998 - heden

2012 – 2013 – Gemeente Amsterdam, stadsdeel Zuid
Rayonmanager Zuid/bedrijfsbureau openbare ruimte (110 fte)
• Integrale verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van de openbare ruimte in het stadsdeel en opdrachtgever voor de benodigde herinrichting en groot onderhoud in de openbare ruimte
• Integrale verantwoordelijkheid voor de bedrijfsvoering, de ontwikkelopgave van de afdeling, de afstemming van horizontale werkverbanden, de implementatie van nieuwe werkwijzen, de verantwoording van de afdeling in de P&C- cyclus, AO en IC, de projectopdrachten en de tijdige en complete aanlevering van de besluitvorming
• Verantwoordelijk voor de aansturing van het personeel en de daarbij behorende functioneringscyclus
• Eindverantwoordelijk voor de afdelingsproducten en –budgetten
• Verantwoordelijk voor de integrale koppeling van het beheer en inrichting met andere disciplines (economie, sociaal e.d.) en andere actoren in de openbare ruimte en vertaling hiervan in de concrete uitvoering.

2007 - 2012 - Gemeente Amsterdam, stadsdeel Nieuw-West –
Verandermanager / afdelingshoofd Beheer (270 fte)
Afdelingshoofd Ontwikkeling & Realisatie (intern ingenieursbureau Nieuw-West (60 fte)
• Trekker van de ontwikkeling en implementatie van de nieuwe organisatie uit de samenvoeging van de stadsdelen Osdorp / Geuzenveld / Slotervaart
• Het ontwikkelen van een nieuwe cultuur (gedrag, houding, interactie- en communicatiepatronen) vanuit 3 culturen
• Organisatie van de realisatie van projecten / opdrachten – structureren van de werkprocessen; verantwoordelijkheden en rollen.
• Het sturen/begeleiden van een kwaliteitsslag binnen de afdeling ten einde de ontwikkelopgave binnen het stedelijk gebied te realiseren.
• Het begeleiden van de organisatie bij de taakstelling om de gevolgen van de terugval in Stedelijke Vernieuwing en toezegging rijkssubsidies inzichtelijk te maken en alternatieve planvorming te realiseren.
• Het ontwikkelen en implementeren van planvorming en uitvoering vanuit 3 organisaties en werkwijzen
• Het begeleiden van de organisatie bij het invullen van de bezuinigingstaakstelling
• In samenwerking met de managementteams het inzichtelijk maken en op orde brengen van de kritische bedrijfsprocessen
• Het ontwikkelen van een bedrijfsmatige werkwijze bij de afdeling Beheer en afdeling Ontwikkeling & Realisatie
• Het ontwikkelen van project control, in samenwerking met betrokken directies, binnen het stadsdeel.

Stadsdeel Osdorp – afdelingshoofd Wijken
• Het leiding geven aan de afdeling Wijken (ca. 110 fte afvalinzameling en fysiek beheer en onderhoud van de openbare ruimte en sportparken, inclusief het bedrijfsbureau)
• Het realiseren van een cultuurverandering binnen de afdeling gericht op het bedrijfsmatiger werken en bevorderen van doorstroming van medewerkers
• Het optimaliseren van de continue beheercapaciteit (eigen dienst versus uitbesteden van werk)
• Het ontwikkelen van HRM binnen de afdeling.
• Het ontwikkelen en implementeren van structuur en sturingsinstrumenten binnen de afdeling.

1998 – 2008 Diverse gemeenten
(o.a. Amersfoort, Gouda, Heerhugowaard, Soest, Leusden, Hendrik-Ido-Ambacht)
• Het leiding geven aan diverse afdelingen (beleid, beheer en onderhoud).
• Begeleiden van reorganisatieprocessen en implementatie van organisatieontwikkelingtrajecten
• Het ontwikkelen van de organisatie
• Het ontwikkelen en implementeren van structuur en sturingsinstrumenten binnen deze afdelingen
• Het ontwikkelen en implementeren van (integrale) beleid- en beheerplannen
• Het opzetten van een integrale onderhoudsbestekken: de informatievoorziening daaromtrent en het bewaken van (de kwaliteit van) de uitvoering van het onderhoud.
• Het vormgeven en implementeren van het intern opdrachtgeverschap over de afdelingen heen tussen de afdeling (wijk)beheer, het ingenieursbureau en de uitvoering.
• Het inzichtelijk maken en implementeren van de processen rond projecten in de openbare ruimte.
• Het ontwikkelen, doorlichten, aansturen en coachen van medewerkers met de nadruk op het vergroten van de taakvolwassenheid van medewerkers, kennis vergroten van de werkprocessen, invulling geven aan de rol van opdrachtgever

Beheer Openbare Ruimte - Advisering en Planvorming 2001 – 2009
(o.a. gemeenten Gouda, Castricum, Heerhugowaard, Soest, Hendrik-Ido-Ambacht)
(enkele i.o.v. Cyber B.V.)
• Het ontwikkelen van visies op 2 achterstandswijken vanuit de Stedelijke Vernieuwing, in samenwerking met bewoners, politie, woningcorporatie, maatschappelijk middenveld en de communicatie over het proces en de plannen met de wijkbewoners. Resultaat – visies met plannen van aanpak voor projecten (2002 t/m 2008) en implementatieplan.
• Het begeleiden van de organisatie bij de interactieve ontwikkeling van de visie op groen, het ontwikkelen van het groenbeleidsplan, groenbeheerplan en het beeldkwaliteitplan.
• Het uitwerken en implementeren van een nieuwe organisatie en het opstellen van het bedrijfsplan.
• Herinrichting van het centrale stadspark in samenwerking met bewoners, politie, en belangenverenigingen.

Wijk- en buurtgericht werken / Procesbegeleiding 2001 – 2013
(o.a. Gouda, Heerhugowaard, Soest, Leusden, Houten, Hendrik-Ido-Ambacht, Lansingerland)
• Het ontwikkelen en implementeren van wijk- en buurtgericht werken (fysiek en sociaal) / bewonersparticipatie in gemeentes in samenwerking met bewoners, politie, woningcorporatie, maatschappelijk middenveld.
• Het begeleiden van de interne organisatie in relatie tot wijk- en buurtgericht werken (coaching, werkconferenties, organiseren van trainingen etc.)
• Adviseren van management bij de ontwikkeling en implementatie van het wijk- en buurtgericht werken.
• Gespreksleider bij bewonersavonden in verschillende gemeenten

Kwaliteitsmanagement 1997 – 2004 /2013
Het begeleiden,inventariseren, beschrijven en implementeren van werkprocessen van diverse afdelingen en het opzetten van kwaliteitshandboeken (conform ISO en INK).


II Werkervaring in dienstverband:

1986 – 1997 : Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer & Visserij
1986 – 1996 Hoofd Bedrijfsbureau (25 personen) Directie Juridische Zaken
1996 – 1997 Coördinator Bestuurlijke informatievoorziening bij directie
Natuurbeheer
Het begeleiden, inventariseren, beschrijven en implementeren
van werkprocessen van de afdeling en het opzetten
van het format kwaliteitshandboek voor het ministerie.

1978 – 1986 : Diverse functies in het bedrijfsleven (oliemaatschappij, importeur sportartikelen, accountantskantoor, hotel) in Nederland en buitenland

Opleiding interimmanager

HBO Bedrijfskunde
Diverse aanvullende opleidingen binnen en buiten het vakgebied (o.a. Prince Projectmanagement, NLP)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaat- en oplossingsgericht
Coachen en verbinden
Empowerment
Snel schakelen
Analytisch
Bedrijfsmatig
Energiek & stressbestendig

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Frans - vloeiend woord en geschrift
Duits - redelijk

 beschikbaar?